Take a fresh look at your lifestyle.

ترس گوگل از تبلیغ تاثیرگذار برگرکینگ با استفاده از دیجیتال مارکتینگ

ترس گوگل از تبلیغ تاثیرگذار برگرکینگ با استفاده از دیجیتال مارکتینگ

فست فود زنجیره‌ای برگرکینگ Burger King تبلیغاتی را در فضای مجازی منتشر کرد که خیلی زود تبدیل به یکی از پربازدیدترین تبلیغات دنیا شد و شیر طلایی کن را در بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه تبلیغات از آن خود کرد.

همانطور که می‌دانید یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ استفاده از تبلیغات یوتیوب است که در ابتدای ویدیوها نمایش داده می‌شوند و دارای بازه زمانی کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای هستند. برگرکینگ برای معرفی یکی از محصولات خود به نام “ووپر برگر” (Whopper Burger) از ایده‌ای استفاده کرد که نه تنها در آن ۱۵ ثانیه، بلکه بعد از تمام شدن این آگهی تبلیغاتی نیز، بیننده‌ها همچنان درگیر آن باشند.

 

 

در پیام این کمپین تبلیغاتی اعلام می‌شود که: نمی‌شود توضیحات کاملی مربوط به ووپر برگر را در ۱۵ ثانیه گفت، اما برای شما راهکار دیگری داریم و…

همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، برگرکینگ ابزار Google Home  و گوشی‌های اندرویدی را هدف قرار داد و با گفتن عبارت “Ok Google” مستقیما این دیوایس‌ها را به صفحه ویکی پدیای (Wikipedia) ووپر برگر هدایت می‌کرد که از پیش محتوای مناسب در آن بارگزاری شده بود. در نتیجه پس از تمام شدن تبلیغ، گوگل همچنان مشغول بازگو کردن مشخصات ووپر برگر بود! که این یعنی برگرکینگ به خانه‌های شما آمده است و برای شما در حال تبلیغ محصول خود است.

در دقایق ابتدایی عده‌ای شروع به دست انداختن این تبلیغ کردند و با تغییر صفحه ویکی پدیای Whopper Burger سعی کردند کارایی این تبلیغ را پایین بیاوند و در عین حال گوگل نیز تلاش کرد تا در همان روز کاری کند تا گوشی موبایل و Google Home  با این تبلیغ فعال نشوند، اما هیچ یک از این کارها نتوانست جلوی وایرال شدن تبلیغ برگرکینگ را بگیرد، چیزی که خیلی بیشتر از یک ترفند در حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال عادی و تکراری است.

Ted Lim رییس هیئت مدیره شرکت تبلیغاتی بین المللی Dentsu در این باره می‌گوید: این تبلیغ به راحتی به داخل منزل شما می‌آید و سر به سرتان می‌گذارد. این کار فوق‌العاده، استثنایی و در عین حال کمی عصیان گر است که درنهایت همه ما عاشق آن می‌شویم!

منبع: آیمارکتور

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.