Take a fresh look at your lifestyle.

فرصت ارائه ایده به دانش آموزان برای کاهش آسیب های اجتماعی

سومین جشنواره دانش آموزی ایده ها و فرصت ها با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می شود. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «جشنواره ایده ها و فرصت ها» با هدف استفاده از پتانسیل های کارآفرینی اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم مختلف از قبیل جرائم و حوادث رانندگی، اعتیاد، طلاق، سرقت و… ارائه شده است. منظور از کارآفرینی اجتماعی تشخیص یک مشکل اجتماعی و استفاده از مفاهیم و اصول کارآفرینی به منظور ایجاد، سازماندهی و مدیریت سرمایه برای ایجاد تغییر است.

این جشنواره از این نظر با سایر رویدادهای کارآفرینی در سطح کشور متفاوت است که تاکنون هدف از برگزاری چنین برنامه هایی بیشتر اقتصادی بوده است، اما در این طرح هدف این است که کسب وکارهایی هایی ایجاد شود که هم سود اقتصادی و هم منافع اجتماعی در پی داشته باشد.

روند اجرایی طرح به این شکل است که طی فراخوانی از افراد صاحب ایده در سراسر کشور خواسته می شود ایده های جدید خود را در محورهای موضوعی جشنواره ارائه دهند. این ایده ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و ۲۵ ایده برتر انتخاب می شوند تا طی دو روز در یک ماراتن چالشی باهم به رقابت بپردازند و طرح ایده خود را تکمیل کنند. این رویداد دو روزه در دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.

پس از تکمیل طرح ها با کمک مربیان باتجربه در طی این دو روز، بار دیگر ایده ها مورد ارزیابی داوران قرار می گیرد و سه ایده برتر انتخاب می شود تا مورد حمایت جهت تجاری سازی قرار گیرد.

علاوه بر این، در این جشنواره بخش ویژه ای جهت ایده های دانش آموزی ایجاد خواهد شد و دانش آموزان نیز می توانند در این رویداد شرکت و جوایزی را دریافت کنند. امید است با اجرای این طرح و پیاده سازی ایده های برتر، میزان آسیب های اجتماعی تا حد قابل توجهی کاهش یابد و کل جامعه از آن منتفع شوند.

ترویج کارآفرینی اجتماعی در جامعه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از پتانسیل های فضای مجازی، یاری جستن از افکار کل جامعه و ایجاد هم افزایی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و نیز ارتقای آگاهی های عمومی آحاد جامعه از جمله اهداف«جشنواره ایده ها و فرصت ها» است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.