Take a fresh look at your lifestyle.

سلاح مخفی کارآفرینان برای رسیدن به موفقیت

هر کارآفرین موفقی با داشتن یک خصیصه یا سود بردن از یک ویژگی به موفقیت رسیده است. این رازها به نوعی سلاح های مخفی آنها محسوب می شوند.

راز موفقیت شما چیست؟

این سؤال، یکی از سؤالات رایج در دنیای کسب وکار است. فرقی نمی کند از چه کسی بپرسید؛ چون همیشه جواب های متفاوتی دریافت می کنید. برخی کارآفرینان می گویند که روی دانش صنعتی یا مجموعه توانایی های فنی خود تکیه می کنند و برخی شهود داشتن یا شوخ طبعی خود را عامل موفقیت شان می دانند.

شورای کارآفرینان جوان (YEC)، سازمانی تشکیل شده از ۴۰ کارآفرین بسیار موفق و جوان است. این شورا از ۱۱ تن از اعضای خود در مورد سلاح مخفی آنها به عنوان یک کارآفرین پرسیده است. ممکن است این سلاح، یک ویژگی شخصیتی، یک طرز تفکر ویژه یا یک رفتار به خصوص باشد، اما فرقی نمی کند؛ چرا که یکی از همین دلایل، علت موفقیت این رهبران کسب و کار در تمامی اوقات و شیوه مورد استفاده آنهاست.

۱- داشتن مهارت های مردمی و شهود

راد احمد از LawTrades

بهترین استارت آپ ها با توسعه یک نظریه و سپس اجرای آن با بهره گیری از شهود و تکنولوژی موجود، قدرت حل مشکلات بزرگ را دارند. اگر شما به این عقیده باور داشته باشید، بزرگ ترین کاری که به عنوان یک موسس غیر فنی از دست تان برمی آید این است که به طور مداوم درک عمیق به نیازها و عادت های انسانی (مخاطبین شما) را توسعه دهید. با مردم سخن بگویید. تصورات آنها را حدس بزنید، سعی کنید بفهمید که چطور فکر می کنند و به چه چیزی باور دارند. این کار را به اندازه کافی انجام دهید. به این صورت قادر خواهید شد بینشی عالی در پیدا کردن مسیر محصول خود به سمت موفقیت پیدا کنید.

۲- حس کنجکاوی و برگشت پذیری

آلیشا ناوارو از ۲ Hounds Design

پیش از شروع هر کاری از خودم این سه سؤال را می پرسم: چرا، چطور و چه چیزی؟ مفهوم ضمنی موضوع را در نظر بگیرید: یک مشتری یا کارمند ممکن است جمله ساده ای استفاده کند اما چه مفهومی پشت آن جمله است؟ من شانس خودم را امتحان می کنم و می پرسم: چه اتفاقی می افتد اگر… در صورتی که فایده ای حاصل نشد، به آرامی به عقب برگردید. سؤال های بیشتری بپرسید و دوباره تلاش خودتان را بکنید. سعی کردن دوباره رمز موفقیت شما است. من احتمالا بیش از آن که موفق شوم، شکست می خورم اما از این طریق یاد می گیرم که چه چیزی اشتباه است و دیگر آن را تکرار نمی کنم.

۳- سازگاری برای تغییر کردن

بث دواین از Main Rose

من بسیار زود متوجه شدم که شرط موفقیت یک کارآفرین، هوش سرشار او نیست. دلیل آن حتی پول، شهرت یا در اختیار داشتن بهترین تیم ها هم نیست. این دسته از کارآفرینان، آنهایی هستند که توانایی سازگار شدن با غیرمنتظره ترین، سخت ترین و غیرممکن ترین تغییرات هر روزه در کار را دارند. دانستن راه و روش ادامه دادن در دنیایی بسیار غیرقابل پیش بینی و کار کردن با اشخاص دیگری که هر بار در پیشامدهای مختلف رنگی به خود می گیرند بهترین مهارت مورد نیاز است. اگر بدانید در یک آن چطور باید تغییر رویه دهید و چطور سرویس های خود را وفق دهید، تفکرتان و تیم خود را با تکنولوژی، بازار و بقیه موارد مورد نیاز همگام کنید، بدون شک موفقیت پیش روی شما است.

۴- شناخت از خود

داراه بروستین از Network Under 40

معمولاً هنگام ایجاد یک کسب و کار خودتان را فراموش می کنید. موضوع این است که وقتی در بهترین حالت خود نباشید، کار و برآیند شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. خود من هر چه زمان بیشتری را برای یادگیری و رشد، یافتن سکوت در مدیتیشن یا تفریح، صرف دور شدن از کار کردم، مسیرهای بیشتری در برابرم واضح و مشخص شدند. این کارها همچنین باعث شدند من تصویر روشن تری از خودم پیدا کنم و از این طریق، به ارتباط بهتر من با تیمم، مشتریان و شریکان کاری ام کمک کرد و باعث قوت تصمیم هایی شد که در راستای موضوعی می گرفتیم.

۵- داشتن دیدگاه های متنوع

سینتیا جانسون از Bell + Ivy

من به عنوان یک کارآفرین خانم، صفت های زیادی را با خودم به سر کار آوردم. این موضوع از طریق شهود و ارتباط احساسی باعث درک بهتر من در مواجهه با شرایط مختلف کاری شد. من دارای مجموعه دانش های متنوعی هستم که با انواع نقش ها در زندگی سرشار شده اند. کارآفرینان مرد تجربه ای در این موارد نداشته اند و من از همین موضوع برای موفقیت در کار خود سود بردم. دلیل سود بردن من این است که مسئله ها و شرایط را به نوع متفاوتی می بینم و گاهی به راه حل ها و دیدگاه های خاصی در مورد آنها می رسم.

۶- ریسک پذیری حساب شده

باروچ لابونسکی از Rank secure

من شاهد تلف شدن زمان های زیادی هستم که صرف پرداختن به تمامی نتایج منفی احتمالی می شود. وقوع این اتفاقات تقریباً غیرممکن است اما با وجود سودمند و مهم بودن فکر در این باره در زمان مواجه شدن با موقعیت های مرگ و زندگی، در بیشتر موارد صدمه ای به ما نمی رسد. در پایان روز همه چیز در حال پیش رفتن است، ما اشتباه هایی می کنیم و به سرعت آنها را حل می کنیم. ترس و دست به عملی نزدن، مانع پیشرفت سریع شما است و همینطور مانع از تکرار کردن که شما را به اهداف تان نزدیک می کند. اگر در این موضع هراس آور و پراضطراب هستید، بدانید که همیشه قادر به پیدا کردن دلیلی برای انجام ندادن کاری هستید که بیش از همه به انجام آن نیاز دارید.

۷- داشتن سابقه غیر کارآفرینانه

پگی شل از Creative Alignments

مسیر من بسیار تصادفی به کارآفرینی خورد. من همیشه بیش از این که آدم کسب و کار باشم، یک آدم اجتماعی بودم. همین خصوصیت تبدیل به سلاح مخفی من شد. از آنجا که برداشتن نقاب کارآفرینی بسیار ساده است، دریافتم که من اشتباهات دیگر صاحبان کسب و کار، مثل مهندسی کردن بیش از حد یا تثبیت افراطی در آخر کار را نمی کنم. توانایی های من به عنوان یک فرد غیرکارآفرین با اعضای تیمم همسو شده و باعث می شود که من تصور نکنم جواب هر سؤالی را می دانم و همچنین باعث می شود به راه ها یا نتایج به خصوصی وابسته نباشم.

۸- شوق همیشگی برای یادگیری

آدلایدا دیاز از Roa, Nomo FOMO

من شرایطی ایجاد کردم که همیشه مشغول یادگیری باشم. مطالعه روی تقویم روزانه من زمان بندی شده و تنها کار من در لیست کارهای روزانه در روز شنبه، مطالعه است. میزان اطلاع شما در مورد رهبری، کسب و کار یا هر موضوع دیگری اهمیتی ندارد؛ دنیا همواره در حال تغییر است و هر لحظه، پژوهش ها و ایده ها جدیدی پا به عرصه می گذارند. برای این که پیشرو باشید باید به طور مداوم برای ذهن خودتان خوراک جدید فراهم کنید. مربیان را پیدا کنید، درخواست کمک کنید، کتاب بخوانید، پادکست گوش کنید و همیشه برای عملی کردن آموخته های خود آماده باشید. حتی اگر این کار برخلاف شیوه ای باشد که اکنون به کار می برید. گرسنه بمانید و به خواندن ادامه دهید.

۹- دوی استقامت

کریستین مارگت از LLC

به عنوان صاحب چند کسب وکار و کسی که ذاتا شخصیت تیپ آ است، مدام و به راحتی استرس پیدا می کردم. برای برطرف کردن این حالت و حفظ خلق و خوی متعادل به دوی ۹۰ دقیقه ای استقامت رو آوردم و این کار را دو تا سه مرتبه در هفته انجام می دهم. این کار بهترین روش برای فرونشاندن مشکلم و نگه داشتن استرس در سطحی قابل کنترل است.

۱۰- مشتری خود بودن

سید بلخی از OptinMonster

سلاح مخفی من، مشتری خودم بودن در کسب و کارهایم است. از آنجا که ما از پلاگین های مختلفی استفاده می کنیم که در سراسر وب سایت ها ساخته ایم، می توانیم حس کنیم تغییر چه ویژگی هایی برای برتری بر رقبا مناسب است. این امر کمک می کند که ما پیشرو بمانیم. ما گام دیگری نیز برمی داریم و پلاگین های خود را به رایگان به تمام کارمندان مان می دهیم تا در وبلاگ های شخصی خود استفاده کنند. ما می خواهیم محصولاتمان مورد علاقه آنها قرار گیرند، از آنها آگاهی پیدا کرده و در رسیدن به ایده های ابداعی و نو برای ارتقای آنها به ما یاری برسانند. سپس بعضی از این ایده ها را اجرایی می کنیم و به عنوان ویژگی جدیدی به محصول اضافه می کنیم.

۱۱- برخورد عالی با کارکنان

علی مهوان از Sharebert

افراد زیادی از میزان اهمیت برخورد شایسته با کارکنان مطلع نیستند. اگر تصور کنید که دیگران قصد جابه جایی شما را دارند و کنترلی بر دریافت حقوق ماه بعد خود ندارید، آیا صبح روز بعد با لبخندی بر لب به سر کار می آیید و بهترین عملکرد خود را نشان می دهید؟ معلوم است که نه! حتماً به دنبال کار دیگری می گردید و سعی می کنید سرتان در کار خودتان باشد.

با کارکنانتان طوری رفتار کنید که گویی آنها باعث شدند به چنین جایگاهی برسید؛ چراکه دقیقا همین طور است. هر شرکتی با افراد ضعیف خود سنجیده می شود و نه افراد قدرتمند مشغول به کار در آن. تا به حال چندبار شده که با سرویس خدمات مشتری یک شرکت تماس گرفته اید و با خودتان فکر کردید که آیا مدیر شرکت آدم خوبی است؟ این کار را نمی کنید. شما برند را متهم می کنید. من زیاد با سیمون سینک موافق نیستم؛ (نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور بازاریابی) اما او رابطه کارمند-کارفرما از دید کارمند را به کلی درک می کند. به تیم تان احترام بگذارید و به آن عشق بورزید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.