Take a fresh look at your lifestyle.

معاون رئیس جمهور / لزوم تشکیل سمن کارآفرینی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت که هدف ما هم تلاش در جهت افزایش درآمد روستاها و هم اشتغال روستاییان است تا مهاجرت معکوس در روستاها اتفاق بیفتد.

به گزارش مهر، سیدابوالفضل رضوی، شامگاه پنجشنبه، در نشستی با کارآفرینان گلستان، بعد از شنیدن سخنان و مشکلات آنها، اظهار کرد: به نکات خوبی اشاره کردید، نقد به هر شیوه و شکل، مفید و سازنده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پیشنهاد من به شما تشکیل یک هسته اولیه است که این حلقه ارتباط با یکدیگر را پررنگ تر می کند و حداقل سود آن انتقال تجربیات به یکدیگر است.

رضوی گفت: پیشنهاد بعدی من ارتباط این حلقه با دستگاه های دولتی است که آنها اطلاعات را به این نهاد منتقل می کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر با هم مجموعه تشکیل دهید، دیگر نگرانی از رقیب بودن هم ندارید بلکه منافع مشترک زیادی دارید و آینده شما هم تضمین است.

رضوی به گردشگری گریزی زد و ادامه داد: امروزه گردشگری از خدمات به سمت صنعت در حال حرکت است، سود گردشگری در خوابیدن مسافر و بازدید از همه شهرها اتفاق می افتد، باید یک ایستگاه اطلاع رسانی که امکانات همه روستاها و شهرها را معرفی کند در ابتدای محدوده شهری داشته باشید.

وی اضافه کرد: با ستاد مشترک نیروهای مسلح توافق نامه ای امضا کردیم که برای هر ستاد هشت تا ۱۰ فرد با مدرک فوق لیسانس یا دکترا شناسایی کنند تا اولا امکانات آن دهستان را فهمیده و سپس نقشه راه تعیین کنیم.

رضوی افزود: در برنامه ششم موظف هستیم ۵هزار روستا را سالیانه برنامه توسعه اش را مشخص کنیم و حدود ۱۰۰ هزار تسهیلگر روستایی داشته باشیم، ۲هزار و ۶۰۰ دهستان در کشور داریم، هر دهستانی باید سه و نیم میلیون نفر تسهیلگر داشته باشد.

وی بیان کرد: مسئولیت توسعه روستایی، سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت، راهبردی برعهده توسعه روستایی است و بقیه دستگاه ها اجراکننده هستند.

رضوی تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین ایراداتی که بر سازمان میراث فرهنگی وارد است این است که به افرادی که در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند، آموزش برندسازی و گرفتن شناسنامه را نمی دهد.

وی افزود: دستگاه های دولتی طبق مصوبه دولت موظف هستند علاوه بر مشاوره مجانی به کارآفرینان، برای آنها برنامه ریزی آموزشی هم داشته باشند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.