Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه بدون بودجه برای استارت آپ خود تبلیغ کنیم

چگونه بدون بودجه برای استارت آپ خود تبلیغ کنیم

فرآیند جذب مشتری زمانبر است و یک شبه انجام نمی شود. از طرفی استارت آپ ها هزینه و زمان کافی برای امتحان کردن تمام روش های بازاریابی را ندارند. پس راه حل چیست؟

تصورش را بکنید که رؤیای شما به واقعیت تبدیل شده است و توانسته اید استارت آپ خود را راه اندازی کنید. بدون شک چنین موقعیتی یکی از بزرگ ترین لحظه های زندگی شما است و بسیار هیجان زده هستید. شاید در حال حاضر یک یا دو مشتری برای کسب و کار خود داشته باشید، اما بخش سخت ماجرا از الان شروع می شود. چگونه می توان تعداد مشتری ها را چندین برابر کرد و کسب و کار را رونق بخشید؟ مطمئنا تیم فروش شما نقش پررنگی در این قضیه دارد، اما همه چیز به همین سادگی نیست. شما باید به طور مرتب راهکارهای جدیدی به اعضای تیم فروش ارائه دهید.

اکثر استارت آپ ها باید برای هر دلاری که خرج می کنند برنامه ریزی کرده باشند و انجام ندادن این کار عواقب سختی برای آنها خواهد داشت. شما نمی دانید پول خود را باید چگونه و کجا خرج کنید. همین باعث می شود هیچ کاری انجام ندهید و آرزو کنید اوضاع خوب پیش برود.

کورتنی ویلیامز، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت Torsh است. این شرکت نرم افزاری در زمینه تولید پلتفرم های آنلاین برای آموزش و توسعه معلمان کار می کند. شرکت Torsh از نیروهای متخصص برای بازاریابی و رشد کسب و کار خود استفاده می کند. فراموش نکنید که حدود شش سال از راه اندازی این استارتاپ می گذرد و آنها می توانند هزینه های مربوط به مشاوره از افراد متخصص را پرداخت کنند. اگر شما در اول راه هستید و نمی توانید نیروی تمام وقت برای انجام این کار استخدام کنید، بهتر است به فکر راه های ارزان تر باشید. ما در ادامه این مقاله به معرفی پنج راه آسان و ارزان برای بازاریابی استارتاپ می پردازیم.

۱- پیام و شعار کسب وکارتان را پیدا کنید و به آن وفادار باشید

کمی زمان بگذارید و دقیقا مشخص کنید چه کسی هستید، مشتری های تان چه افرادی هستند، برند شما چه خدماتی عرضه می کند و چه پیغامی برای آنها دارید؟ یک نقشه مسیر بسیار ساده طراحی کنید و به آن پایبند باشید. ویلیامز می گوید: «ما چندین سال پیش تحقیقات گسترده ای روی روش های بازاریابی شرکت انجام دادیم و متوجه شدیم که طی این سال ها پیغام های متفاوتی به مردم داده ایم. وب سایت مان یک پیام را به مشتری عرضه می کرد درحالی که کارت ها و بروشورهای تبلیغاتی  ما پیام های دیگری به مشتری منتقل می کردند. بنابراین پیش از راه اندازی استارت آپ کمی زمان بگذارید و روی پیغام برند تمرکز کنید.»

۲- هیچ موقع قدرت کلمات مشتری را دست کم نگیرید

ویلیامز می گوید: «بسیار افتخار می کنم که بگویم مشتری های فعلی ما، منبع اصلی معرفی مشتری های جدید به برند هستند. ما محصولات فوق العاده خوبی داریم و همچنین تیمی از مناسب ترین افراد را تشکیل داده ایم. بخش فروش و خدمات پس از فروش ما به سختی کار می کنند تا مشتری ها را راضی و خشنود نگه دارند. ما به مشتری های خود بسیار بها داده و به صحبت های آنها گوش می دهیم. زمانی که ایده یا پیشنهادات شان را به ما می گویند، این بازخورد را مستقیما با تیم توسعه در میان می گذاریم. درست است که تمام ایده ها قابلیت اجرا شدن ندارند، اما ما سعی می کنیم که تا جای ممکن این کار را انجام دهیم. همین موضوع باعث خوشحالی و احساس رضایت مشتری های مان شده است.»

۳- سئوی سایت را فراموش نکنید

وب سایت شما هر چقدر طراحی خوبی داشته باشد و کاربرپسند باشد، اگر توسط مشتری های بالقوه دیده نشود، هیچ ارزشی نخواهد داشت. درست است زمانی که شخصی نام شرکت تان را جست وجو می کند، وب سایت شما در نتیجه نشان داده می شود. اما اگر عبارات تخصصی تری را جست وجو کند چه اتفاقی می افتد؟ ویلیامز می گوید:  «زمانی که وب سایت شرکت را طراحی کردیم، هیچ یک از فاکتورهای بهبود سئو را در نظر نگرفتیم.»

استارتاپ

۴- به شبکه های اجتماعی توجه کنید

شبکه های اجتماعی نیازمند تمرکز و فعالیت های مداوم هستند. دقت کنید که موضوع پست های تان باید مرتبط با زمینه کاری برند باشد. فراموش نکنید که باید از یک نویسنده حرفه ای برای نگارش پست های خود کمک بگیرید. تصورش را بکنید که وارد صفحه برند در فیس بوک شده اید و می بینید که پست های ضعیفی با خوانندگان خود در میان گذاشته است. چه احساسی به شما دست می دهد؟ مطمئنا نمی توانید به آن اعتماد کنید و محصول و خدمات مورد نظر خود را سفارش دهید.

۵- شرکت در رویدادها را از قلم نیندازید

ویلیامز در این مورد می گوید: «شرکت ما مسئول روابط عمومی ندارد. اما با این حال فرصت های زیادی داشتیم که با نشریات و رسانه ها مصاحبه کنیم. این به این خاطر است که من همیشه دوست دارم در اجتماعات مربوط به تکنولوژی فعالیت کنم و حضور پررنگی داشته باشم. من به طور مرتب در حال شبکه سازی هستم و در رویدادهای بشردوستانه صحبت می کنم. من علاوه بر کار زیادی که انجام می دهم، صاحب سه فرزند کوچک هستم اما هیچ موقع فرصت هایی که برای معرفی شرکتم دارم رد نمی کنم.»

تمام نکته هایی که در این مقاله گفت شد، لزوما تعداد مشتری های شما را یک شبه افزایش نخواهند داد. زمانی که روی بازاریابی استارت آپ خود زمان و انرژی می گذارید باید واقع بین باشید. این زمینه سازی ها بسیار مهم است. این کارها ابتدا مشتری های ارزشمندی را به سوی برند هدایت می کنند و باعث رشد داخلی برند می شوند، سپس به شما کمک می کنند که بتوانید مشتری های بالقوه خود را حفظ کنید و به دلیل خدمات ضعیف آنها را از دست ندهید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.