بازاریابی در تعطیلات و رویدادهای خاص (گام سوم: تبلیغات آنلاین)
این سومین گام از سری مقالات بازاریابی در تعطیلات است که قرار است در مورد اجرای صحیح کمپینهای مناسبتی (تعطیلات نوروز، تابستان، شب یلدا و غیره) صحبت کنیم و نکات مهمی که باید در این مورد رعایت کنید را بررسی کنیم.
در این بخش در مورد اهمیت تبلیغات آنلاین صحبت خواهیم کرد.
برای هر کمپین صفحه فرود در نظر بگیرید
قصد دارید تا کمپینهای تبلیغاتی شما توی فصل تعطیلات موثر واقع بشه؟ پس صفحهی اصلی وبسایت رو فراموش کنید و از صفحه فرود جداگانه استفاده کنید.
ممکن است صفحهی اصلی وبسایت شما دارای اطلاعات زیادی باشد که حواس کاربران رو پرت و آنها را از مسیر هدف اصلی خارج کند. اگر قصد دارید که کاربران، هدف مورد انتظار شما مانند (خرید، عضویت در خبرنامه، پرکردن فرم و غیره) را انجام دهند، فقط به المانهای مهم و تاثیرگذار توجه داشته باشید.
به کاربرانتون دلایلی که باید این فرم رو پر بکنند نشون بدید. بعد فقط اون وعده ایی که دادید رو با دادن اطلاعات لازم عملی کنید.
مقاله مرتبط: ۳۰ نکته برای بهینهسازی صفحه فرود
از UTM استفاده کنید.
می دونید کدام کمپین یا ترافیک، بیشترین اثربخشی رو برای کسبوکار شما داشتند؟ اگر این مورد رو نمیدونید به احتمال زیاد از UTM برای بررسی ترافیک تبلیغاتتون استفاده نمیکنید.
تمامی آدرسهایی که ترافیک رو به وبسایت شما میارن با UTM تنظیم کنید و از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) برای ارزیابی کردن ترافیکهای ورودی استفاده کنید. برای خودتون سیستم ارزیابی سادهی طراح کنید تا بر روی همهی کمپینهایی که توسط خود شما اجرا نمیشه بتونید نظارت داشته باشید.
مقاله مرتبط: چگونه کمپین تبلیغات اینترنتی خود را ردگیری کنید؟
کمپینهای هدفگیری مجدد
همیشه به بعدش هم فکر کنید. کدام کاربرها پتانسیل این رو دارند که تبدیل به مشتریان وبسایت شما بشوند؟ کسی که تا به حال چیزی از کسبوکار شما نشنیده یا کسی که در حال حاضر هم داخل وبسایت شما حضور داره و در حال بررسی محصولات شماست و حتی شاید چند محصول به سبد خرید خودش اضافه کرده؟
بله، درسته. احتمال خرید کاربران که یکبار از شما خرید کرده باشند یا در خبرنامه عضو هستند و به نوعی با برند شما تعامل دارند از کاربران که تازه با شما آشنا شدند بیشتر هست. برای همین هست که شما باید از تبلیغات هدفگیری مجدد استفاده کنید تا بتونید اون دسته از کاربرانی که یکبار با شما تعامل داشتهاند و محصولی را مشاهده و بررسی کردند را مجدد برای خرید ترغیب کنید.
مقاله مرتبط: هدفگیری مجدد محصولات
تست کنید، آنالیز کنید و تکرار کنید!
از شروع کار، مستقیم بزنید به هدف! نتایج واقعی از تست و آزمایش کردن به دست میاد. شما میتونید یه لیست بلند بالا از تجربههای مختلف رو بخونید، اما چیزی که بیشترین ارزش رو برای بیزینس شما و کمپینهای PPC داشته باشه، تست کردن و آزمایش کردن هست. محتواهای مختلف، عکس و هدفگذاریهای مختلف رو برای کمپینهای خودتون تست کنید. روشهای جدید رو امتحان کنید تا بیشترین نرخ تبدیل رو با کمترین هزینه داشته باشید.
وقتتون رو تلف نکنید!
صرفه جویی در وقت و دریافت محصولات خریداری شده طبق بازه زمانی اعلام شده از مهمترین مواردی است که مشتریان شما به آن اهمیت میدهند.
حتی زمان خرید و مسیری که کاربر برای ثبت سفارش طی میکنه هم مهم هست، اگر زمان بارگزاری صفحات وبسایت شما بیش از اندازه طول بکشه، کاربران وبسایت رو ترک و در نتیجه میزان فروش شما هم کاهش پیدا خواهد کرد.
پس وقت رو از دست ندید و سعی کنید تا حجم صفحه فرودتون رو کاهش بدید. عکسها رو بهینه سازی کنید، نحوهی توزیع مقالات رو بررسی کنید، چه کدهایی در پس زمینه وبسایت فعال کردید و در آخر مطمئن بشید تا همه خوشحال هستند و کسی بیش از حد برای بارگزاری صفحات سایت زمان رو از دست نمیده.
اگر مایل هستید همین حالا میتوانید وضعیت سرعت سایت خود را با ابزارهای Google PageSpeed بررسی کنید و برای بهینه سازی آن اقدام کنید.
نظرات بسته شده است.