Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ جمله طلایی که باید در مکالمات روزمره محل کار بیان کرد

اعتماد بین کارمندان در سازمان همواره از اولویت های مورد نیاز برای ساختن یک محیط کاری سالم محسوب می شود. شما چه مدیر باشید یا کارمند، با رفتارهای صحیح خود می توانید در میان سایر همکاران اعتماد سازی کرده و پل های ارتباطی جدید بین خود و سایرین ایجاد کنید.

از اولین قدم های جلب اعتماد دیگران، استفاده از جملات ساده ای است که در ادامه به نقل از دیجیاتو قصد داریم به آنها بپردازیم. با به کار گیری این جملات، همچنین می توانید ارتباط خود با دیگران را بهبود بخشید.

۱- من اشتباه کردم

اعتراف به اشتباه اعتماد را افزایش می دهد. این عمل موجب می شود به دیگران این گونه القا کنید که «من کامل نیستم»؛ زیرا بر اساس پژوهش های محققان افراد معترف به اشتباه از دید دیگران جذاب تر به نظر می رسند زیرا در دید سایرین، این افراد عاری از نقص نیستند.

۲- چطور می توانم کمک کنم؟

این جمله وقتی که موعد انجام فعالیتی نزدیک است یا فشار روانی زیادی روی فرد مقابل است، معجزه می کند و اعتماد سایرین به شما را افزایش می دهد.

۳- اینکه [کار شما] چقدر برای من باارزش است، قابل توصیف نیست

قدردانی شما از کارهایی که دیگران انجام داده اند، موجب می شود انگیزه آنها برای فعالیت های آتی یا کمک به شما افزایش یابد.

۴- من از روشی که برای انجام این کار پیش گرفتید، لذت بردم

این جمله که حکم یک پاداش برای انجام یک فعالیت به روشی صحیح، خاص یا خلاقانه را دارد موجب می شود فرهنگ سازمانی بهبود یابد.

۵- می خواهم نظر شما را در این مورد بدانم

برخی به اشتباه تصور می کنند افرادی که نظر سایرین را در کارهای شان جویا می شوند، از شایستگی کافی برای انجام فعالیت ها برخوردار نیستند؛ درحالی که چه مدیر باشید یا کارمند، نظر خواهی از دیگران موجب جلب اعتماد دیگران نسبت به شما می شود.

۶- از ملاقات با شما خوشحالم

این جمله معمولاً در شروع ملاقات ها استفاده می شود ولی بیان آن با شوق، تُن صدای مناسب و زبان بدن صحیح می تواند حس مثبتی در طرف مقابل ایجاد کند و به او القا کند که شما قابل اعتماد هستید و مایلید روابط خود را گسترش دهید.

۷- من به تصمیم گیری شما ایمان دارم

اعتماد مثل یک جاده دوطرفه است. وقتی دیگران به شما اعتماد می کنند، شما نیز در جهت جلب اعتماد آنها تلاش می کنید. به قضاوت های دیگران اعتماد کنید تا سایرین نیز به شما اعتماد کنند و به تصمیمات تان احترام گذارند.

۸- مهم ترین موضوع امروز (یا این هفته) شما چیست؟

این پرسش ترغیب کننده بلافاصله مکالمه را به سمتی مثبت پیش می برد و به فرد مقابل تان فرصت صحبت در هر موردی را که همین الان برای آن هیجان دارد، می دهد. البته این مورد بیشتر از جانب یک مدیر در پرسش از کارمند مطرح می شود و در شرایط دیگر باید مراقب بود که سؤال به گونه ای مطرح نشود که به شکستن حریم خصوصی مخاطب تعبیر شود.

۹- من بدون کمک شما نمی توانستم این کار را انجام دهم

این جمله در واقع روش دیگری برای تشکر کردن از کاری است که مخاطب آن را به نحوی عالی انجام داده است. با بیان این جمله، فرد مقابل درمی یابد که شما قدر کار او را می دانید و در آینده نیز برای سپردن وظایف یا درخواست کمک، به او اعتماد خواهید کرد.

۱۰- بگو که چرا. . .

شکی وجود ندارد که افراد همواره علاقه دارند از خودشان صحبت کنند. وقتی از دیگران می خواهید که در مورد خود یا کارهایشان توضیح دهند، به آنها القا می کنید که «شما کنجکاو هستید درباره آنها بیشتر بدانید». چنین رفتاری موجب می شود در میان دیگران اعتماد سازی کنید. البته توجه داشته باشید که در بیان این جمله باید به حریم خصوصی افراد نیز توجه داشت.

همچنین بر اساس پژوهش های محققان، افراد کنجکاو از سوی دیگران به عنوان افرادی که مایل به برقراری ارتباط بیشتر هستند، شناخته می شوند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.