Take a fresh look at your lifestyle.

کتاب های دیجیتال مارکتینگ و ۳۰ منبع عالی برای آموزش بازاریابی محتوایی

مطالعه این ۱۰ کتاب دیجیتال مارکتینگ را به شما توصیه میکنیم

دنیای دیجیتال و مباحث دیجیتال مارکتینگ از علوم به روزی است که هر روز افراد زیادی علاقه مند به آن می شوند و تمایل به یادگیری آن به شدت افزایش پیدا کرده است.

تعداد نسبتا زیادی از وب سایت های معتبر خارجی و برخی سایت های داخلی وجود دارد که می توانید مباحث مورد علاقه خودتان را بیاموزید. برخی از افراد معتقد هستند که با استفاده از کتاب دیجیتال مارکتینگ می توانند به سادگی در مقایسه با محتوای پراکنده اینترنت مفاهیم مورد نظر خود را آموزش ببینند. در این مطلب  ۳۰ منبع برای آموزش بازاریابی محتوایی و ۱۰ کتاب دیجیتال مارکتینگ خارجی برای یادگیری کسب و کار اینترنتی را معرفی میکنیم.

معرفی ۱۰ کتاب دیجیتال مارکتینگ برای مبتدیان:

۱- کتاب گاو بنفش: کسب و کار خود را به طریق برتر بودن و قابل توجه بودن دگرگون سازید.

کتاب دیجیتال مارکتینگ

این کتاب در زمینه بازاریابی اینترنتی یک کتاب قابل ستایش است! ست گودین، متخصص کسب و کار سابق، با انتشار این کتاب در سال ۲۰۰۳ و در دو سال اول انتشار، به تعداد ۱۵۰۰۰۰ نسخه از این کتاب را به فروش رساند.

دلیل اهمیت بالای مطالعه این کتاب اشاره به نکات کلیدی موفقیت شرکت های بزرگی همچون اپل،جت بلو و استارباکس است. ست گودین در این کتاب به شما نشان می دهد چگونه می توانید با به کار بردن تکنیک های بازاریابی مشخص خود را از سایرین متمایز سازید و در زمینه کسب و کار خود گاو بنفش باشید!

۲- کسب و کار مبتنی بر کلان داده ها: چگونه با استفاده از کلان داده‎‎ ها بر مشتریان پیروز شویم، از رقبا پیشی بگیریم و سود بیشتر کسب کنیم؟

کتاب دیجیتال مارکتینگ

کلان داده در همه جا است! هر واکنشی از مخاطبان شما می تواند به منزله کشف نکاتی از نیاز و تقاضای آنان باشد. اینترنت در حال جمع آوری داده های بسیار کلانی از مشتریان است که می توانید از آن ‎ها بهره مند شوید. ولی چگونه می توان این اطلاعات را طبقه بندی کرد و به موقع از آن ها استفاده کرد؟

راسل گلس و سین کلاهان، نویسندگان کتاب، در کتاب حاضر در این زمینه اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. این کتاب به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده صحیح از کلان داده ها در استراتژی بازاریابی اینترنتی خود تمایز ایجاد کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی

۳- آنها می پرسند شما پاسخ دهید: یک رویکرد انقلابی برای ورود به فروش، بازاریابی محتوایی و مصرف کنندگان دیجیتال امروزی

کتاب دیجیتال مارکتینگ

در این کتاب مارکوس شریدان روی بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ تمرکز می کند: بازاریابی اینترنتی بایستی پاسخ به سوالات آنلاین مصرف کنندگان و نیازهای آنان باشد.

اینترنت به شما کمک می کند تا به طور کاملاً نزدیکی با مشتری برند خود ارتباط برقرار کنید. آن ها می توانند از این طریق سوالات خود را با شما در میان بگذارند و هم چنین نظرات و تجربیات خود را در برابر جمعی از مشتریان به شما انتقال دهند.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به طور مناسبی با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و پاسخ آن ها را از طریق محتوای با کیفیت ارائه دهید. هم چنین شما را در ساختن استراتژی بازاریابی دیجیتال یاری خواهد کرد.

۴- کتاب Youtility: چرا از بازاریابی هوشمند تحت عنوان کمک کردن یاد می کنیم و نه تبلیغات پر سر و صدا؟

کتاب دیجیتال مارکتینگ

جی بئر در این کتاب مهم ترین مشکلات کتاب دیجتال مارکتینگ تحت عنوان گاو بنفش را مطرح می سازد. همان طور که از نام کتاب مشخص است، نویسنده اعتقاد دارد بازاریابی هوشمند تنها متمایز بودن و تبلیغات پر سر و صدا نیست؛ بلکه بازاریابی اینترنتی بایستی در راستای فراهم کردن رفاه بیشتر برای مصرف کنندگان گام بردارد.

۵- کتاب Jab, Jab, Jab, Right Hook: چگونه داستان خود را در یک جهان اجتماعی شلوغ مطرح سازیم؟

کتاب دیجیتال مارکتینگ

گری وینچئوک یک متخصص حرفه ای در زمینه شبکه های اجتماعی است. بازاریابان اینترنتی می توانند نکات کلیدی بسیار زیادی از کتاب وی استخراج کنند.

شبکه های اجتماعی هم چون اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و غیره روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستند. استفاده از آن ها برای بازاریابی اینترنتی دارای ترفندهایی است که شما می توانید این ترفندها را در این کتاب بیابید.

۶- کتاب تو بهترین مشتری من هستی!

کتاب دیجیتال مارکتینگ

این کتاب برگرفته شده از حاصل نتایج یک پروژه است که توسط ویراستاران مختلف و با نام های گوناگون به چاپ رسیده است. دوازدهمین کتاب از این سری کتب نوشته مایک مونتیرو است که هر بازاریاب اینترنتی بایستی حداقل یک بار این کتاب را خوانده باشد.

نکته اصلی این کتاب این است که شما باید بتوانید کاری کنید که مشتری احساس ارزشمند بودن بکند و مطمئن باشد در قبال پرداخت هزینه، محصول ارزشمندی را دریافت خواهد کرد.

۷- کتاب The Freaks Shall Inherit the Earth

کتاب دیجیتال مارکتینگ

اگر شما احساس می کنید برای دنیای امروزه دیجیتال مارکتینگ مناسب نیستید، کریس بروگان به واسطه یک کتاب دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد!

کریس بروگان در این کتاب به شما یاد می دهید که کمپین تبلیغاتی شما هر چقدر هم کمپینی متفاوت باشد، جا برای گسترش آن از طریق فضای مجازی و اینترنت وجود دارد.

۸- کتاب Content Inc: کارآفرینان چگونه از محتوا برای ایجاد مخاطبان زیاد و موفقیت رادیکالی بهره می برند؟

کتاب دیجیتال مارکتینگ

جو پلازی، نویسنده این کتاب دیجیتال مارکتینگ ، موسس شرکت بازاریابی محتوا است که یک شرکت بسیار بزرگ آنلاین به حساب می آید. در این کتاب نویسنده به ۶ نکته اساسی در شکل دادن به یک کسب و کار موفق اشاره می کند. با یک استراتژی بازاریابی محتوایی مناسب، شما می توانید هر محصولی را به فروش برسانید.

۹- کتاب Launch: چگونه کسب و کار خود را به سرعت در معرض رقابت با دیگران قرار دهیم؟

کتاب دیجیتال مارکتینگ

مایکل استلنسر، نویسنده کتاب دیجیتال مارکتینگ Launch، یک روش موفقیت سطح پایین برای داشتن یک تبلیغات مجازی مناسب در جامعه ای سطح پایین کشف کرده است!

در این روش شما به جای تبلیغ محصول سعی در برآوردن نیاز مشتری و توجه به آنان می کنید و مخاطبان پس از جذب شدن به محتوای شما، محصول تان را نیز خریداری خواهند کرد.

۱۰- کتاب Convert: طراحی وب سایت برای افزایش ترافیک

وب سایت خود را فراموش نکنید! وب سایت شما المانی مهم در راه اندازی بازاریابی دیجیتال خواهد بود.

بن هانت در این کتاب سعی دارد در این کتاب محتوا و طراحی مناسب وب سایت برای شرکت ها و محصولات مختلف را برای مخاطبین خود شرح دهد.

 

11- کتاب چوبدستی‌ات را بساز یا ایده عالی مستدام در فهرست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
کتاب چوبدستی‌ات را بساز که در ایران با نام ایده عالی مستدام در ایران منتشر شده است به شما کمک می‌کند تا ایده‌های متنوع را کنار هم قرار دهید. این کتاب تئوری حافظه Velcro را توضیح می‌دهد تا به وسیله آن یاد بگیرید چگونه ایده‌های بهتر را مفهوم سازی کنید. پس از خواندن کتاب چوبدستی‌ات را بساز، می‌توانید ارتباطات موثرتری داشته باشید.

عنوان انگلیسی کتاب: Made to Stick – Why Some Ideas Survive and Others Die

12-کتاب قبایل در فهرست بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ
کتاب قبایل توسط ست گودین (Seth Godin) نوشته شده است. طبق ویکی پدیا، «یک جامعه یک واحد اجتماعی کوچک یا بزرگ است (گروهی از موجودات زنده) که چیزی مشترک مانند هنجارها، دین، ​​ارزش‌ها یا هویت دارند». این کتاب به زیبایی توضیح می‌دهد که چگونه انسان تمایل ذاتی برای تشکیل گروه‌ها و اجتماعات دارد و جوامع چگونه از یک ایده و رهبر پیروی می‌کنند. قبیله در مورد استفاده از اینترنت برای هدایت یک کسب‌و‌کار شما را راهنمایی کرده و به شما یاد می‌دهد چگونه خطر کرده و متفاوت باشید تا بتوانید به رهبر ایده‌آلی تبدیل شوید.

عنوان انگلیسی کتاب: Tribes – We Need You to Lead Us

 


1۳۰ منبع عالی برای آموزش بازاریابی محتوایی

در ادامه لیستی از منابع مناسب برای آموزش بازاریابی دیجیتالی آورده شده است. لذت ببرید!

۱-راهنمای رسانه اجتماعی برای مبتدیان

فراهم آورنده: Moz، هزینه: رایگان

راهنمای مبتدیان برای رسانه های اجتماعی یک راهنمای درگیرکننده با ظاهری زیبا است که یادگیری آنچه را که نیاز دارید بدانید در زمانی که می خواهید را آسان می سازد.

۲- تقویم رسانه اجتماعی

فراهم آورنده: Twenty۲۰ ، هزینه: رایگان

بر مبنای آمار Miach Cohen، مدیر تولید Twenty ۲۰ ، با صدها مدیر رسانه های اجتماعی مصاحبه کرده است تا بتواند بهترین سال نامه ی محتوی رسانه اجتماعی را ایجاد کند، که در طول هفت روز اطلاعات و اعلانات مربوط به رویدادهای مهم و تعطیلات مربوط به هشتگ های مشهور را در اختیار شما قرار دهد.

۳- بسته ی بازاریابی محتوایی

سرپرستی توسط: Nicolas Nemmi، هزینه: رایگان

بسته بازاریابی محتوایی، یک مجموعه راهنما در مورد راهکارهای بازاریابی و درس نامه های آن است.

۴-بسته بازاریابی

فراهم آورنده: Ben Tossell، Mubasher Iqbal، Daniel Kempe هزینه: رایگان

بسته بازاریابی که ایده بسته بازاریابی محتوایی ذکر شده در بالا نیز از آن گرفته شده است، یک مجموعه راهنما از راه کارهای بازاریابی و ابزارهای مربوطه است. ایده این بسته از StartUp Stash گرفته شده است.

۵- ماشین محتوا

فراهم آورنده: Dan Norris ، هزینه: رایگان

این خدمت در ابزارهایی با سیستم عامل Kindle  رایگان است،  Norris ۹ چارچوب ثابت شده برای بازاریابی محتوایی را ارائه می کند تا یک ماشین بازاریابی محتوایی را تنظیم و فراهم آورد.

۶- شروع بکارگیری یک رسانه اجتماعی: راهنمایی برای راهکارهای موجود

فراهم آورنده: Social Media Examiner، هزینه: رایگان

اگر شما در بکارگیری رسانه اجتماعی تازه کار هستید یا مطمئن نیستید که در حال انجام کار صحیح هستید، این صفحه مخصوص شماست. این صفحه محتوا برخی راهکارها است که به شما کمک می کند تا سریع تر یادگرفته و پیشرفت کنید.

۷- بسته موفقیت در بازاریابی اجتماعی

فراهم آورنده: Marketo، هزینه: رایگان

با بسته موفقیت در بازاریابی اجتماعی Marketo چگونگی به راه انداختن یک کسب و کار جدید و کسب درآمد را از طریق کانال های مختلف رسانه های اجتماعی را کشف کنید.

۸- وبلاگ رسانه اجتماعی HubSpot

فراهم آورنده : Hubspot، هزینه: رایگان

یک منبع بسیار جذاب و مفید در زمینه آموزش بازاریابی محتوایی است. با استفاده از HupSpot   می توانید در مورد آخرین اخبار و به روز رسانی های رسانه های اجتماعی اطلاعات بدست آورید، چرا که آخرین اخبار بازاریابی را پیش از هر منبع دیگری در اختیار قرار می دهد.

۹- فراگیری بازاریابی محلی

فراهم آورنده: Moz، هزینه: رایگان

مرکز یادگیری محلی Moz به شما آموزش خواهد داد که : جستجوی محلی چیست، آیا جستجوی محلی بهترین گزینه برای بازاریابی برای کسب و کار شما می باشد و چگونه جستجوی محلی را به بهترین شکل اجرا کنید تا حداکثر تعداد مشتری ها را به خود جلب کنید.

۱۰- راهنمایی مبتدیان برای SEO

فراهم آورنده: Moz، هزینه: رایگان

راهنمای مبتدیان برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک آموزش جامع و عمیق  درباره نحوه ی کار موتورهای جستجو است. این راهنما استراتژی های پایه ای جهت افزایش سازگاری وب سایت خود با موتور جستجو را پوشش می دهد.

۱۱- راهنمای مبتدیان برای ساخت لینک

فراهم آورنده: Moz، هزینه: رایگان

خواه شما در ساخت لینک تازه کار باشید و خواه قبلاً این کار را انجام داده باشید، ما مطمئن هستیم که شما چیز مفیدی در این راهنما خواهید یافت.

۱۲- ۴۰ابزار بازاریابی محتوایی که به شما در ذخیره زمان و بدست آوردن نتایج بهتر کمک می کند

فراهم آورنده:  Adam Connell ، هزینه: رایگان

Connell یک مرجع قدرتمند از ابزارهای بازاریابی محتوایی را با شما به اشتراک می گذارد که به شما کمک خواهد کرد که هر کاری را برنامه ریزی کنید تا سبب ارتقا و بهبود محتوای شما شود. این وب سایت یکی از ارزشمند ترین سایت های آموزش بازاریابی محتوایی است.

۱۳- کتابخانه راهکارهای راهنمای وبلاگ نویسی

فراهم آورنده: Adma Connell، هزینه : رایگان

شما مجموعه ای از راهنماها، الگوها و فهرست ها را خواهید یافت که می توانید در افزایش ترافیک داده، مشترکان پست الکترونیک، دنبال کننده های اجتماعی و… از آن بهره ببرید.

۱۴- یک دوره ۵۲ بخشی در مورد آموزش بازاریابی محتوایی

فراهم آورنده: Copyblogger، هزینه: رایگان

این راهنما خلا های شما را در دانش بازاریابی محتوایی پرکرده و به شما کمک خواهد کرد تا در صنعت یا شرکت خود بعد از کسب آموزش بازاریابی محتوایی، تبدیل به متخصص بازاریابی محتوایی شوید.

۱۵- واژه نامه بازاریابی محتوایی

فراهم آورنده: Curata، هزینه: رایگان

تمام لغات ( و اصطاحات تاثیر گذار) که شما جهت بازاریابی محتوایی نیاز دارید تا بدانید را می توانید در این وب سایت بیابید.

۱۶- ۲۱۲ ایده برای پست وبلاگ

فراهم آورنده: Digital Marketer، هزینه: رایگان

این مقاله به ۸ قسمت تقسیم شده است. هرکدام، اهدافی را که شما ممکن است به دنبال دستیابی به آن توسط وب لاگ خود باشید را نشان می دهد. شما همچنین می توانید نقشه ذهنی این پست را از این جا دانلود کنید.

۱۷-نقشه ذهنی موثر محتوای وبلاگ

فراهم آورنده: Lauren Holliday  ، هزینه: رایگان

این یک نقشه ذهنی است که برای کمک به بازاریابان محتوایی ایجاد شده است تا بتوانند به ایده های موثر در مورد محتوای وب لاگ دست یابند.

۱۸- گواهی بازاریابی ربایشی

فراهم آورنده: Hubspot، هزینه: رایگان

این گواهی رایگان و قابل دسترس توسط همه که به وسیله ی Hubspot  تولید شده است، یک دوره فراگیر است که عناصر مرکزی روش بازاریابی ربایشی را پوشش می دهد.

۱۹- کتابخانه بازاریابی Hubspot

فراهم آورنده: Hubspot، هزینه: رایگان

یک کتابخانه رایگان و قابل دسترس برای همه که همه چیز و هر چیز مرتبط با بازاریابی را شامل می شود، از کتاب الکترونیک گرفته تا الگو ها و سایر محتواها برای دانلود در دسترس هستند.

۲۰-راهنمای کامل برای بازاریابی محتوایی

فراهم آورنده: iDoneThis، هزینه: رایگان

یک راهنمای رایگان و درگیر کننده برای بازاریابی محتوایی، برمبنای چارچوبی که iDoneThis برای رشد استارتاپ های خود از آن هیچ چیز به کسب و کارهای میلیون دلاری از آن بهره می برد.

۲۱-کتابخانه راهکار Kapost

فراهم آورنده: Kapost، هزینه: رایگان

این کتابخانه تمام کاتالوگ Kapost  را در مورد راهکارهای بازاریابی را به صورت رایگان بررسی می کند.

۲۲- راهنمای پیشرفته برای بازاریابی محتوایی

فراهم آورنده: Neil Patel ، Kathryn Aragon هزینه: رایگان

جامع ترین و جزئی ترین راهنمای تکنیک های بازاریابی محتوایی پیشرفته که تا به امروز در دسترس هست، بر مبنای اطلاعات نویسندگان راهنما را می توانید در این وب سایت مشاهده کنید. این یک منبع خوب برای آموزش بازاریابی محتوایی شما و کسب وکارتان است.

۲۳-لیست ضروری راهکارهای بازاریابی استارتاپ ها

فراهم آورنده: Ryan Gum، هزینه: رایگان

Ryan Gum لیست ضروریاتی را که شما باید برای جذب مشتری برای استارتاپ خود بدانید را کنار هم گرد آورده است.

۲۴- توزیع بازاریابی محتوایی – راهنمای کامل

فراهم آورنده: Iris Shoor، هزینه: رایگان

خب شما محتوای خیلی خوبی به وجود آوردید، حالا چی؟ آن را توزیع کنید. بعد از آموزش بازاریابی محتوایی و ایجاد محتوای مناسب برای کسب و کارتان، نوبت توزیع و انتشار محتواها است که این وب سایت به خوبی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.

۲۵-راهنمای نهایی برای ایجاد محتوایی که تبدیل می شود

فراهم آورنده: WPCurve، هزینه: رایگان

در این پست شما یاد می گیرید که محتوایی را ایجاد کنید تا نرخ تبدیل بالایی داشته باشد( بدین معنی که محتوای ایجاد شده باعث شود تا کاربران از آن استفاده کنند و در نهایت سبب افزایش درآمد شود).

۲۶-پرایمر

فراهم آورنده: گوگل، هزینه: رایگان

پرایمر یک نرم افزار موبایلی آزمایشی است که تولید شده است تا مرور و گردش در دنیای دیجیتال را برای شما تسهیل کند.

۲۷-راهنمای مبتدیان برای بازاریابی آنلاین

فراهم آورنده: Neil Patel، Ritika Puri هزینه: رایگان

برمبنای اطلاعات نویسندگان، این وسیع ترین و جامع ترین مقدمه برای بازاریابی آنلاین است که شما در هرجایی خواهید یافت.

۲۸-بازاریابی را یاد بگیرید

فراهم آورنده: Zana.io، هزینه: رایگان

یاد بگیرید که چگونه بازاریابی برمبنای تحقیق و تجربه می تواند به شما در موفقیت محصول یا بینش شما کمک کند.

۲۹-راهنما و فهرست پیشرفته ی ارتقای محتوا

فراهم آورنده: Process.st، هزینه: رایگان

Process.st  این فهرست را به وجود آورده است که شما می توانید برای بهبود محتوایی که شما به سختی برای ایجاد آن کار کرده اید، از آن استفاده کنید.

۳۰-فهرست نهایی راه اندازی وبسایت

فراهم آورنده: Process.st ، هزینه: رایگان

Process.st  یک فهرست دم دستی را برای شما ایجاد کرده تا بتوانید در راه اندازی وب سایت بعدی خود یا بازطراحی آن از آن بهره ببرید.

کامل ترین مرجع به پیشنهاد ما :

دانلود گنجینۀ PDFهای کاربردی حوزۀ دیجیتال مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ

منبع: شبتا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.