Take a fresh look at your lifestyle.

شکل گیری تشکل «خیران هنرستان یار» / اجرای برنامه جامع توسعه کارآفرینی

مدیرکل دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای برنامه جامع توسعه کارآفرینی که از جمله تکالیف سند تحول بنیادین است، گفت نیازمند ورود خیرین به عرصه مهارت آموزی و تأمین تجهیزات هنرستان ها هستیم.

سیدمصطفی آذرکیش در گفت وگو با ایسنا،  با بیان اینکه از همه ظرفیت هایی که کمک می کند تا استانداردهای آموزشی ارتقاء یافته و دسترسی به اولویت های آموزشی با کیفیت بیشتر امکان پذیر شود استفاده می کنیم، اظهار کرد:  در همین راستا برنامه جامع توسعه کارآفرینی را که تکلیف سند تحول بنیادین است در دست اجرا داریم.

وی افزود:  به عنوان نمونه مرکز رشد کارآفرینی در خراسان رضوی را راه اندازی کردیم و کلیه فعالیت هایش را به مدت یک سال تحت حمایت،  هدایت، پشتیبانی، مشاوره و آموزش برای هنرجویان فعلی و فارغ التحصیلان قرار دادیم.

مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روش های مختلف تأمین تجهیزات برای هنرستان ها اظهار کرد: استفاده از منابع دولتی و برون سپاری خدمات از جمله راهکارهای تأمین تجهیزات و اداره هنرستان ها هستند اما در کنار آن نیازمند ورود خیرین به این عرصه هستیم. البته نمونه های خوبی از ورود خیرین به عرصه تأمین تجهیزات هنرستان ها وجود دارد و استان ها با عناوینی از کمک خیران استفاده می کنند؛ به عنوان مثال شکل گیری و فعالیت«خیرین تأمین تجهیزات هنرستانی» در استان خراسان رضوی و «خیرین هنرستان یار» را در استان مازندران شاهدیم.

آذرکیش ادامه داد:  خوشبختانه خیران به تدریج در کنار ساخت مدارس در حال ورود به تجهیز هنرستان ها هستند. اخیراً خیری در رامهرمز سوله ای را ایجاد کرده و بیش از ۲۰ چرخ خیاطی برای استفاده هنرجویان تهیه کرده بود. مواردی از این دست کم نیست و با توجه به اجماعی که در حال شکل گیری است آینده خوب و روشنی برای شاخه کاردانش متصوریم.

وی با بیان اینکه لازمه ایجاد اشتغال پایدار،  عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی توجه به رشته های مهارتی است، اظهار کرد:  آموزش های مهارتی نیاز جامعه امروز است و اگر بخواهیم نرخ اشتغال پایدار را افزایش دهیم باید به این سیاست بیش از پیش توجه کنیم. کمااینکه موفقیت هایی در این زمینه کسب شده و امسال شاهد رشد بیش از ۴ درصدی ثبت نام در شاخه کاردانش بودیم.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.