Take a fresh look at your lifestyle.

یک فعال استارت آپی در حوزه اکوسیستم: / استارت آپ ها به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند

یک فعال استارت آپی در حوزه اکوسیستم اظهار کرد: حمایت هایی که در حوزه کسب و کارهای نوپا می شود، نسبت به ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایسنا، سیدجمال یوسفی در حاشیه اولین رویداد استارت آپی محصولات کشاورزی با محوریت محصولات سالم (مکس) با اشاره به اینکه استارت آپ ها یک موضوع جدید است که در هزاره سوم مطرح شد و بعدها به سبکی از زندگی تبدیل شد، گفت: استارت آپ به کسب وکارهای نوپایی اطلاق می شود که به دنبال حل مشکلات شناسایی شده از مردم هستند و ارزش هایی را که خلق می کنند به مشتریان و جامعه هدف خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: این استارت آپ ها ظرفیت این را دارند که سریع رشد کنند و طبیعی است که اگر کاری رشد سریع داشته باشد ضریب شکست پذیری شان بالا می رود و بالای ۹۵درصد استارت آپ در دنیا منجر به شکست می شود، چراکه نمی توانند محصول مناسبی را تولید کنند و یا محصول تولید شده توسط آنها تقاضایی ندارد.

این فعال حوزه اکوسیستم با اشاره به جنس افرادی که از استارت آپ ها ثروتمند می شود و غالبا سن پایینی هم دارند، تصریح کرد: در ایران وضعیت ما با توجه به اینکه این تفکر جدید ورود پیدا کرده است و اینکه درسهولت کسب وکار در رده پایینی قرار دارد، اتفاقات و رویدادهای استارتاپ ها به لحاظ کمی خوب است، ولی در قیاس با کشورهای پیشرو ضعف خیلی داریم. همچنین به لحاظ سایر شئونات کسب وکارمان آن انتظاری که در اولش وجود دارد اتفاق افتاده است، ولی همین اتفاقاتی هم که هست در سطح قابل قبولی است.

وی خاطرنشان کرد: اکوسیستم استارت آپی کشور در مرحله جنینی است و ما هنوز به آن مرحله بلوغ نرسیده ایم، به همین خاطر هم زمان می برد تا اتفاقاتی بیفتد، ولی مردم ما به لحاظ فرهنگی به شدت با تکنولوژی های نوین انطباق پذیر هستند و این امیدواری زیادی است که اگر دستگاه های تأثیر گذار یک مقدار کارها را تسهیل و از دخالت ها کاهش بدهند و مشکلات زیرساختی را برطرف کنند آن جهشی که مدنظر است به حد کمال می رسد.

وی با اشاره به اینکه از استارت آپ های موفق می توان به اسنپ اشاره کرد، گفت: این استارت آپ خیلی رشد خوبی داشته و ارزشش به ۱۵۰۰میلیارد تومان رسیده است. همچنین دی جی کالا و بامیلو کاملا جا افتاده اند و برخی از این استارت آپ ها اشتغال زایی بالایی داشته اند و هزینه ها را تا میزان پایینی کاهش داده اند و مردم به خدمات ارائه شده اطمینان دارند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.