Take a fresh look at your lifestyle.

۶دروغ بزرگی که کارآفرینان هر روز با خود تکرار می کنند / باورهای خطرناکی که می تواند باعث شکست زودهنگام هر کارآفرینی شود

کارآفرینان افرادی با انگیزه، متعهد و در برخی موارد به صورت افراطی مثبت اندیش هستند. اگر صاحب کسب وکاری هستید، بدون هیچ تردیدی مثبت اندیشی غیرمنطقی، بسیار خوب و مطمئنا بسیار ضروری است، ولی می تواند شما را در معرض خطرات زیادی نیز قرار دهد.

هرچقدر از دروغ هایی که قرار است در ادامه راه خود در مسیر سخت و دشوار کارآفرینی به خود بگویید آگاهی بیشتری داشته باشید، برای تشخیص دروغ های مخربی که می توانند باعث شکست و نابودی تجارت شما شوند نیز آمادگی بیشتری خواهید داشت.

این ها شش دروغی هستند که کارآفرینان هر روز با خود تکرار می کنند. 

همه عاشق محصول ما خواهند شد

این امکان پذیر نیست و نباید هم جزو اهداف شما باشد. اگر محصولا خدمات شما برای جلب رضایت همه مردم طراحی شده است، آماده باشید که میلیاردها دلار برای بازاریابی و PR خرج کنید تا یک جهان را راضی نگه دارید. شما دارای رقبایی هستید که سابقه زیادی دارند و قیمت، کیفیت و دیگر ویژگی های محصولات شان مطمئنا توان رقابت با محصولات شما را خواهد داشت. بعلاوه، حتی اگر مصرف کنندگان به برتری محصول شما اذعان کنند، اگر واقعا به آن علاقه ای نداشته باشند، کار سختی در پیش خواهید داشت، چون باید آنها را متقاعد کنید تا از محصولی که هم اکنون برایشان «مناسب» است دست بکشند و محصول شما را خریداری کنند.

برخی از موفق ترین محصولات و تجارت های آنلاین، مثل بلاگ هوشمند Passive Income پَت فلین، کار خود را با پیروی از یک الگوی ثابت شده شروع کردند و سعی نکردند در صنعتی بسیار عظیم دست به کاری عجیب و دور از انتظار بزنند.

به منابع مالی زیادی نیاز نداریم

دست کم گرفتن هزینه های آینده و عدم شناسایی مقدار دقیق زمان و پولی که باید صرف شود تا تجارت شما به سوددهی و رونق برسد، دو دلیل عمده شکست تجارت هاست.

باید به اندازه شش ماه تا یک سال پول کافی در حساب بانکی خود برای زندگی ذخیره کرده باشید و بعد به سراغ شروع یک تجارت جدید و تمام وقت بروید، البته اگر آن را به صورت یک کسب وکار جانبی سودده آغاز نکرده باشید.

طرح های ما محافظه کارانه هستند

این دروغ کارآفرینان زیادی را دچار دردسر کرده است. در واقع، چندین شرکت استارت آپ با هزینه راه اندازی بیش از یک میلیارد دلار به همین دلیل نتوانستند در سال ۲۰۱۵ به هدف درآمدی خود دست پیدا کنند. چون کارآفرینان به موفقیت احتمالی شرکت خود خوش بین هستند، این می تواند باعث ایجاد طرح های نادرست در رابطه با درآمد و رشد مشتری در آینده شود.

در بین استارت آپ ها این حقیقت جا افتاده است که سرمایه گذاران به ندرت طرح های اقتصادی کارآفرینان تازه کار را قبول می کنند. وقتی به محافظه کارانه ترین طرح ممکن برای چند سال اول رشد درآمدی خود دست پیدا کردید، عدد آن را به نصفا حتی کمتر کاهش دهید. این به خصوص برای زمانی که هزینه تجارت تان را از جیب می دهید بسیار مفید است و از بازگشت زودهنگام شما به شغل قبلی تان جلوگیری می کند.

رقیبی نداریم

نادیده گرفتن این حقیقت که، صرف نظر از زمینه تجارت، همیشه رقیبی وجود دارد، می تواند عمر تجارت شما را بسیار کوتاه کند. گرچه ممکن است ایده بی نظیر شما برای تمیز کردن فوری دندان با استفاده از اسپری در آن لحظه هیچ رقیبی نداشته و اسپری شما منحصربه فرد باشد، ولی شما در آینده ای نزدیک با شرکت هایی مثل Crest و Oral B رقابت خواهید کرد، شرکت هایی چند میلیارد دلاری که خمیردندان می فروشند: محصولی که دندان را تمیز می کند.

اگر رقیبی نمی بینید، حتما خوب نگاه نکرده اید.

عجله ای نداریم

زمان در تجارت بسیار مهم است. شاید از این موضوع مطلع نباشید، ولی در جای دیگری از دنیا شخصی در حال کار روی پروژه ای مشابه پروژه شماست. اگر زودتر از شما راهی برای ورود به بازار پیدا کند، رشد احتمالی شما بشدت آسیب خواهد دید. مثالی واقعی برای این موضوع، عرضه همزمان دو محصول مشابه توسط Periscope و Meerkat بود. توییتر حامی Periscope بود و حامی Meerkat، چند سرمایه گذار ناشناس بودند، نتیجه کاملا مشخص بود.

پروانه ثبت اختراع ما را ضد ضربه می کند

گرچه پروانه ثبت اختراع در کوتاه مدت می تواند یک مزیت رقابتی برای تجارتی کوچک باشد، ولی در اکثر صنعت ها، تنها زمانی ارزش سرمایه گذاری دارد که از لحاظ حقوقی معتبر شناخته شود. اگر محصول شما توانایی کسب پروانه را دارد، حتما این کار را انجام دهید، ولی انتظار نداشته باشید که این پروانه باعث حکومت شما بر بازار شود.

شاید رقیبی چند میلیارد دلاری در حال کار روی محصولی مشابه باشد و بتواند در دادگاه شما را شکست دهد، صرفا چون می تواند هزینه یک دادرسی طولانی را بپردازد.

با این حال هیچوقت مثبت اندیشی خود را از دست ندهید. این چیزی است که باعث می شود شما به نوآوری، خلق و ساخت تجارت های قدرتمند ادامه دهید. فقط نسبت به خود و اهداف تان واقع بین باشید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.