Take a fresh look at your lifestyle.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی / نیروهای خلاق و ایده پرور زمینه ساز رشد جامعه بومی هستند

نشست مشترک بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی با آموزش وپرورش استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، در راستای ایجاد هم افزایی و همکاری بین دستگاهی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در فضای نخبگانی کشور، نشست مشترک بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی با آموزش وپرورش استان برگزار شد.

در این نشست، مهدی قاسمی فرد، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم نیروی انسانی در توسعه منطقه ای، گفت: نیروهای خلاق و ایده پرور زمینه ساز رشد جامعه بومی هستند.

وی با اشاره به معضلات موجود در نظام آموزشی کشور، افزود: دانش آموزان باید دروس را به صورت تحلیل فرا بگیرند تا بتوانند تحلیل مناسبی از رشته تخصصی خود داشته باشند.

قاسمی فرد با اشاره به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی، ادامه داد: یکی از مهم ترین نیازهای امروز استان، تربیت نیروی انسانی خلاق و نوآوری است که بتواند طرح های منطبق با مقتضیات استان تعریف و اجرا کند. این مهم علاوه بر پیشرفت استان و منطقه، در ماند نخبگانی نیز اثرگذاری ملموس دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب، به کارگیری ظرفیت های درون استانی و پتانسیل های موجود در دستگاه های اجرایی، یکی از ملزومات حمایت از مستعدان برتر بومی است.

حاتمی، مدیرکل آموزش وپرورش استان خراسان شمالی نیز با اشاره به مسئله مهاجرت، جلوگیری از مهاجرت درونی و حفظ اجتماع نخبگانی در استان را یکی از ارکان توسعه دانست و گفت: خوشبختانه استان به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص عملکرد خوبی داشته است اما این موضوع زمانی ارزشمند است که این توان در چرخه خدمت رسانی به جامعه هزینه شود.

وی افزود: بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی مهم ترین نهاد برای حفظ مستعدان برتر در استان است که نقش مهمی در رشد و باروری توان نخبگانی دارد.

حاتمی در پایان تاکید کرد: طراحی و اجرای برنامه های توانمندسازی و مهارت آموزی مشترک بنیاد نخبگان و آموزش وپرورش استان می تواند نقش بسزایی در هدایت و حمایت از مستعدان برتر دانش آموزی داشته باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.