چگونه میتوانیم بدون افزایش ترافیک سایتمان فروش بیشتری داشته باشیم؟
چگونه میتوانیم بدون افزایش ترافیک سایتمان فروش بیشتری داشته باشیم؟
اغلب صاحبان سایت به افزایش فروش سایتشان علاقه دارند، ولی دوست ندارند بر افزایش ترافیک کار کنند. در این مقاله می خواهم شما را با علمی به نام «افزایش نرخ تبدیل» آشنا کنم که کمک می کند بدون افزایش ترافیک، فروشتان را افزایش دهید!
نرخ تبدیل چیست؟
نرخ تبدیل که معمولا با درصد بیان می شود، نشان می دهد در سایت چند نفر از هر ۱۰۰ نفر، اقدام دلخواه ما را انجام می دهند. این اقدام می تواند وارد کردن ایمیل، عضویت در سایت، خرید از سایت و… باشد. اگر از هر ۱۰۰ نفری که صفحه محصول ما را بازدید می کنند، سه نفر خرید کنند، نرخ تبدیل سه درصد است. چرا بسیاری از وب سایت ها در تبدیل به اندازه کافی موفق نیستند؟ مشکل اغلب آن است که ما مثل بازدیدکنندگانمان فکر نمی کنیم و همین طور مثل بازدیدکنندگان سایتمان تصمیم نمی گیریم. پس اگر در دفترمان بنشینیم و تصمیم های مربوط به سایت را با سلیقه خودمان بگیریم، نمی توانیم به موفقیت های بزرگ برسیم؛ پس راه حل چیست؟
آزمون دو گزینه ای
تنها راه کاربردی افزایش نرخ تبدیل آن است که در سایت خود آزمایش هایی انجام دهیم و ببینیم در دنیای واقعی چه مواردی باعث افزایش نرخ تبدیل سایت می شوند. یکی از ساده ترین و معروف ترین تست ها، «آزمون دوگزینه ای» نام دارد. در «آزمون دوگزینه ای» از یک صفحه سایتمان، دو نسخه متفاوت درست می کنیم که تفاوت های بسیار کمی با یکدیگر دارند و کاری می کنیم که برخی از بازدیدکنندگان نسخه اول را ببینند و برخی دیگر نسخه دوم را! سپس به وسیله ابزارهای آنلاین خاص می سنجیم و بررسی می کنیم که کدام یک از این دو نسخه موفق تر عمل می کند.
نظرات بسته شده است.