Take a fresh look at your lifestyle.

فلیکسل؛ استارت آپی که صنعت تبلیغات را متحول می کند

فلیکسل  (Flixel) استارت آپی کانادایی است که در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده است. این استارت آپ با ارائه نرم افزار و برنامه کاربردی ویرایش تصاویر، امکان تولید سینماگراف -تصاویری که سوژه های متحرکی در آن قرار دارند- را برای آژانس های تبلیغاتی و همچنین کاربران عادی فراهم کرده است. این استارت آپ به سرعت رشد کرده و سرمایه مناسبی را برای رشد و توسعه کسب و کار خود جذب کرده است. برخی متخصصان صنعت تبلیغات معتقدند فلیکسل قابلیت ایجاد یک انقلاب در صنعت تبلیغات را دارد.

به گزارش روزآفرین، سینماگراف تصویری است بین عکس و فیلم. یک هنرمند شاخه هنرهای تجسمی به نام کوین برگ (Kevin Burg) با همکاری عکاسی به نام جیمی بک  (Jamie Beck) در سال ۲۰۰۹ با ایجاد تغییراتی خلاقانه در ساختار عکس های متحرک(Gif)، تصاویری با کیفیت به مراتب بهتر، که تنها بخشی از آنها دارای سوژه های متحرک بودند، خلق کردند. آنها با افزودن سوژه های متحرک در دل عکس های خود، از عکس های بی جان تصاویری زنده و جاندار خلق کردند؛ تصاویری که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.

فرآیند تولید یک سینماگراف زمانبر است و دقت و تخصص بالایی می طلبد. این همان مسئله ای بود که فیلیپ لو بلان (کارآفرین و یکی از بنیانگذاران فلیکسل) و همکارانش در استارت آپ فلیکسل متوجه آن شدند و با تولید نرم افزار و برنامه کاربردی خود تولید سینماگراف را بسیار آسان کردند. با نرم افزار فلیکسل کافی است یک ویدئوی کوتاه از سوژه مورد نظر بگیرید و با ابزارها و امکانات نرم افزار، سینماگراف خود را خلق کنید. حفظ کیفیت بالای تصاویر و حجم مناسب فایل های تولید شده، از برتری های عمده سینماگراف های فلیکسل نسبت به تصاویر متحرک (Gif) است.

ایده فلیکسل به قدری جذاب بود که تنها در عرض ۱۰ روز از شروع جست وجوی آنها برای جذب سرمایه، موفق به جذب ۲۵۰هزار دلار شدند. فیلیپ، که علاوه بر همکاری در راه اندازی فلیکسل اکنون مدیرعامل این شرکت است، این اتفاق را یک خوش شانسی بزرگ می نامد و می گوید: «ما بعد از این موفقیت چالش های بیشتری را تجربه کردیم.» مشتریان خیلی زودتر و بیشتر از آن چیزی که بنیانگذاران فلیکسل انتظارش را داشتند به سراغ آنها رفتند.

با اینکه کمپانی های مایکروسافت و نوکیا هم محصولی تقریباً مشابه را وارد بازار کرده بودند، ولی برگ برنده فلیکسل نسخه حرفه ای نرم افزار با ابزارها و امکانات عالی در کنار قیمت پایین  آن بود. در این نسخه کاربران می توانند سینماگراف هایی با بزرگنمایی بسیار بالا و قابل پخش در تلویزیون هایی با نمایشگرهای عریض تولید کنند.

تقاضا برای استفاده از سینماگراف های تولیدی فلیکسل روز به روز در حال افزایش است و کمپانی های صاحب نام دنیا در کمپین های تبلیغاتی خود به استفاده از این تصاویر رو آورده اند. طبق بررسی های فلیکسل، تبلیغات اینترنتی که با استفاده از تکنیک سینماگراف خلق شده بودند نزدیک به شش برابر بیش از بنرهای دیگر بازدیدکننده داشتند. همچنین کاربران زمان بیشتری را صرف تماشای تبلیغات فلیکسلی می کنند که این خود در ماندگاری نام تجاری در اذهان مشتریان نقش بسزایی خواهد داشت.

استارت آپ فلیکسل از زمان راه اندازی تا امروز رقمی بیش از ۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده  و به تازگی کسب و کار خود را به نیویورک منتقل کرده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.