Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ گام اصلی برای انجام برندسازی موفق در اینستاگرام

چگونه می توانیم برندسازی موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟

فرقی نمی‌کند شما صفحه اینستاگرامتان را سال‌ها است دارید و به دنبال تغییر آن هستید یا به تازگی صفحه‌ای در این شبکه اجتماعی پرطرفدار ایجاد کرده‌اید. مراحل و روش‌های برندسازی در اینستاگرام شما برای افزایش دنبال‌کنندگان و فالوورهایتان بسیار اهمیت دارد.

در طی چند سال اخیر اینستاگرام تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی شده است. بنابراین چه شما یک کسب‌وکار باشید چه یک شخص، برندسازی یک ضرورت در این شبکه‌ اجتماعی است.

۱۰ گام موثر تا برندسازی در اینستاگرام

۱- انتخاب تصویر پروفایل

تصویر نمایه یا تصویر پروفایل شما یکی از اولین مواردی است که در ساخت یا بازسازی حساب خود در اینستاگرام باید به آن بپردازید. بنابراین گام اول از مراحل و روش های برندسازی در اینستاگرام همین است که می‌تواند عامل کلیدی در ایجاد یک برند ماندگار برای شما باشد.

بنابراین همه چیز با تصویر نمایه شما شروع می‌شود. در اینجا اگر شما یک اکانت شخصی دارید می‌توانید یک عکس از خودتان بگذارید و اگر صفحه شما کاری است می‌توانید برای حس احساس مسئولیت بیشتر تصویری از لوگوی شرکت خود را برای پروفایلتان قرار دهید، البته ثابت بودن و تغییر ندادن تصویر پروفایلتان در برندسازی صفحه شما بی‌تاثیر نیست و اهمیت ویژه‌ای دارد.

۲- نوشتن شرح و توضیحات پروفایل

پس از تصویر پروفایل نوبت به شرح و توضیحات شما است. اینجا جایی است که فالوورها و دنبال کنندگان جدید شما قادر خواهند بود قبل از اینکه وارد صفحه شما شوند کمی بهتر با شرکت یا خود شما آشنا شوند.

در هنگام نوشتن این شرح بهتر است سعی کنید کلمات زیادی به کار نبرید. فقط در چند جمله یا کلمه کلیدی ساده به مخاطبان اجازه دهید شما را بشناسند.

۳- سویچ کردن از اکانت شخصی به اکانت تجاری

آیا شما یک کسب‌و‌کار هستید که می‌خواهید مراحل و روش‌های برندسازی را طی کنید و صفحه اینستاگرام خود را به مراحل بعدی ببرید؟ اگر شما یک اکانت فیس‌بوک و یک اکانت اینستاگرام دارید از اکانت شخصی به اکانت تجاری تعریف سوییچ کنید.

این کار باعث اتصال این دو شبکه اجتماعی به یکدیگر می‌شود. شما با ابزارهایی که برای یک پروفایل تجاری در اینستاگرام وجود دارد می‌توانید اطلاعاتی درمورد بازخورد پست‌های خود به دست بیاورید که به شما می‌گوید چه مقدار مخاطب جذب کرده‌اید. این بسیار مهم است که با تغییرات اینستاگرام همراه بمانید و مطمئن شوید که پست‌های شما واقعا دیده می‌شود.

پروفایل تجاری به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید مسیرهای ارتباط با مشتری و مخاطب را تنظیم کنید.

۴- انتخاب قالب گرافیک جذاب و هماهنگ

هنگامی که پروفایل اینستاگرام خود را تنظیم کردید، اکنون زمان آن رسیده است که پست های خود را منتشر کنید. همانطور که قبلا گفتیم بسیار مهم است که در تمام مراحل پست‌گذاری هماهنگ عمل کنید.

این به این معنی است که برای تمام عکس‌هایی که می‌گذارید از یک فیلتر و یک ادیت یا یک قالب استفاده کنید، رنگ‌ها را هماهنگ نگه دارید و اگر برندی دارید از رنگ سازمانی برند خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که عکس‌ها همه با یکدیگر مرتبط هستند.

این هماهنگی و ارتباط عکس‌ها با یکدیگر به شما این امکان را می‌دهد که دنبال‌کنندگان پست شما را بعد از انتشار به راحتی تشخیص دهند. این کار به تقویت برند و افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک خواهد کرد.

البته مراقب باشید که دنبال‌کنندگان و مخاطبان خود را با تصاویر مشابه خسته نکنید و سعی کنید آن‌ها را حداقل هر هفته تغییر دهید و به آن‌ها تنوع دهید.

۵- اضافه کردن لوگو به تصاویر – واترمارک 

اضافه کردن لوگو یکی دیگر از مراحل و روش های برندسازی در اینستاگرام است.برای هماهنگ‌سازی پست های اینستاگرام خود بهتر است که لوگوی خود را به تمام تصاویری که پست می‌گذارید اضافه کنید.

استفاده کردن لوگو یا به اصلاح واترمارک کردن تصاویر در پست های خود باعث می‌شود تا مطالب با برند شما سازگارتر شود و برای مخاطب بیشتر قابل تشخیص باشد.

ابزارهایی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید لوگوی خود را در تصاویر قرار دهید.

برندسازی در اینستاگرام

۶- استفاده از هشتگ (#)

استفاده از هشتگ یکی از بخش‌های مهم شبکه‌های اجتماعی است. هشتگ ها می‌توانند میزان دسترسی شما را به مخاطبانی فراتر از دنبال‌کنندگان‌تان گسترش دهند و صفحه شما را به کسی که ممکن است به آن دسترسی نداشته باشد معرفی کند.

شما باید تحقیق کنید و متوجه شوید کدام هشتگ‌ها ارتباط بیشتری با کار شما دارد و بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. هشتگ‌های بسیار زیادی برای استفاده وجود دارند اما برخی از آن‌ها حجم بیشتری نسبت به بقیه دارند اما سعی کنید فقط از هشتگ‌های مربوط به موضوع پست یا کسب‌وکارتان استفاده کنید.

پس بسیار اهمیت دارد که شما در پست‌های خود و در شبکه‌های اجتماعی همیشه از هشتگ‌ها استفاده کنید. البته اینکه در ارسال پست‌های خود چه استراتژی دارید هم بسیار مهم است.

۷- مشارکت و تعامل

مشارکت با مخاطبان یک عامل حیاتی در مراحل و روش‌های برندسازی اینستاگرام است. این مشارکت کاری نیست که انجام شود و سپس تمام شود بلکه یک فرایند مداوم است که باید تداوم داشته باشد.

مطمئن شوید که به تمام سوالات مخاطبان خود و نظرات آنان به طور متداول پاسخ می‌دهید. اگر به دنبال افزایش تعامل و مشارکت با مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود هستید می‌توانید این کار را از کپشن شروع کنید.

با نوشتن کپشن‌ها یا توضیحات جذاب زیر پست از مخاطبان خود درخواست کنید که نظر خود را کامنت بگذارند. این یک ترفند ساده برای ایجاد تعامل و مشارکت بیشتر با دنبال‌کنندگان است.

۸- استوار و ثابت قدم بمانید

پست‌های خود را به طور منظم و مکرر قرار دهید. هرگز اجازه ندهید که دنبال‌کنندگان شما فراموش کنند که شما هنوز وجود دارید. برای انجام این کار نیاز دارید که پست‌های خود را به صورت مداوم ارسال کنید.

منظور ما این نیست که در طول روز چند بار پست بگذارید چون این کار مخاطبان را خسته خواهد کرد، اما اطمینان حاصل کنید که در طول هفته حداقل چند پست را به اشتراک می‌گذارید.

یکی از موارد مهم دیگر آزمایش و اندازه‌گیری است. تست‌های مختلف در روزهای مختلف هفته برای ارسال و اندازه گیری پست ها انجام دهید.

از ابزارهایی که برای پروفایل های تجاری وجود دارد برای سنجش موفقیت خود استفاده کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را مرور و اصلاح کنید. داشتن استراتژی یکی از مراحل و روش‌های برندسازی است که نباید نادیده گرفته شود.

۹- استفاده از نرم افزارها یا پلتفرم‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی

اگر با انتشار پست‌ها مشکل دارید و یا ایده‌های زیادی دارید که نمی‌دانید چطور آن‌ها را پیاده کنید می‌توانید از نرم‌افزارها یا پلترفم‌های مدیریت رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

این پلتفرم‌ها به شما کمک می‌کند تا پست های خود را سازماندهی کنید و به شما اجازه خواهد دارد که پست‌های اجتماعی را با یک برنامه منظم زمانبندی کنید و که هر یک از پست‌ها در زمان تعیین شده منتشر شوند. این کار شما را به موفقیت در برندسازی اینستاگرام خود نزدیک می‌کند.

۱۰- لذت ببرید

در انتها سعی کنید خودتان باشید و از اینکه خودتان هستید لذت ببرید. مدیریت اینستاگرام و رشد آن بسیار آسان است. برنامه‌های کامل و منظم داشته باشید و استراتژی‌های خاص خود را دنبال کنید تا بتوانید مراحل و روش‌هایبرندسازی در اینستاگرام را با موفقیت طی کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که در طول تمام فرایند برندسازی اینستاگرام سعی کنید خودتان باشید و گذشته از هر چیز دیگری، این صفحه، صفحه اینستاگرام شما است.

منبع: mrsalar.com

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.