Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید از شبکه های اجتماعی برای برندینگ موفق و امور تبلیغاتی استفاده کرد؟

چرا باید از شبکه های اجتماعی برای برندینگ موفق و امور تبلیغاتی استفاده کرد؟

امروزه شبکه های اجتماعی با سرعتی فوق العاده به یکی از جنبه های مهم بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده اند و به همین دلیل ضرورت توجه به آن از سوی برندها افزایش پیدا کرده است. با توجه به کاربران میلیونی شبکه های اجتماعی مطرح، هریک از آنها به عنوان مکانی مناسب برای امور تجاری محسوب می شوند. با این حال برخی از شرکت ها در رابطه با مزیت های آن همچنان دچار تردید بوده و همین موضوع باعث می شود تا حداکثر استفاده را نداشته باشند.

در همین راستا و در ادامه به بررسی دلایل مهم استفاده از شبکه های اجتماعی برای امور تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

۱- افزایش آگاهی ها نسبت به برند شرکت

بدون شک هر شرکتی برای موفقیت نیاز به جذب حداکثری مشتری دارد. یکی از مواردی که باعث دستیابی به این هدف خواهد شد، تبلیغات است. با این حال بسیاری از برندها در این رابطه توجه خود را به روش های گران قیمت و پرهزینه معطوف کرده و همین امر باعث می شود که اقدامات آنها با محدودیت چشمگیری مواجه شود. با این حال فضای اینترنت محیطی کاملا رایگان بوده و برندها می توانند با ارائه خلاقیت، نگاه ها را به سمت خود جلب کنند.

در این رابطه دیگر شما با محدودیت زمانی، مکانی و هزینه ای مواجه نیستید و می توانید به هر میزانی که لازم می دانید در تبلیغات خود استمرار داشته باشید. با این حال توجه داشته باشید که تبلیغات شما باید از تنوع لازم برخودار باشد تا مخاطب را خسته نکند.

در این زمینه توصیه می شود در ابتدا استراتژی مشخصی داشته باشید تا اقدامات خود را به بهترین شکل نظم داده و بتوانید به اهداف خود دست یابید. آمارها در این رابطه بیانگر آن است که بیش از ۹۱درصد بازاریابان عقیده دارند که این روش تبلیغاتی از ریسک کمتری برخوردار بوده و بازده به مراتب بهتری را به ارمغان خواهد آورد که مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

۲- کاهش هزینه ها

همانطور که در مورد نخست نیز به صورت مختصر اشاره شد، شبکه های اجتماعی محیطی رایگان محسوب شده و همین امر بسیاری از هزینه های تبلیغاتی را کاهش خواهد داد. با این حال توجه داشته باشید که این امر نباید باعث عدم توجه کافی به آن باشد. در واقع شما باید بودجه ای را برای این موضوع اختصاص دهید، زیرا انجام کاری که بتواند مخاطب را به سمت شما متمایل سازد، بدون شک دشوار خواهد بود و لازم است با صرف هزینه هایی به شکل حرفه ای عمل کنید.

برای مثال شبکه اجتماعی اینستاگرام مبتنی بر ارسال عکس بوده و نخستین چیزی که توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد، تصاویری است که ارسال می کنید، به همین خاطر وجود عکاسی حرفه ای بسیار ضروری به نظر می رسد. با این حال با مقایسه هزینه ها در نهایت به این نتیجه خواهید رسید که با فرصتی به مراتب کم هزینه تر مواجه هستید که همین امر امکان گسترش فعالیت ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برندینگ و تبلیغات

۳- ارتباط بیشتر با مشتری

در صورتی که شما تبلیغی در تلویزیون، رادیو یا حتی نشریات منتشر کنید، امکان ارتباط مستقیم و لحظه ای با مخاطب فراهم نخواهد بود. اگرچه در روش های ذکر شده همواره پل های ارتباطی ذکر می شود، با این حال آمارها حاکی از آن است که افراد کمی به آن توجه کرده و آن را مورد استفاده قرار می دهند. با این حال شبکه های اجتماعی به این امر سهولت بخشیده و باعث می شوند تا امکان پاسخ دهی به تمامی مشتریان در کمترین زمان ممکن مسیر باشد. همین امر باعث خواهد شد تا در نهایت افراد تجربه بهتری را در برخورد با برند شما تجربه کرده که خود شانس تبدیل شدن آنها به مشتری دائمی شما را افزایش خواهد داد.

۴- افزایش وفاداری مشتریان

با توجه به اینکه امروزه تقریبا تمامی افراد قبل و بعد از خواب نخستین کاری که انجام می دهند، چک کردن تلفن های همراه شان است، در صورتی که بتوانید با جذابیت بخشی به اقدامات خود شانس بازدید روزانه را افزایش دهید، در نهایت این حضور شما در کنار مشتری در درازمدت به نوعی عادت برای آنها تبدیل خواهد شد. تحت این شرایط احتمال تجربه برندی دیگر با کاهش چشمگیری مواجه می شود. با این حال در رابطه با ایجاد پیوندی محکم میان خود و مشتریان لازم است همواره پیش قدم باشید.

برای مثال در این رابطه ایجاد کمپین و چالش ها می تواند جذابیت لازم را داشته باشد. با این حال همواره باید در فکر انجام کاری منحصر به فرد در کنار روش های مرسوم باشید تا تفاوت خود را با سایرین به خوبی نشان دهید.

۵- درک بهتر از بازار

همواره کامل ترین اطلاعات در ارتباط مستقیم با افراد به دست خواهد آمد. شبکه های اجتماعی نیز این امکان را به بهترین شکل ممکن برای مخاطب به ارمغان خواهند آورد. در این رابطه توجه داشته باشید که بهتر است امکان ارسال نظرات را برای تمامی مخاطبان فراهم آورده و از مشاهده صفحات موجود سایر رقبا نیز غافل نشوید. این امر در نهایت ممکن است زمینه ساز بسیاری از همکاری ها نیز باشد.

۶- افزایش ترافیک سایت

بدون تردید خواسته هر برندی افرایش تعداد بازدیدکنندگان سایت است. درواقع افزایش ترافیک سایت موجب افزایش فروش می شود. در این رابطه جالب است بدانید که شبکه های اجتماعی از جمله روش هایی محسوب می شوند که به بهبود این روند کمک شایانی می کنند. درواقع تولید محتواهای جذاب در هریک از شبکه های اجتماعی باعث خواهد شد تا بازدیدها از سایت شما افزایش پیدا کند. با این حال با توجه به اهمیت این موضوع تنها به این روش خود را محدود نکنید و قواعد سئو را به خوبی مورد مطالعه و استفاده قرار دهید.

 

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.