Take a fresh look at your lifestyle.

استخدام بهترین افراد به سبک بیل گیتس

رئیس مایکروسافت، بیل گیتس، استاد جنبه های مهمی از ارتباطات درون به بیرون است که او آن را عضوگیری مجدد می نامد. تمرکز آن، درگیر کردن دوباره بااستعدادترین افرادتان است. این موضوع درباره جلب کردن نظر یک همکار باسابقه و روشن نگه داشتن شعله در حال و هوای رمانتیک است.

برای مایکروسافت این تداوم شعله با موفقیت و پیشرفت شخصی و همچنین ایفای نقشی کوچک در سامانه ای بزرگ تر، همراه است. بیل گیتس یک فرهنگ تهاجمی و بسیار رقابتی را ایجاد کرد. در روزهای اولیه او رقابت درون شرکتی را پدید آورد که به رفتار بیرونی تهاجمی تری برای شرکت منجر شد. او واحدهای تجاری را یکی علیه دیگری با رقابت کردن به چالش کشید.

به گزارش هورموند، از جهات بسیاری این امر سنگدلی و شقاوتی را ایجاد کرد که با تهاجمی بودن همتراز بود و بیل دریافت که این موضوع شرکت را به یک مکان خشن و طاقت فرسا برای کار کردن تبدیل کرده است. همان گونه که بارها و بارها گفته ایم تاکنون با هیچ شرکتی کار نکرده ایم که به سرمایه های انسانی اش بیشتر از مایکروسافت ارج بنهد. این شرکت به سبک گاوچران مشهو دالسی، تکس شرام به دنبال بهترین هاست که در هر گوشه ای از پیش نویس لیگ سراسری فوتبال به دنبال بهترین بازیکن موجود و نه به دنبال بازیکن با جایگاه ویژه است.

مایکروسافت به دنبال نیروی عقلانی و ذهنی در عضوگیری ها و استخدام هایش است. استخدام نیروی تازه کافی نیست. باید مدام بهترین آنها را استخدام کنید؛ با تثبیت قراردادهایی که آنها با شرکت دارند و با تمرکز روی شفاف سازی نقش چشمگیری که آنها در جلسات بازی می کنند، این کار را انجام دهید. همانطور که ری کروک، رئیس مک دونالد گفته است گیتس اعتقاد دارد که هر کدام از ما به اندازه همه ما مهم است و مایکروسافت با دقت مسیرهای شغلی این نیروی جدید استخدام شده یعنی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کارمند طراز اول بی همتا و منحصر به فرد را در سطحی شخصی مدیریت می کند.

گیتس همچنین قدرت مشتریان را به عنوان قوی ترین شکل تبلیغات شفاهی و ویروسی دریافته است. در حقیقت مایکروسافت مصرف کننده های نهایی و تأثیرگذار را تشخیص داده و هدف می گیرد. اینها هدف های بازاری مدیران رسمی فناوری اطلاعات نیستند، در عوض آنها افراد انتهای سالنی هستند که هرگاه مشکلی با لپ تاپ یا پی دی ای تان دارید، برای سوال کردن نزد آنها می روید. آنها در تحقیقات مایکروسافت با جواب دادن به این پرسش که آیا شما بر بیشتر خریدهایی که خودتان انجام می دهید، تأثیر می گذارید؟ خود را شناختند.

این مصرف کنندگان نهایی و تأثیرگذار، کارشناسان مارکتینگ قدرتمند و ویروسی هستند و گواهینامه های معتبری را در هر بازاری فراهم می کنند. خیلی از جهات، این امر مهم ترین نوع مارکتینگ است که مایکروسافت تاکنون از آن استفاده کرده است. حتی امروزه این مسئله به صورت موجی از طریق کارمندان به شرکای سامانه، به دوستان و اقوام، مصرف کننده های نهایی و از طریق آنها به بقیه بازار منتقل می شود.

اهداف مایکروسافت، فروختن به صورت عمیق و گسترده است. فروختن هر محصول تازه منتشر شده یا ارتقا یافته به هر مشتری و فروختن محصولات بیشتری در کنار خط مایکروسافت به هر مشتری. فروختن به مصرف کنندگان نهایی و تأثیرگذار، پیش از همه امری کلیدی برای رسیدن به اهداف است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.