Take a fresh look at your lifestyle.

چرا کار با افرادی که با شما مخالف هستند برای کسب و کار شما مفید است / مخالفت های اجتناب ناپذیر و سازنده

رهبران و کارآفرینان برتر می دانند که کیفیت شرکت به افرادی که در آن مشغول به کار هستند وابسته است. گرچه کارآفرینان غالبا این مفهوم را درک می کنند، ولی گاهی دوباره به تفکر سلسله مراتبی روی می آورند. به علاوه، این امکان وجود دارد که ایده های سایر کارمندان بلافاصله و بی درنگ سرکوب شود.

با این حال، برای شرکتی داخلی که تعادل مناسبی دارد و به سمت موفقیت حرکت می کند، مخالفت اجتناب ناپذیر و حتی سازنده است. پس بهترین کار به عنوان یک مدیر، ساخت تیمی متشکل از افرادی است که همیشه با شما موافق نیستند و شما این تصمیم را به صورت کاملاً استراتژیک و با آگاهی کامل اتخاذ می کنید.

۱- این کاری چالش برانگیز است

اعضای اولین هیأت مدیره من که در سازمانی غیرانتفاعی مشغول کار شدند، افرادی بودند که من می دانستم همیشه با من موافق نیستند. من می دانستم که این کاری مفید است، ولی این تصمیم همچنان بسیار سخت بود و تا امروز هم همچنان سختی خود را حفظ کرده است.

شما به عنوان یک رهبر به ایده های خود علاقه زیادی دارید. به همین دلیل شنیدن نظرات مخالف و به چالش کشیده شدن این ایده ها کمی دشوار خواهد بود. حتی اگر شنیدن نظر مخالف از سوی عضوی از هیأت مدیره، اعضای تیم و کارمندان در رابطه با ایده ها و استراتژی ها برای شما بسیار دشوار است، باز هم آنها را بشنوید.

پذیرفتن چالش تفکر خارج از چارچوب، شما را بهعنوان یک رهبر متواضع می کند، در آینده به شما کمک و شما را آماده مقابله با چالش های فراسازمانی و خارجی می کند. سختی آن را قبول کنید و بدانید که این کار موجب پیشرفت شما می شود، پس با آن روبه رو شوید.

۲- باعث می شود به متفکری انتقادی تبدیل شوید

ساختن تیمی با جهان بینی های متضاد، یا حتی دیدگاه های متفاوت در رابطه با صنعت، باعث می شود که به متفکری انتقادی تبدیل شوید، حتی بیشتر از آنچه در گذشته بودید. دیدگاه های متفاوت در رابطه با مشکلات صنعت یا استراتژی های تجاری به شما کمک می کند تا درک بهتری از شرکت خود، صنعت، مشتریان و رقبا داشته باشید. به چالش کشیده شدن قبل از انتشار عمومی ایده ها و استراتژی ها قطعاً به نفع شرکت شما خواهد بود، چون به این ترتیب شما می توانید به همه چیز صادقانه و منتقدانه نگاه کنید.

۳- یاد می گیرید که به دیدگاه های مختلف و مخالف احترام بگذارید

شما می دانید که حاضران در جلسات شرکت همیشه با شما موافق نخواهند بود، ولی با این وجود شما این افراد را برای تیم انتخاب می کنید و با این کار احترام گذاشتن به دیدگاه های متفاوت را خواهید آموخت. استراتژی ها و ایده هایی که زمانی برای شما بسیار عزیز بودند به دلیل انتقاد یا مخالفت یکی از اعضای تیم دیگر اعتبار سابق را ندارند.

این نظرات را سرکوب نکنید. آنها را بپذیرید و درک کنید که چرا یک ایده از جانب اعضای تیم و همکاران حمایت نمی شود. پیاده سازی یک استراتژی در نهایت به تصمیم شما، تیم شما و توفان فکری جمعی بستگی دارد، با این حال احترامی که شما به عنوان یک رهبر وارد شرکت و اتاق جلسه می کنید بسیار مهم است و باعث می شود فکرتان نسبت به ایده هایی که شاید در گذشته آنها را کاملاً نادیده می گرفتید، بازتر شود.

۴- در نهایت تصمیم بهتری می گیرید

در نهایت، با داشتن افراد و دیدگاه های متفاوت در تیم، تصمیم بهتری خواهید گرفت. وقتی من اولین اعضای هیأت مدیره ام را انتخاب کردم، می دانستم که همیشه با این افراد موافق نخواهم بود و این بهترین تصمیمی بود که برای شرکتم گرفتم. به دلیل وجود دیدگاه های متفاوت ما موفق شدیم با بحث و صحبت از شرایط متفاوتی عبور و تصمیماتی با آگاهی کامل از نظرات مشتریان مان و همچنین مزایا و معایب احتمالی، اتخاذ کنیم.

گرچه این چهار مورد همگی مزایای داشتن تیمی متشکل از افرادی با دیدگاه های متفاوت هستند و همگی نیز از اهمیت بالایی برخوردارندد، ولی مهم ترین هدف ساخت یک تیم، استخدام افرادی است که ماموریت شرکت را به خوبی درک کرده اند و برای آن ارزش قائل اند. بدون وجود تعهد و وفاداری نسبت به ماموریت شرکت، تیم شما در زمان ناسازگاری، اختلاف و بحث، از هم پاشیده خواهد شد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.