Take a fresh look at your lifestyle.

با هدف تزریق توان نخبگانی به مسائل اولویت دار کشور/ دومین دوره هسته های نخبگانی برگزار می شود

بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برتر، «طرح شهید احمدی روشن» را اجرا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی و مشارکت دانشجویان مستعد برتر، در نظر دارد با اجرای «طرح شهید احمدی روشن» گام دیگری در جهت شناسایی و حل مسائل واقعی کشور بردارد.

در این طرح که با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران اجرا می شود؛ استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعت، با شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، هسته های نخبگانی مسأله محور را با مشارکت دانشجویان برگزیده تشکیل داده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازۀ زمانی معین به حل آنها می پردازند.

استفاده از توانمندی های دانشجویان مستعد در جهت حل مشکلات جامعه؛ هدایت دانشجویان مستعد برای شناسایی مسائل راهبردی کشور؛ ایجاد شبکه دانشجویان مستعد و خبرگان دانشگاهی و صنعتی؛ افزایش اعتماد دستگاه های اجرائی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان و افزایش مهارت های اجتماعی و روحیه خودباوری دانشجویان، از مهمترین اهداف این طرح است.

در اولین دورۀ طرح شهید احمدی روشن، هفت هستۀ نخبگانی شکل گرفت و به حل برخی مسائل مهم کشور پرداختند. در فراخوان اول این دوره نیز گوشه ای از نیازمندی های مهم کشور در قالب چند مسأله مشخص ارائه شد و جمعی از خبرگان صنعتی و دانشگاهی مسئولیت راهبری حل آنها را برعهده گرفته اند.

مستعدین برگزیدۀ جوایز تحصیلی، بنا به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در یکی از این موضوعات ثبت نام و پس از بررسی و تأیید توانایی های آنان در هسته علمی حل مسئله شرکت کنند.

دریافت اعتبار فن یاری در تمام دوره اجرای طرح؛ استفاده از دوره های آموزشی عمومی و تخصصی؛ استفاده از اعتبار هسته پژوهشی زیر نظر مسئول هسته؛ دریافت امتیاز فعالیت های نخبگانی بر اساس نظر مسئول هسته؛ استقرار در فضای هم افزا در کنار هسته های دیگر؛ استفاده از شبکه آزمایشگاه های راهبردی و همچنین شرکت در اردوهای علمی و فرهنگی، از مهمترین تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان به مشمولان این طرح است.

دانشجویان مستعد دانشگاه های استان تهران که مشمول جایزه های تحصیلی سال ۹۶-۹۷ بنیاد ملی نخبگان در رشته های تحصیلی علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی و علوم انسانی شده اند، می توانند برای مشارکت در این طرح ها تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه به سامانۀ بنیاد نخبگان استان تهران مراجعه کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.