9 رویکرد مرتبط با ویدئو مارکتینگ در سال 2019
9 رویکرد مرتبط با ویدئو مارکتینگ در سال 2019
جنبش محتوای ویدیویی چند سالیست که در فضای وب به راه افتاده است. در این میان، شبکههای اجتماعی نیز نقش پررنگتری در انتشار ویدئوها ایفا میکنند. اهمیت ویدیو برای شبکههای اجتماعی بسیار زیاد است.
از اینرو در این نوشتار 9 روند برتر در حوزه محتوای ویدیویی شبکههای اجتماعی در سال 2019 ارائه میکنیم.
1- اکثریت کاربران ویدیو را به خواندن ترجیح میدهند
اولویت کاربر منجر به انفجار ویدئویی در بازاریابی محتوا خواهد شد. ویدئو برای تبدیل و تولید، منابع بیشتری نیاز دارد. بسیاری از خریداران بالقوه نمیخواهند با فروشندگان صحبت کنند. این دقیقا جایی است که ویدیو میتواند در مراحل بعدی تاثیر داشته باشد و به جای فروشندگان صحبت کند و تاثیر گذار باشد.
محبوبیت ویدیو نیز بدین معنی است که محتوای بیشتری باید در بالای قیف در فرمت ویدیو باشد. این امر در تجارت کسب و کار-مشتری B2C تقریبا آشکار است. اما در تجارت کسبوکار-کسبوکار B2B نیز مهم است چرا که کسبوکارها نیز مردم هستند. محتوای ویدیویی احتمالا بیشتر از سایر انواع محتوا مخاطبان را در منطقه راحتی خود حفظ میکنند و منجر به تفکر انتقادی و اصطکاک کمتر میگردد.
2- کیفیت محتوا بسیار مهم است، اما کیفیت تولید آنقدرها مهم نیست.
کیفیت تولید و جنبههای فنی باید خوب، و نه در حد کلاس جهانی باشد. کیفیت تولید بهتر با اعتماد بیشتر مرتبط است؛ اما نمیتواند جایگزینی برای کمبود محتوا باشد. بنابراین، فیلمهای لایو، ضبط وبینار، و سایر فیلمهای ویدئویی با کیفیت خوب درصورتی مفید و اثرگذار هستند که محتوا بشخصه جذاب و غنی باشد.
3- برندها شروع به تفکر استراتژیک در مورد ویدیو کردهاند
چگونه فرمتهای ویدیویی و کانالهای مختلف میتوانند از یکدیگر پشتیبانی کنند. چگونه محتوای ویدئویی را بسازیم، گسترش داده و با سایر فرمتهای محتوا ترکیب کنیم. پیدا کردن بهره گیری بیشتر از ویدیوها تبدیل به ترندی اساسی در این حوزه شده است و برنامهریزی استراتژیک در این زمینه را ایجاب کرده است.
4- داستانگویی مهمتر از همیشه است
مردم میتوانند لیستی از حقایق یا دستورالعملها را در قالب یک ویدیو بخوانند؛ اما حوصله خواندن همان مقاله طولانی در صفحه شما را نداشته باشند. روند ارائه و اتصال عاطفی به بیننده علت شکست یا پیروزی یک ویدیو است. از اینرو میتوان گفت داستانگویی و جذب کردن مخاطب به دیدن ادامه ویدیو شگردی است که دارای اهمیت بسیار گشته است.
5- تست و آزمایش در بازاریابی ویدیو
در این زمینه نسخه همهجانبهای وجود ندارد. برندها میبایست از طریق آزمایش ذائقه مخاطبان خود، تحلیل رفتار ایشان و غیره ویدیوها را تولید کنند. استفاده از پلتفرمهای آنالیز شبکههای اجتماعی میتواند در ارزیابی از ویدیوها موثر باشد.
باید ببینید کدامیک ویدیو تاثیرگذاری برای شما خواهد بود: نسخههای طولانی در مقایسه با نسخههای کوتاه در کانالهای مختلف. انیمیشن، صحبت کردن، استفاده از بازیگران، چگونگی ارائه و دعوت به عمل Call to action و خرید در ویدیو.
6- ویدیوها باید برای پلتفرمهای خاص و موارد استفاده مختلف بهینهسازی شوند
به عنوان مثال، برای توییتر میتوانیم ویدیوهای طولانیتری را انتخاب کنیم ولی برای صفحه اینستاگرام ویدیوهایی کوتاهتر موثرترند. یا براساس نوع مخاطبانمان میبایست پیامهای ویدیویی را انتخاب کنیم.
برای مثال در لینکدین نمیتوانیم ویدیویی غیررسمی از برند خود را ارائه دهیم. گاهی اوقات نیاز دارید که از زیرنویس استفاده کنید تا بدون صدا نیز مخاطبان بتوانند به محتوای ویدیو شما دست یابند. این امر دراینستاگرام متداول است. جالب است بدانید که تحقیقات از تبلیغات تلویزیونی نشان دادهاند که پیامهایی که دارای زیرنویس زبان مشابه بودند راحتتر یادآوری میشوند.
7- ویدیوهای لایو بخش مهمی از محتوای ویدیویی خواهند شد
این ویدیوها میتوانند در قالب یک ویدیو لایو یا یک ویدیو ضبط شده از یک رویداد باشند. رویدادهای لایو را به مخاطبان خود ارائه کنید، یک جلسه پرسش و پاسخ زنده داشته باشید، مصاحبههایی با اینفلوئنسرها برای کمک به مشارکت و ایجاد آگاهی از نام تجاری داشته باشید.
8- ویدئو = یوتیوب
فیسبوک سعی خواهد کرد رهبری ویدئو را از یوتیوب بگیرد. یوتیوب جای خوبی برای سازندگان محتوا و برندهای مستقل است. چرا که کسب درآمد یک راهحل واضح در یوتیوب دارد و نه در فیسبوک. فیسبوک باید راهی برای آوردن ستارههای بزرگ یوتیوب به پلتفرم خود پیدا کند.
9- ROI بازاریابی تصویری
محتوای کانال را به سختی میتوان اندازهگیری کرد، اما فیلمها بیشتر با تاثیر در روند فروش قابلیت تبدیل به عدد را دارند. ویدیو به سرعت چرخه فروش را سریعتر میکند.
و در آخر ویدیو مانند یک معجزه میتواند میزان سودآوری و جذب مخاطب را ارئقا دهد پس از آن غافل نباشید.
منبع: اینام بلاگ
نظرات بسته شده است.