Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی ۲۰ عادت رفتاری افراد ثروتمند / چگونه میلیاردر شویم؟

به قلم: Murray Newlands

کارآفرین

برای بسیاری از افراد کسب ثروت بسیار به معنای کار و تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا است، با این حال واقعیت این است که تلاش تنها بخشی از این پروسه محسوب می شود. بدون تردید فردی قادر به رسیدن به چنین سطح بالای درآمدی خواهد شد که تصمیمات درستی را در زمان مناسب خود اتخاذ کرده باشد. توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد میلیاردرها طی سالیان گذشته به معنای رونق بازار و کسب وکارهای مختلف نبوده و دلیل آن به تنوع در شیوه های کسب سود و تغییر دیدگاه افراد نسبت به این قضیه برمی گردد.

در همین راستا در ادامه به معرفی مواردی خواهیم پرداخت که در این زمینه می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی تلقی شود.

۱- نیاز خود را جایگزین موارد دلخواه کنید

بدون تردید هر فردی از میزان مشخصی درآمد برخوردار است که باید آن را تا زمان واریز حقوق بعدی خود به خوبی مدیریت کند. تحت این شرایط و در راستای ایجاد تحول در زندگی خود ضروری است تا در خریدها توجه خود را معطوف به مواردی کنید که برای شما کاملا ضروری محسوب می شوند. برای مثال افزایش دانش شما در حوزه کاری که به آن علاقه دارید، بدون تردید اولویت اول هزینه های شما را شکل خواهد داد و تحت این شرایط در صورتی که بخواهید به تمامی موارد دلخواه خود نیز بپردازید، بدون تردید با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. با این حال این امر به معنای سخت کردن زندگی برای خود نبوده، با این حال برای کسب موفقیت لازم است تا عادات رفتاری و نحوه هزینه کردن خود را به سطح حرفه ای نزدیک کنید.

۲- مخارج خود را همواره در سطحی پایین تر از میزان درآمد خود نگه دارید

این موضوع به عادت غلط بسیاری از افراد تبدیل شده است که همواره به نحوی عمل می کنند که مجبور به گرفتن وام های بسیار شوند. منطق این اقدام نیز به این صورت است که با درآمد خود قادر به پرداختن اقساط آن خواهند بود. با این حال توجه داشته باشید که هیچ عاملی در اقتصاد مطلق محسوب نمی شود و در صورتی که به هر دلیلی موقعیت شغلی فعلی خود را از دست بدهید، با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه خواهید شد. با این حال شرایط زندگی امروز به نحوی است که نمی توانید همواره با تکیه بر درآمد فعلی خود، تمامی مواردی مورد نیاز را تهیه کنید. با این حال نباید اجازه دهید که این امر به عادت رفتاری همیشگی شما تبدیل شود.

همچنین ضروری است تا همواره میزان هزینه های خود را پایین تر از میزان درآمد خود نگه دارید تا فرصت برای پرداخت به اقداماتی را که برای موفقیت شما ضروری محسوب می شود داشته باشید. برای مثال در صورتی که تمامی درآمد خود را صرف امور مختلف کنید، برای گذران زندگی خود محکوم به انجام کاری دیگر خواهید بود که این امر زمان مورد نیاز برای پیشرفت شما را اشغال خواهد کرد. در این زمینه استفاده از یک مشاور خوب می تواند به مدیریت بهتر دارایی های شما کمک شایانی کند.

۳- دغدغه های اقتصادی خود را تا حد امکان محدود سازید

برای آنکه در مسیر شغلی باشید که همواره نسبت به آن بیش ترین تمایل را دارید، لازم است تا از ذهنی آزاد بهره مند باشید، در غیر این صورت تمرکز روی موارد مورد نیاز خود در راستای کسب موفقیت امری کاملا دشوار خواهد بود. به همین دلیل خودتان را چندان درگیر وضعیت فعلی خود نکنید و تمرکز را روی مقصدی که تعیین کرده اید، معطوف کنید. برای مثال در صورتی که بخواهید در همان ابتدای مسیر موفقیت زندگی مدنظر خود را شکل دهید، بدون تردید با گرفتاری های بسیاری مواجه خواهید شد. با این حال در صورتی که در این رابطه صبر داشته باشید، قادر به شکل دادن به تمامی رویاهای خود در زمان مناسب آن خواهید بود.

۴- ورزش صبحگاهی را به عادت رفتاری خود تبدیل کنید

یکی از الزامات مهم در راستای کارآفرینی و کسب ثروت میلیاردی، اعتماد به نفس محسوب می شود. امروزه نتایج تحقیقات متعدد در این رابطه بیانگر آن است که ورزش ساده ترین و در عین حال موثرترین امر در این زمینه محسوب می شود. با این حال بهتر است این امر را به ساعات اولیه روز اختصاص دهید. بدون تردید شروع روز با نشاطی که از طریق ورزش به دست می آید، در عملکرد شما در طول روز تاثیر شگرفی خواهد داشت.

همچنین داشتن بدنی ورزیده باعث خواهد شد تا آستانه تحمل شما در برابر فشارهای مختلف کاری به مراتب افزایش یابد و همچنین هزینه های درمانی سالانه شما کاهش چشمگیری پیدا کند. اگرچه یک باشگاه حرفه ای می تواند بهترین گزینه در این رابطه محسوب شود، با این حال این امر باید کاملا با توجه به موقعیت شما باشد. در واقع در صورتی که امکان حضور در یک باشگاه فراهم نیست، حتی دویدن روزانه و تمرینات کششی نیز تاثیر مطلوبی خواهد داشت. از دیگر مزیت های این کار می توان به کسب آرامش و جلوگیری از افسردگی اشاره کرد.

۵- منابع درآمدی خود را گسترش دهید و همواره تمامی احتمالات را در نظر بگیرید

اینکه همواره با تکیه بر یک برنامه جلو بروید، با ریسک بسیار زیادی همراه خواهد بود. بنا به بسیاری دلایل ممکن است حتی در صورت تلاش فوق العاده شما شرایط برای موفقیت مورد انتظار فراهم نشود. تحت این شرایط اگر برنامه دیگری برای خود نداشته باشید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. به همین خاطر همواره در تلاش برای تنوع بخشیدن به مهارت ها و منابع درآمدی خود باشید. با این حال ضروری است تا بیش ترین تمرکز شما روی موردی باشد که به سمت آن بیش ترین تمایل را دارید. همچنین در تمامی اقدامات خود همواره تمامی احتمالات را در نظر بگیرید و برای بدترین حالت ممکن نیز برنامه ای نجات بخش در اختیار داشته باشید.

۶- پرداخت هزینه های خود را با نظم خاصی صورت دهید

در اختیار نداشتن نظم در هرکاری باعث خواهد شد بی برنامگی خاصی به چشم خورده و زمینه برای برنامه ریزی برای آینده وجود نداشته باشد. تصور غلط بسیاری از افراد این است که بهتر است هزینه های خود را در زمان کسب ثروت پرداخت کنند. با این حال واقعیت این است که مسیر موفقیت شما موضوعی مشخص محسوب نمی شود و ممکن است زمانی به مراتب بیشتر از حدتصور را به خود اختصاص دهد. به همین خاطر نباید اقداماتی را که باید امروز انجام دهید به زمانی دیگر موکول کنید.

۷- در زمینه مدیریت زمان به خوبی عمل کنید

اینکه مانند دیگران زندگی کنید، بدون تردید شما را در سطح افراد اطراف خود نگه خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا از اعمال تغییرات لازم در خود واهمه ای نداشته باشید. بدون تردید امروزه هیچ چیز به اندازه زمان از اهمیت برخوردار نیست و به همین خاطر توصیه می شود اصول و راهکارهای مدیریت زمان را به خوبی فرا گیرید. توجه به این امر ضروری است که با افزایش سن محدودیت های بسیاری برای افراد به وجود خواهد آمد، به همین خاطر بهتر است تا از همان سنین پایین به نحوی عمل کنید که در سالخوردگی از مزیت تلاش های دوران جوانی خود بهره مند شوید.

۸-بدانید که پول همه چیز نیست

در مسیر موفقیت ضروری است تا هدف اصلی شما چیزی فراتر کسب ثروت باشد، در غیر این صورت ممکن است به هر اقدامی برای رسیدن به این امر دست بزنید. همچنین توجه داشته باشید که ثروت ضامن خوشبختی نیست و به همین خاطر لازم است تا به باقی جنبه های زندگی خود نیز توجهی ویژه داشته باشید.

مطلب مرتبط: موفقیت در سال ۲۰۱۸ از زبان افراد موفق / چگونه در سال جدید میلادی موفق ظاهر شویم؟

۹- همواره مبلغی را برای شرایط بحرانی کنار بگذارید

بسیاری از شانس افراد به علت در اختیار نداشتن توان مالی کافی از دست می رود. برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادی لازم است همواره مبلغی را برای چنین موقعیت هایی کنار بگذارید. بهتر است از این مبلغ در راستای یک فعالیت اقتصادی بدون ریسک استفاده کنید تا ارزش پول شما همواره افزایش پیدا کند. همچنین این امر در مواقعی که با مشکلاتی نظیر شکست در طرح خود مواجه می شوید باعث خواهد شد تا امکان شروع مجدد در کمترین زمان ممکن فراهم باشد.

۱۰- بدهی های خود را به صفر برسانید

بدون تردید تا زمانی که بیشترین حجم از منابع مالی خود را از دست می دهید نمی توانید به موفقیت بزرگ در عرصه کسب ثروت دست پیدا کنید. به همین خاطر لازم است تکلیف تان را با بدهی های خود به خوبی مشخص و از گرفتار شدن در آن جلوگیری کنید.

۱۱- همواره پرتلاش ظاهر شوید

تا هنگامی که با قدرت رو به جلو در حال حرکت هستید، هیچ نیرویی قادر به متوقف ساختن شما نخواهد بود. با این حال این امر باید استمرار روزانه داشه باشد، به همین دلیل همواره با خود صادق باشید و از اعمال فشارهایی که خارج از توانایی های شما محسوب می شود، به طور جدی خودداری کنید.

۱۲- دو شغله بودن را یک عیب ندانید

بدون تردید رویای شما امری زمان بر خواهد بود، به همین دلیل ضروری است تا از نقطه ای حضور در عرصه کسب و کار را شروع کنید. این امر به هر میزان که بیشتر مرتبط با کاری باشد که در راستای آن رویای خود را شکل داده اید، به مراتب بهتر خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که ممکن است از تنها یک شغل نتوانید به موفقیت دلخواه دست پیدا کنید، به همین دلیل دوشغله بودن و یا حتی چندشغلگی را باید یکی از گزینه های خود مدنظر قرار دهید. امروزه کمتر فرد ثروتمندی را می توانید بیابید که تنها در یک حوزه فعالیت کند.

مطلب مرتبط: ۱۴عادت روزانه افراد موفق چیست؟

۱۳- از رویاپردازی واهمه نداشته باشید

به هر میزانی که رویای بزرگی در ذهن خود دارید، لازم است تا آن را حفظ کنید. موفق ترین افراد جهان کسانی هستند که در شرایطی زندگی می کردند که کمتر کسی احتمال می داده که بتوانند روزی به جایگاه بسیار بالایی دست پیدا کنند. با این حال در صورتی که بخواهید اجازه دهید حرف های دیگران بر شما تأثیر منفی داشته باشد، در مدت زمانی کم انگیزه خود را از دست خواهید داد. به همین خاطر همواره رویای خود را به عنوان هدف نهایی در ذهن تان حفظ کنید.

۱۴- مدیریت پول را به عنوان یک مهارت اساسی فرا گیرید

در این رابطه کتاب ها، مقالات و سمینارهای متعددی برگزار شده است که می توانید به هریک دسترسی پیدا کرده و از آن به خوبی استفاده کنید. با این حال این امر تنها نباید به صورت تئوری باقی بماند. درواقع لازم است تا هر یک را مورد آزمایش قرار دهید تا نسبت به سطح یادگیری خود اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید تا زمانی که مدیریت درستی روی منابع مالی خود نداشته باشید، نمی توانید در مسیر کسب موفقیت و تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند، گام بردارید.

۱۵- کاری را انجام دهید که به آن سطح بالایی از تمایل و علاقه مندی را داشته و بتوانید آن را تفریح خود بدانید

یکی از بهترین راهکارها در راستای کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن این است که کاری را انجام دهید که به آن تمایل زیادی دارید. این امر محرک بسیار خوبی برای بهتر شدن محسوب می شود و افراد را به پیشرفت و ترقی سوق خواهد داد.

۱۶- ابتدا خود را مدنظر قرار دهید

در واقع لازم است تا برای خود زندگی کنید، در غیر این صورت ممکن است کارهایی را انجام دهید که شما را از مسیری که برای خود ترسیم کرده اید دور خواهد ساخت.

۱۷- منتظر رسیدن پول نباشید

این امر یک باور غلط است که پول خودش خواهد آمد. در واقع اگر خواهان به دست آوردن چیزی هستید، لازم است تا خود برای به دست آوردن آن کنید. به همین خاطر حضور در اجتماع را به عنوان عاملی که باعث خواهد شد تا جامعه هدف خود را به خوبی بشناسید، فراموش نکنید و رفتار افراد را مورد تحلیل قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا نیازهای جامعه خود را به خوبی شناسایی کرده و با اقدام به رفع حتی یکی از آن ها شانس کسب ثروت را برای خود ایجاد کنید.

۱۸- چیزی جدید خلق کنید

انجام یک کار تکراری به علت وجود مشابه آن نمی تواند برای شما موفقیت بسیار به همراه داشته باشد، به همین خاطر همواره لازم است چیزی جدید را به جهان عرضه دارید تا به پشتوانه آن ثروت فراوانی را به دست آورید. با این حال همواره این امر ممکن نخواهد بود. به همین خاطر انجام متفاوت کارها را از یاد نبرید.

۱۹- زمینه های خوب اقتصادی را بیابید

همواره برخی عرصه های اقتصادی از سودآوری بالاتری برخوردار هستند. اگرچه این امر در کشورها و مناطق مختلف متفاوت است، با این حال به صورت کلی برخی از جنبه ها مانند املاک همواره از حد سودآوری مطلوبی برخوردار است. به همین خاطر با شناخت هر یک از این موارد می توانید در راستای افزایش محدوده اقدامات خود به شکل مطلوب استفاده کنید.

۲۰- سیاست خاص خود را در برابر مشکلات و مسائل مختلف داشته باشید و این امر را به خاطر بسپارید که همواره بیش از یک راه برای انجام کارها وجود دارد.

بدون تردید میلیاردر شدن امری آسان نیست، در غیر این صورت همه افراد می توانستند به این موفقیت دست پیدا کنند. در واقع واقعیت این است که تنها تعداد کمی از افراد دارای ثروت های فراوان هستند، به همین دلیل لازم است نگاه خود را همواره متوجه جنبه های متعددی کنید که ممکن است سایرین نسبت به آن بی توجه باشند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا در مواجهه با مشکلات و مسائل مختلف راهکارهای متنوعی در اختیار داشته باشید که به شما در انتخاب بهترین مورد کمک بسیاری خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.