Take a fresh look at your lifestyle.

همزمان با دهه فجر و با حضور ستاری در جمع دانشگاهیان استان البرز مطرح شد

حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان هموارکننده راه تحول عرصه کشاورزی خواهد بود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: نفوذ استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان، ورود دانش و فناوری تلفیق شده با نوآوری دانشگاهیان خلاق، می تواند ضمن حل مشکلات کشاورزی زمینه ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان و درآمد بالا در این حوزه باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و بازدید از پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و در جمع اساتید و دانشگاهیان استان البرز با بیان اینکه نفوذ استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می تواند موجب تحول کشور باشد، اظهار کرد: اهمیت بالای حوزه کشاورزی و ظرفیت بالقوه این عرصه در شکل گیری کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپی می تواند تحول ساختاری در حوزه های کاربردی و رشد اقتصاد دانش بنیان کشور را بر مبنای زیست بوم کارآفرینی محقق کند.

وی افزود: نفوذ دانش و فناوری به کشاورزی، تغییر نگاه به پژوهش و تلفیق آن با نوآوری جوانان تحصیلکرده می تواند حوزه کشاورزی را متحول کند.

ستاری بیان اینکه چالش های جدی در حوزه آب و منابع طبیعی بر پایه پژوهش های اجرایی حمایت شده توسط بخش خصوصی حل می شود، عنوان کرد: در حوزه آب و منابع طبیعی یک از مشکلات جدی نبود دانش اجرایی است. جراحی با دخالت سرمایه گذاری دولتی ایجاد نمی شود و راه مبتنی بر پژوهش که بتوانند مشکلات جامعه را حل کند و راه حل محور باشد از مسیر حضور بخش خصوصی، نقش آفرینی کسب و کارهای خلاق دانش بنیان محقق می شود چراکه این شرکت ها نیاز واقعی و براساس توانمندی موجود اولویت های جدی کشور شکل می گیرند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان تغییر رویکردهای متداول دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور در حوزه پژوهش های کاربردی و تجاری را یادآور شد و افزود: دانشگاه ها با اصلاح رویکردهای متداول و مشارکت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ایجادشده به دست دانشجویان خلاق می توانند با تامین بودجه های توسعه ای و پژوهشی، راه پژوهش های بنیادی و کاربردی و حل مشکلات جامعه به دست کسب و کارهای خلاق و دانشگاهیان را هموار کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.