Take a fresh look at your lifestyle.

عمده شاغلان کشور تحصیلات عالی ندارند / اغلب تحصیلکرده ها بیکارند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه لازم است برای اشتغال اقدام موثری صورت گیرد، گفت که بخش عمده شاغلان کشور تحصیلات عالی ندارند.

به گزارش مهر، علاءالدین ازوجی در همایش بررسی موانع و راهکارهای توسعه اشتغال پایدار استان یزد، اظهار داشت: اقتصاد ایران دچار انباشت سرمایه شده و هرچه به سمت تولید بیشتر می رویم با سرمایه گذاری بیشتر مواجه می شویم که دلایل خاصی نیز دارد.


وی با بیان اینکه در ایران برعکس کشورهای در حال توسعه سهم نیروی کار در رشد اقتصاد اندک است، ادامه داد: در سال جاری برنامه اشتغال فراگیر به عنوان سند بالادستی سیاستگذاری بخش اشتغال با تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدوین و به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری اشتغال وزارت تعاون با بیان اینکه سیاستگذاری ها برای آینده ایران مناسب نبوده است، اضافه کرد: در کشور به شدت نیازمند اصلاح ساختار در عرصه کار و اشتغال هستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه های دولت بخشی از اشتغال کشور باید از طریق سیاست های توسعه کسب و کار تحقق باید، عنوان کرد: بخشی از برنامه های اشتغال زایی مربوط به توسعه کسب و کار و مداخلات توسعه ای وزارت کار برای رونق و توسعه در بازار کار است.

ازوجی با بیان اینکه در کشور ظرفیت های عظیمی داریم که تا امروز در برخی موارد مغفول مانده یا به درستی استفاده نشده اند، افزود: در طول ۴۵ سال گذشته از منابع اقتصادی و نیروی انسانی به خوبی استفاده نشده و در واقع سطح بهره وری در اقتصاد ایران منفی بوده و رشد اقتصادی بالاتر نرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری رسته های منتخب و دارای ظرفیت اشتغال هر استان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: اگر اقتصاد ایران در جهت رشد همراه با اشتغال حرکت کند، به طور قطع منتج به ایجاد اشتغال پایدار در کشور خواهد شد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: توزیع شاغلان براساس مناطق شهری و روستایی خواهد بود و هدف دولت هم ضمن ایجاد اشتغال در کشور، صیانت از مشاغل موجود در مناطق روستایی به عنوان یک اولویت است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.