Take a fresh look at your lifestyle.

در روزهای آخر سال چه اقدامات بازاریابانه ای را می بایست انجام دهید؟

در روزهای آخر سال چه اقدامات بازاریابانه ای را می بایست انجام دهید؟

آخرین ماه در هر سالی جزو روزهای مهم سال است. هر شرکت یا سازمانی در تلاش است تا به روند کار خود و پرونده ها و اقداماتی که در طول سال داشته نظم و سرو سامان بدهد.

در هر کسب و کاری که هستید این روزهای مهم را از دست ندهید. در این مقاله به شما یادآوری می کنیم که چه اقداماتی را لازم است انجام  دهید.

یک) به حسابهای مالی خود سر و سامان بدهید

در این روزهای آخر سال ، تمامی حساب و کتابهایی که در طول سال داشته اید را منظم کنید و به صورت مرتب در یک فایل قرار دهید. سر و سامان دادن به حسابهای شرکت یا کسب و کارتان به شما کمک می کند تا یک نمای کلی از نحوه عملکرد خود در طول سال داشته باشید. شما با این کار دقیقاً می دانید که چه اقداماتی انجام شده ، چه هزینه هایی داشته و چقدر برای شما سودآور بوده است. همچنین در صورتی که سود خوبی در ۱۱ ماه گذشته داشته اید می توانید برای اقدامات مهمی همچون در نظر گرفتن پاداش برای افرادی که عملکرد خوبی داشته اند برنامه ریزی کنید.

دو) به پرونده ها و پروژه های نیمه تمام خود رسیدگی کنید

حتماً شما نیز پرونده ها و ارتباطاتی را دارید که نیمه تمام مانده اند می توانید در پایان سال بر روی این پرونده ها کمی انرژی بگذارید. در صورتی که به این نتیجه رسیدید که برخی اقدامات را در خصوص این پرونده ها و ارتباطات نمی توانید انجام دهید یا سرو سامان بدهید به این فکر کنید که آیا در صورت محدود و کوچک کردن سطح همکاری خود می توانید به رابطه خود با این شرکتها ادامه بدهید؟ اگر به این نتیجه رسیدید که محدود کردن ارتباط با آنها بهتر از قطع ارتباط است بهتر است برنامه ای را ترتیب بدهید و زمینه های محدود کردن همکاری خود را فراهم کنید. این کار را در قالب آموزش بازاریابی ، به کارکنان هم آموزش دهید.

سه) معرفی کارکنان پر تلاش

حتماً در آخرین ماه سال ، کارکنانی که در طول سال ، منظم و پر تلاش بوده اند و عملکرد مناسبی داشته اند را معرفی کنید و پاداشی را برای آنها در نظر بگیرید. این اقدام شما موجب بالا رفتن انگیزه کارکنانتان می شود. آنها به شما وفادارتر می شوند و متوجه می شوند که عملکردشان در نزد شما ارزش دارد.

بازاریابی

البته با توجه به تجربه مشاوره بازاریابی که مشاوران ما دارند، این معرفی بسیار حساس است زیرا در صورت اجرای اشتباه ، موجب از بین رفتن کارمند پر تلاش می گردد.

چهار) هدایای تبلیغاتی برای مشتریان

آخر سال ، بهترین فرصت برای این است که شما بخشی از کالاهای خود یا هر کالای دیگری که ممکن است متعلق به همکاران شما در بازار باشد را به عنوان هدایای سال جدید برای تعدادی از مشتریان خود بفرستید. این اقدام شما احساس و نظر آنها را نسبت به شما بسیار مثبت تر می کند.

پنج) سر رسیدهای سال جدید

بسیاری از شرکتها برای خودشان سر رسیدهایی را به عنوان بازاریابی و تبلیغات چاپ می کنند که علاوه بر مشخصات و آدرس شرکتشان و برخی تصاویر تبلیغاتی مربوط به فعالیتهای خود ، تقویم سال جدید نیز هست. اینها بهترین هدیه برای کارکنان ، مشتریان و افرادی است که می خواهند با شما آشنا شوند یا در پایان سال با شما قرار داد می بندند.

 

منبع: پارک بازاریابی ایران

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.