Take a fresh look at your lifestyle.

تکنیک‌های جذب کاربران و افزایش فروش از طریق سایت (بخش اول)

کاربرانی که خرید‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند همواره در حال حرکت و تغییر سلیقه هستند، رفتارهای مختلفی دارند و پلتفرم‌های متنوع را تجربه می‌کنند. برای مثال در سال‌های اخیر کاربران خرید‌های آنلاین خود را از دسکتاپ به اپلیکیشن‌های تلفن همراه تغییر داده‌اند.

این مشتریان شبیه اهداف متحرک هستند که باید در هر لحظه بدنبال آنها باشید. در ادامه به برخی تکنیک‌هایی که می‌تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند اشاره کرده‌ایم.

۱. ارایه کوپن تخفیف و پیشنهادات خاص

کوپن تخفیف همیشه در برنامه تبلیغاتی و بازاریابی نقش داشته است و نمی‌توان قدرت تاثیر‌گذاری آن را نادیده گرفت. اما در اینجا کوپن‌های دیجیتالی قرار است فراتر از دنیای آفلاین عمل کنند.

شما می‌توانید تخفیف‌های خود را به عنوان یک طعمه برای دریافت ایمیل مشتریان قرار دهید تا در ادامه برنامه بازاریابی آنلاین خود محصولات و تخفیف‌های هدفمندی را به گروه خاصی از کاربران ارسال کنید.

ممکن است بخواهید کوپن تخفیف را به صورت مستقیم برای محصولات بکار ببرید اما ارایه کد تخفیف در قبال عضویت در خبرنامه و یا دانلود محتوای خاص نیز، بسیار تاثیر‌گذار خواهد بود. همچنین اکثر فروشگاه‌های معتبر برای اولین خرید کد تخفیف در نظر می‌گیرند.

 

۲. پیاده سازی برنامه وفاداری مشتریان

برنامه وفاداری (loyalty program) طرحی است برای پاداش دادن به مشتریانی که اغلب از یک برند خرید می‌کنند. این پاداش می‌تواند شامل کالا، کوپن تخفیف، یا حتی دسترسی ویژه VIP به یک سری محصولات خاص باشد. برنامه وفاداری موجب می‌شود مشتریان در رابطه با محصولات و خدمات برند شما با انگیزه‌تر باشند و تمایل کمتری برای تغییر فروشگاه و محل خریدهای خود داشته باشند.

برنامه وفاداری می‌تواند شامل عکس‌ها و پست‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی و حتی گزارش‌های که در مورد برند شما است را نیز شامل شود.

۳. به مشتریان هدیه بدهید

مردم دریافت هدیه و محصولات رایگان را دوست دارند، بنابراین می‌توانید با ارسال هدیه تبلیغاتی از محصولات خود یک تجربه بی‌نظیر را ایجاد کنید.

با این تکنیک، کاربران برند شما را از طریق شبکه‌های اجتماعی ترویج می‌دهند و این تاثیر مثبتی را برای کسب‌وکار شما به همراه خواهد داشت.

۴. مسابقه اجرا کنید

طراحی و اجرای یک مسابقه هیجان انگیز از بهترین روش‌های هست که می‌توانید برای برندینگ و افزایش تعامل مخاطبان استفاده و شاهد افزایش فروش محصولات خود باشید.

مهم‌ترین مواردی که برای اجرای مسابقه آنلاین باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • یک استراتژی جدید و منحصربفرد را پیاده‌سازی کنید
  • یک ویدیویی اختصاصی را برای شروع مسابقه ارایه بدهید
  • چند پست نمونه برای کمک به کاربران جهت اشتراک‌گذاری آماده کنید
  • قوانین واضح و روشنی را تعیین کنید
  • پست‌ها و فعالیت‌های ارایه شده از سمت کاربران را در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود پروموت کنید

بازی یلدا ای‌نتورک yalda.anetwork.ir

 

 

بازی یلدا ای‌نتورکwww.yalda.anetwork.ir

۵. محصولات پرفروش و محبوب را نمایش دهید

احتمالا تا به حال دیده‌اید که برخی رستوران‌ها در منوی خود چند غذا‌ را برجسته‌تر معرفی می‌کنند و این باعث می‌شود سفارش بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری را برای خود رقم بزنند.

همین روش را می‌توانید به سادگی در قسمت محصولات ایجاد نمایید و کاربران را برای خرید بیشتر یا دسترسی به محصولات خاص هدایت کنید. نمایش محصولات پرفروش و محصولات محبوب و این شکل از دسته‌بندی‌ها شانس بیشتری را در جهت افزایش فروش شما به وجود می‌آورد.

۶. ایجاد دستیارهای تعاملی

وقتی فروشگاه‌ آنلاین شما مانند یک مشاور و راهنما با مشتریان رفتار کند، آنها احساس اعتماد بیشتری خواهند داشت. بنابراین استفاده از سیستم‌های چت‌بات، فیلترهای جستجو هوشمند و غیره می‌تواند راه تعامل را با مخاطبان ایجاد کند و آنها را در مسیر خرید همراهی کند.

همچنین در حالی که ابزار آنلاین شما به مشتریان کمک می‌کند، می‌توانید اطلاعات مفیدی را جمع آوری کنید که در لحظه یا در فروش‌های بعدی به شما در روند افزایش درآمد کمک کند.

نمونه این دستیار را در اینجا ببینید

 

۷. ریسک خرید را کاهش دهید

خریداران آنلاین در هر مرحله از خرید همواره دغدغه‌های ذهنی را دارند که ممکن است آنها را از خرید منصرف کند. درواقع ریسک خرید برای آنها ممکن است بسیار بزرگ تصور شود. دلایلی مانند وضعیت گارانتی یا ارسال محصول!

بنابراین سعی کنید در همان صفحه اول و حتی صفحات دسته‌بندی محصولات ریسک خرید را برای مشتریان به حداقل برسانید. موارد زیر در این زمینه بسیار مهم است:

  • حمل و نقل رایگان
  • تحویل سریع
  • تضمین بازگشت پول
  • امنیت تراکنش

 

در قسمت بعدی این مقاله به دیگر تکنیک‌های که به شما در مسیر جذب مشتری کمک می‌کند خواهیم پرداخت. مهم است که هر کدام از موارد ارایه شده را با توجه به وضعیت فروشگاه آنلاین یا سایت کسب‌کارتان بررسی و پیاده سازی کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.