Take a fresh look at your lifestyle.

پاویون ملی شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸ برپا می شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای توسعه صادرات و همکاری های بین المللی در حوزه های علمی، فناورانه و نوآورانه شرکت های دانش بنیان، پاویون ملی محصولات دانش بنیان را در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸ برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دومین نمایشگاه بین المللی افغان پلاست از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری در شهر کابل افغانستان برگزار می شود. دوره گذشته نمایشگاه در سال ۲۰۱۷ با مشارکت ۹۳ شرکت در فضایی به وسعت یک هزار و ۸۷۰ متر مربع برپا شد. «تجهیزات و ماشین آلات تولید محصولات پلیمر»، «بازیافت»، «مواد اولیه و نیمه ساخته پلاستیکی»، «محصولات ساخته شده پلیمر در حوزه های لوله و اتصالات»، «لوازم خانگی»، «مصالح ساختمانی»، «مواد» و «محصولات بسته بندی و چاپ»، «کامپوزیت»، «پوشش های پلاستیکی»، «کفپوش و فرش»، «پروفیل»، «رنگ و رزین و پوشش های مرتبط» و… از جمله مهم ترین زمینه های فعالیت نمایشگاه مذکور است.

در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۷ حدود ۴۳ شرکت ایرانی ضمن حضور در فضایی به وسعت ۸۷۰ مترمربع در کنار مشارکت کنندگانی از کشورهای پاکستان، چین، هند، ترکیه و افغانستان، با مجموعه هایی چون اتاق تجارت افغانستان، سازمان شهرک ها، وزارت صنایع افغانستان و شهرداری کابل جلسه و ملاقات داشتند. همچنین مقامات و مسئولان ارشد کشور افغانستان از جمله معاون اول رئیس جمهور، رئیس اتاق تجارت، معاون وزیر تجارت و معاون وزیر صنایع از این نمایشگاه بازدید کردند.

در بازار افغانستان بالغ بر ۱۵۰ شرکت افغانی در بخش تولید و حدود ۷۰ شرکت و بازرگان در حوزه تجارت محصولات پلیمری فعال هستند و مهم ترین قطب های تجارت این محصولات استان های کابل، بلخ، هرات، قندهار و ننگرهار است.

همچنین مهم ترین کشورهای حاضر در بازار محصولات پلیمری افغانستان، کشورهای ایران، پاکستان، هند، چین، ترکیه و ایالات متحده آمریکا هستند. در هفت ماهه ابتدای سال جاری میزان صادرات محصولات پلیمری (به جز ماشین آلات، منسوجات، کیف و کفش و لوازم خانگی) با رشدی به میزان ۷درصد از ۵۷ میلیون دلار به ۶۱ میلیون دلار رسیده است.

کلیه شرکت های دانش بنیان دارای توان صادراتی می توانند درخواست خود را برای حضور در پاویون ملی شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه افغان پلاست ۲۰۱۸، حداکثر تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری به شماره تماس ۰۲۱۲۲۱۸۶۹۵۰ اعلام کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.