چگونه میزان نرخ پرش صفحات سایت را کشف کنیم؟
کاهش میزان نرخ پرش یک گام اساسی در جهت بهبود تعامل سایت شما با کاربران خواهد بود. اینکه بتوانید در کنار تولید محتوای با کیفیت بهترین وضعیت را به لحاظ نرخ پرش ایجاد کنید مطمینا در بالابردن نرخ تبدیل سایت خود موفق عمل خواهید کرد.
ما قبلا در مقاله نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن در مورد مفهوم این متریک صحبت کردهایم و در این مقاله قصد داریم نحوهی آنالیز و بدستآوردن نرخ پرش در صفحات سایت را به شما آموزش دهیم.
قبل از اینکه به سراغ اندازهگیری درصد نرخ پرش سایت خود بروید، باید به اهداف سایت و صفحه فرود طراحی شده فکر کنید تا متوجه شوید آیا میزان نرخ پرش در سایت شما بالا است یا خیر. برای مثال وضعیت نرخ پرش یک صفحه فرود مربوط به پر کردن فرم با وضعیت صفحهی محصولات پیشنهادی یک فروشگاه اینترنتی متفاوت خواهد بود.
میانگین نرخ پرش کل وبسایت
به مسیر زیر در پنل گوگل آنالیتیکس حرکت کنید.
Google Analytics Audience Overview
در این بخش نرخ پرش سایت به صورت کلی محاسبه شده است و نمیتواند معیار دقیقی برای بررسی و شروع فرآیند بهینه سازی باشد.
میزان نرخ پرش بر اساس دستگاه کاربران
آیا وبسایت خود را برای نمایش صحیح در دستگاههای مختلف (موبایل، تبلت، دسکتاپ) به صورت ریسپانسیو طراحی کردهاید؟
امروزه استفاده از تلفن همراه هوشمند و انواع گجتهای که قابلیت اتصال به اینترنت و مرور صفحات وب را دارند بسیار گسترش یافته است. بنابراین مهم است که سایت شما برای کاربرانی با دستگاههای مختلف نیز درست نمایش داده شود. بررسی وضعیت نرخ پرش صفحات سایت به ازای هر دستگاه میتواند در مورد تعامل کاربران با دستگاهای مختلف به شما بینش دهد.
Google Analytics Audience Mobile Overview
میزان نرخ پرش بر اساس هر صفحه
در جهت اینکه بتوانید بهترین حالت بهینه سازی در رابطه با کاهش نرخ پرش را برای سایت در نظر بگیرید بهتر است هر صفحه را به صورت جدا بررسی کنید، بنابراین در ادامه برای مشاهده میزان پرش در هر صفحه به مسیر زیر در پنل گوگل آنالیتیکس حرکت کنید.
Google Analytics Behavior Site Content Landing Pages
استاندارد نرخ پرش در دستهبندیهای یک سایت آموزشی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است
در پایان، وضعیت نرخ پرش وبسایتهایی که در زمینههای مختلف به فعالیت میپردازند را مشاهده خواهید کرد. این اطلاعات توسط گوگل آنالیتیکس ارایه شده است.
نظرات بسته شده است.