Take a fresh look at your lifestyle.

4 عنصر اصلی و ضروری در بازاریابی محتوا

4 عنصر اصلی و ضروری در بازاریابی محتوا

در سالهای گذشته ، محتوایی که مشتریان و مخاطبان آن را دریافت می کردند مربوط به اطلاعات محصول بود.

حجم بالای این محتوا شامل اطلاعاتی در زمینه :

اینکه محصول چیست ؟

در کجا تولید شده است ؟

مواد اولیه آن چیست ؟

چه زمانی باید استفاده شود ؟

و اطلاعاتی از این قبیل بود. افرادی که نیاز داشتند اطلاعاتی درباره محصول داشته باشند می توانستند از این اطلاعات و محتواها استفاده کنند اما نمی توانستند اطلاعات جامع تر و بیشتری درباره برندهای مربوط به این شرکتها و وجه تمایز آن با سایر برندها را کسب کنند. این گونه محتواها که فقط به شرح محصول پرداخته اند هنوز هم وجود دارد ولی نگرشها نسبت به محتوا تغییر کرده است.

شرکتها و برند ها دیگر به دنبال این نیستند که فقط اطلاعات مربوط به کالا را در اختیار مشتریان و مخاطبان خود قرار دهند. بلکه ، پیشرفتها ، گسترش ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی و به تبع آن افزایش رقابتها ، اقتضا می کند که تغییرات اساسی در زمینه تولید محتوا انجام شود. امروزه می توان گفت ، توضیحات و توصیفاتی که مربوط به محصول است بخش کوچک و حاشیه ای مربوط به تولید محتواست. تمرکز اصلی در تولید محتوا به این سمت رفته است که اطلاعات مفیدی در اختیار مشتریان قرار دهند.

مفید بودن چیزی فراتر از آگاهی دادن به مشتریان است و نیازمند برقراری ارتباط دو طرفه با مشتریان می باشد. امروزه مسئله ای که در تولید محتوا اهمیت دارد این است که بتوانید با مشتریان خود ارتباط مناسبی برقرار کنید و تجربه های خود را در اختیار آنها قرار دهید. به طور کلی ، امروزه انتظار می رود محتوای شما بتواند تغییراتی را در حوزه های مربوط به مسائل زیر ایجاد کند.

یک) برقراری ارتباط

از نظر مشاوره بازاریابی ، برقراری ارتباط با مخاطبان از جمله کارکردهای مهم و اولیه یک محتواست. هدف شما از تولید محتوا نباید فقط این باشد که اطلاعات محصولات خود را در اختیار دیگران بگذارید. بلکه هدف باید این باشد که حاصل تجارب ، احساسات و دانش خود را در اختیار آنها قرار دهید. این گونه برقراری ارتباط به شما کمک می کند بتوانید ارتباطی دو سویه و پایدار با مشتریان خود برقرار کنید.

دو) سبک زندگی مشتریان

موفقیت زمانی ایجاد می شود که بتوانید بر سبک زندگی مشتریان خود اثر بگذارید. یکی از کارکردهای اصلی تولید محتوا این است که شما بتوانید بر روی سبک زندگی مخاطبان خود تأثیر بگذارید و آنها را به سمتی سوق دهید که سبک زندگی آنها مطابق با هدفهای شما تغییر کند.

بازاریابی محتوا

سه) ارزش سازی کنید

از طریق محتوای واقعی و اصیلی که در اختیار مشتریان خود قرار می دهید ، ارزش آفرینی کنید و آنها را به سمت این ارزشها هدایت کنید.

 

بازاریابی محتوا از سیر تا پیاز

چهار) پیگیر محتوای خود باشید

برای بازاریابی هر محتوایی که تولید می شود ، واکنشی را به وجود می آورد. کار شما با تولید محتوا به پایان نمی رسد ؛ بلکه کاملاً برعکس است. شما باید بدانید که تولید محتوا ، آغاز راه شماست و کار شما پس از تولید محتوا شروع خواهد شد. پس از تولید و انتشار محتوای مورد نظر خود باید با دقت آن را رصد کنید. اگر از رصد کردن اثر و واکنشهای مخاطبان نسبت به محتوای تولید شده غافل باشید ، نمی توانید به نقطه مورد نظر خود در تولید محتوا برسید.

پیگیری محتوا توسط واکنش مشتریان و مخاطبان ، تعداد پیغامها یا کامنتهایی که برای محتوای شما درج کرده اند ، تعداد افرادی که بازدید کرده اند ، تعداد افرادی که واکنشهای مختلف نشان داده اند به شما کمک می کند به درستی ارزیابی کنید که آیا محتوای شما اثر قابل انتظار را بر روی مخاطبان داشته است ؟ آیا توانسته به خوبی با آنها ارتباط برقرار کند ؟ پس ، پیگیرها ، امر مهم و حیاتی در تولید محتواست.

اگر بتوانید تغییرات مطرح شده در تولید محتوا را ایجاد کنید می توانید خوشبین باشید که تغییرات اساسی و مهم در این زمینه را انجام داده اید و در مسیر صحیح خود حرکت می کنید.

منبع: پارک بازاریابی ایران

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.