Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰۱ ایده بازاریابی برای کسب و کارهای جدید در ایران

۱۰۱ ایده بازاریابی برای کسب و کارهای جدید در ایران

یک هدف جهانی کسب و کار کوچک این است که محصولات و خدمات کسب ‌و کار را به فروش برسانند.

بهترین راه دست‌یابی به این هدف معمولا قرار دادن کسب‌ و کار در مقابل مخاطبان هدف و ارائه چیزی است که مشکلی را حل می‌کند یا باعث می‌شود مخاطب نتواند آن را رد کرده یا جای دیگری پیدا کند.

برای این هدف، یکی از هوشمندانه‌ ترین کارهایی که یک صاحب کسب ‌و کار کوچک می‌تواند برای تجارت خود انجام دهد این است که جهت توسعه یک برنامه بازاریابی کسب‌ و کار کوچکی که آن‌ها را در رقابت پیش می‌اندازد زمان صرف کند. یک برنامه بازاریابی نمایی کلی و روشن از نحوه دست‌یابی به مشتریان ایده‌آل با استفاده از اجرای موثر راهبرد بازاریابی را نشان می‌دهد.

این‌ها هزاران راهی هستند که می‌توانید کسب و کار کوچک خود را با آن ارتقا دهید. با ترکیب فعالیت‌ها، می‌توانید موثرترین تاکتیک‌های بازاریابی را برای کسب و کار کوچک خود شناسایی و روی آن‌ها تمرکز کنید. در اینجا لیستی از ۱۰۱ ایده بازاریابی برای کسب و کار کوچک آمده که سبب می‌شود شما به تمام راه‌های مختلفی که می‌توانید به وسیله آن تجارت خود را ارتقا دهید فکر کنید.

 

همچنین بخوانید: چگونه می توانیم یک طرح بازاریابی (مارکتینگ پلن) بنویسیم؟

 

برنامه‌ریزی بازاریابی

  1. برای کسب و کار خود یک برنامه بازاریابی ایجاد کرده یا آن را به روز رسانی کنید.
  2. تحقیقات بازاریابی خود را شروع یا بازبینی کنید.
  3. یک گروه تمرکز تشکیل دهید.
  4. یک پیشنهاد منحصر به فرد فروش بنویسید.
  5. بازار هدف و بازار جاویژه خود را دوباره تعریف کنید.
  6. پیشنهادات خرید و خدمات خود را گسترش دهید.

مقتضیات بازاریابی

  1. کارت‌های تجاری خود را به روز رسانی کنید.
  2. کاری کنید که کارت تجاری شما نسبت به بقیه مشخص باشد.
  3. بروشور خود را ایجاد کرده یا آن را به روز رسانی کنید.
  4. یک نسخه از بروشور خود را به صورت دیجیتالی برای سایت‌تان ایجاد کنید.
  5. به فکر طراحی مجدد وبسایت باشید.
  6. در خصوص کالاهای تبلیغاتی خود خلاقانه عمل کنید و در رویداد شبکه‌ای بعدی که شرکت می‌کنید، آن‌ها را به دیگران ارائه کنید.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با مهمترین لغات کاربردی در دیجیتال مارکتینگ

 

شبکه‌ سازی بین فردی

  1. یک معرفی کوتاه [۱] بنویسید.
  2. برای یک کنفرانس ثبت‌نام کنید.
  3. خود را به دیگر صاحبان کسب و کارهای محلی معرفی کنید.
  4. یک کارگاه کسب و کار محلی را برنامه‌ریزی کنید.
  5. به اتاق بازرگانی محل خود بپیوندید.
  6. در یک نمایشگاه تجاری، غرفه‌ای اجاره کنید.

 

 

ایمیل مستقیم

  1. یک کمپین نامه مستقیم چند قطعه‌ای راه‌اندازی کنید.
  2. گیرنده‌های مختلفی داشته باشید و با آزمون بخش‌های مختلف نامه‌ها، تاثیرگذاری را بسنجید.
  3. در هر نامه مستقیم، یک فراخوان مشخص و جذاب داشته باشید.
  4. از کارت‌های خط‌چین دار، کاغذهای تبلیغاتی، برچسب‌ها و پاکت‌های جالب استفاده کنید تا نامه‌هایتان تاثیرگذار باشد.
  5. به مشتریان قبلی نمونه‌های رایگان و مشوق‌های دیگر بفرستید تا دوباره توجه آن‌ها را جلب کنید.

تبلیغات

  1. در رادیو تبلیغ کنید.
  2. در آگهی‌های دفتر تلفن (صفحات زرد رنگ [۲] ) تبلیغ کنید.
  3. روی بیلبورد تبلیغ کنید.
  4. با استفاده از برچسب و آهنربا روی ماشین خود تبلیغ کنید.
  5. در روزنامه محلی خود تبلیغ کنید.
  6. در ایستگاه تلویزیون کابلی محل خود تبلیغ کنید.
  7. در فیس‌بوک تبلیغ کنید.
  8. در لینکدین تبلیغ کنید.
  9. در وبسایت های مرتبط، محلی برای تبلیغ خریداری کنید.
  10. از علامت‌های کنار پیاده‌رو استفاده کنید تا محصولات خاص خود را ارتقا دهید.

 

همچنین بخوانید: ایده های کاربردی و خلاقانه برای کارشناسان مارکتینگ و تبلیغات

 

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

  1. با بخش «رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار» شروع کنید.
  2. یک صفحه فیس‌بوک درست کنید.
  3. برای نام کاربری فیس‌بوک یا آدرس سایت خود یک نام پرغرور انتخاب کنید.
  4. یک حساب توئیتر درست کنید.
  5. در توئیتر به یک نفر دیگر ریپلای بزنید یا او را ریتوئیت کنید.
  6. برای کسب و کار خود در فوراسکوئر [۳] یک حساب درست کنید.
  7. کسب و کار خود را در محل‌های گوگل ثبت کنید.
  8. یک وبلاگ کسب و کار راه‌اندازی کنید.
  9. به طور منظم پست‌های وبلاگی بنویسید.
  10. یک حساب اینستاگرام ایجاد کنید.
  11. یک گروپ‌ آن [۴] بسازید.

 

 

بازاریابی اینترنتی

  1. یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک در Google Adwords تشکیل دهید.
  2. یک کمپین پرداخت به ازای هر کلیک در Microsoft adCenter تشکیل دهید.
  3. در یک پست وبلاگی کامنت بگذارید.
  4. یک پست وبلاگی ویدئویی ضبط کنید.
  5. یک ویدئو در یوتیوب بارگذاری کنید.
  6. فهرست‌ راهنماهای آنلاین خود را چک کنید و در راهنماهای مطلوب ثبت شوید.
  7. در وبسایت و وبلاگ خود Google Analytics را راه‌اندازی کنید.
  8. آمار Google Analytics خود را مرور کنید و بسنجید.
  9. جهت کمپین بازاریابی یا یک محصول یا خدمت جدید، در یک دامنه جدید ثبت‌نام کنید.
  10. در خصوص بازاریابی تحقیق محلی بیشتر بدانید.
  11. اعتبار آنلاین خود را دنبال کنید.
  12. برای فهرست ایمیل HARO [5] ثبت‌نام کنید.

بازاریابی ایمیلی

  1. در وبلاگ یا وبسایت خود بخشی را قرار دهید که دیگران با ثبت‌نام در آن ایمیل دریافت کنند.
  2. به افرادی که می‌خواهند شما را به لیست دریافتی‌های ایمیل خود اضافه کنند، دانلود یا هدیه‌ای رایگان بدهید.
  3. به لیست خود به طور مرتب ایمیل بفرستید.
  4. یک خبرنامه‌ ایمیلی رایگان ماهانه را آغاز کنید.
  5. برای سنجش تاثیرگذاری کمپین‌های ایمیلی خود از آزمون A/B استفاده کنید.
  6. مشخصات تماس خود را در ایمیل کامل بنویسید.
  7. به ایمیل خود صدا، ویدئو و قابلیت اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید.

مسابقه‌ها، کوپن‌ها و مشوق‌ها

  1. یک مسابقه راه‌‌اندازی کنید.
  2. یک کوپن ایجاد کنید.
  3. یک برنامه پاداش برای خریداران معمول خود ایجاد کنید.
  4. یک برنامه برای قدردانی از مشتری را آغاز کنید.
  5. یک برنامه برای تعیین مشتری منتخب ماه ایجاد کنید.
  6. نمونه رایگان بدهید.
  7. یک برنامه همکاری در فروش (بازاریابی افیلیت) را آغاز کنید.

 

همچنین بخوانید: آشنایی با چند ایده‌ جالب برای شروع یک بازاریابی ویدیویی تاثیرگذار

 

ایجاد روابط

  1. یک پرسشنامه رضایت مشتری برای دیگران بفرستید.
  2. به دنبال بازاریابی دهان به دهان باشید.
  3. بازاریابی دهان به دهان را ایجاد کنید.
  4. به یک رویداد خیریه کمک کنید تا ارتقا پیدا کند یا داوطلبانه برای آن زمان صرف کنید.
  5. اسپانسر یک تیم ورزشی محلی شوید.
  6. محصولات و خدمات خود را با همکاری دیگر کسب و کارهای محلی ارتقا دهید.
  7. به یک سازمان حرفه‌ای بپیوندید.
  8. برای تبلیغات در تعطیلات بعدی برنامه‌ریزی کنید.
  9. برنامه داشته باشید که در تعطیلات به بهترین مشتریان خود هدیه بدهید.
  10. برای مشتریان خود کارت تبریک تولد بفرستید.
  11. از یک همکار بخواهید با شما همکاری کند.
  12. به تامین‌کنندگان مالی محلی جوایز مارک‌دار اهدا کنید.
  13. مشاور شوید.

 

 

بازاریابی محتوا

  1. برنامه یک سمینار آنلاین یا کنفرانس تلفنی را بریزید.
  2. یک پادکست ضبط کنید.
  3. یک بیانیه مطبوعاتی بنویسید.
  4. بیانیه خود را برای کانال‌های توزیع مختلفی بفرستید.
  5. آگهی‌های فروش خود را دوباره همراه با رشته‌ای از داستان‌سرایی بنویسید.
  6. شروع به نوشتن یک کتاب کنید.

 

همچنین بخوانید: آموزش پیاده سازی برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) برای استارتاپ ها

 

کمک در بازاریابی

  1. یک مشاور بازاریابی استخدام کنید.
  2. یک فرد حرفه‌ای در روابط عمومی استخدام کنید.
  3. یک نویسنده تبلیغاتی حرفه‌ای استخدام کنید.
  4. یک شرکت مختص بازاریابی موتور جست‌وجو استخدام کنید.
  5. یک کارآموز استخدام کنید تا در کارهای روزانه بازاریابی به شما کمک کند.
  6. یک مربی فروش یا یک فروشنده استخدام کنید.

ایده‌های ناب بازاریابی

  1. یک تتوی مارک‌دار بزنید.
  2. یک شخصیت مجازی برای کسب و کار خود خلق کنید تا برند شما را ارتقا دهد.
  3. در خصوص یک موضوع داغ صنعتی، موضعی بحث‌برانگیز داشته باشید.
  4. برای تبلیغات پوشیدنی هزینه صرف کنید.
  5. وسیله نقلیه شرکت را با برند شرکت رنگ کاری کنید.
  6. در آموزش‌های آنلاین تجاری ثبت‌نام کنید تا در خصوص توانایی‌های بازاریابی خود تجدیدنظر کرده، آن‌ها را گسترش داده و تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید.

وقتی‌ ایده‌های جدیدی برای بازاریابی داشتید که در کسب و کار کوچک خود امتحان کنید، شروع به ایجاد یا بهبود برنامه بازاریابی کنید.

[۱] elevator pitch

[۲] yellow pages

[۳] Foursquare

[۴] Groupon

[۵] Help a Reporter Out کمک به خبرنگار:

منبع: www.thebalancesmb.com

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.