Take a fresh look at your lifestyle.

باورهای اشتباه بازاریابی که در پیشرفت کسب و کار مشکل ساز خواهد شد

باورهای اشتباه بازاریابی که در پیشرفت کسب و کار مشکل ساز خواهد شد

به عنوان یک متخصص در حیطه کسب و کار خودتان ، عقاید و باورهایی را درباره اهداف ، وظایف ، آرزوها و اقداماتی که باید انجام بدهید دارید.

ممکن است برخی از این عقاید و باورها یا اهدافی که دارید نه تنها شما را به منزل مقصود نرساند ، بلکه شما را گمراه کرده و با شکست مواجه کند. به همین دلیل بهتر است باورهای خود را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید کدام یک از آنها اشتباه است و شما را از هدفتان دورتر می کند. به دلیل مهم بودن این موضوع ، در این مقاله سعی می کنیم با باورهای اشتباه بازاریابی که ممکن است شما را در کسب و کارتان دچار مشکل کند آشنا کنیم.

یک) دیگران باید به سراغ من بیایند

برخی از افراد ممکن است فکر کنند ، به دلیل تخصصی که  در یک زمینه دارند ، در شأن آنها نیست که به کار بازاریابی برای کار و حرفه خود بپردازند. یکی از افکار اشتباهی که در ذهن آنهاست این است که فکر می کنند ، برای کالاها بازاریابی انجام می شود نه برای حرفه و تخصص افراد!

بازاریابی کردن برای حرفه و تخصصی که دارید یکی از راههایی است که خودتان و تواناییهایتان را به دیگران معرفی می کنید. تا زمانی که مردم ، شما و تواناییهای شما را نشناسند به سراغ شما و تخصصتان نمی آیند ، پس در نتیجه به سود حاصل از توانایی های خود نیز نمی توانید برسید و بسیاری از فرصتهای خود را از دست می دهید. همواره سعی کنید خودتان را برای ارتباط با مشتریان آماده کنید ، از هر فرصتی برای معرفی خودتان و تخصصتان استفاده کنید و تمرکز اصلی را برای پیدا کردن افرادی که به تخصص شما نیاز دارند صرف کنید.

دو) فرصت برای بازاریابی کردن نیست

اگر فکر می کنید که زمان و فرصت لازم برای انجام دادن بازاریابی ندارید ، باید به دو سوال پاسخ بدهید؟ سوال اول: آیا شما هنوز درگیر کارهای مشتریهای قبلی خود هستید؟ سوال دوم: آیا کارهای متعدد و زیادی برای انجام دادن دارید؟

اگر پاسخ این دو سوال ، مثبت بود یعنی واقعاً شما زمان کافی برای برقراری ارتباط با مشتریان و بازاریابی ندارید ولی اگر پاسخ شما منفی است پس باید به شما بگوییم که مرتکب خطای بزرگی شده اید. حتی اگر شما به قدری سرتان شلوغ باشد که فرصت کافی برای بازاریابی نداشته باشید باید سعی کنید بخشی از زمانتان هر چند بسیار اندک به فعالیتهای بازاریابی بپردازید ؛ زیرا این بازاریابی و پیدا کردن مشتریان جدید است که به ادامه حیات شغلی شما منجر می شود.

 

باور اشتباه بازاریابی

 

سه) من قادر به بازاریابی کارآمد نیستم

برخی از افراد ممکن است در پی شکستهایی که در بازاریابی تجربه کرده اند کاملاً دلسرد شده و با خود فکر کنند که توانایی کافی برای بازاریابی را ندارند. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید باید به شما بگوییم که در حال اشتباه هستید. اینکه تمامی فعالیتها و کارهایی که در زمینه بازاریابی انجام داده اید به نتیجه دلخواه نرسد امری کاملاً عادی است.

بسیاری از فعالیتهای بازاریابی هستند که حتی با صرف هزینه های بالا نیز آنچنان که باید تأثیرگذار نیستند و صاحبان کسب و کارها نمی توانند از آن به نفع خود استفاده کنند. در این گونه مواقع بهتر است به جای خالی کردن صحنه به فکر راه حل باشید. به اشتباههایی که در بازاریابی مرتکب شده اید فکر کنید ، شاید پیامهای شما مبهم بوده ، شاید جذابیت کافی را نداشته ، شاید تکراری و کلیشه ای بوده است و شاید نتوانسته اید تفاوت و تمایز کار خود با دیگران را به درستی نشان بدهید. در نتیجه بهتر است علت را پیدا کنید نه اینکه کاملاً منفعلانه و بدبینانه رفتار کنید.

 

منبع: پارک بازاریابی ایران

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.