Take a fresh look at your lifestyle.

نگرانی تحلیلگران از حباب قیمت این ارز رمزپایه / ارزش بیت کوین به ۱۹ هزار دلار رسید

روز گذشته قیمت بیت کوین یک بار دیگر رکوردشکنی کرد و ارزش هر سکه از این ارز رمزپایه، حالا برابر با ۱۹ هزار دلار است. این رکورد تازه در حالی به دست آمد که تنها چند ساعت از رسیدن ارزش بیت کوین به ۱۸ هزار دلار می گذشت.ارزش بیت کوین طی سه هفته اخیر تا دو برابر و طی یک سال اخیر،  تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش دیجیاتو، ارزش بیت کوین در حالی دائما افزایش می یابد که بسیاری از تحلیلگران و متخصصان اعتقاد دارند ارزش این ارز «حبابی ناپایدار» است.

بنابر نظرسنجی اخیر خبرگزاری CNBC،  بالغ بر ۸۰ درصد از اقتصاددانان و استراتژیست های بازار دروال استریت، افزایش قیمت بیت کوین را یک حباب تلقی می کنند و تنها۲ درصد از این افراد، ارزش ارز رمزپایه مورد اشاره را منطقی می دانند. در نظرسنجی دیگری از وال استریت ژورنال هم ۵۱ اقتصاددان از مجموع ۵۳نفر، نظری مشابه درباره حباب قیمت بیت کوین داشتند.

ویلیام درینگر، یکی از تاریخ شناسان MIT معتقد است که در طول تاریخ،  بسیاری از حباب ها شامل نوعی تکنولوژی مالی تازه بوده اند که تأثیرات آن،  توسط مردم قابل پیش بینی نیست. این نوآوری های اقتصادی، با چنان سرعتی موجی از هیجان را به راه می اندازند که مردم قادر به تشخیص پیامدهای آنها نیستند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.