Take a fresh look at your lifestyle.

ورود بی سابقه فیس بوک به فهرست ۱۰ برند برتر جهان

شرکت های فعال در عرصه فناوری در شرایطی نیمی از ۱۰برند برتر در فهرست بهترین برند های جهان را به خود اختصاص می دهند که Apple و گوگل برای پنجمین سال متوالی در جایگاه های نخست قرار گرفته اند.

به گزارش  ام بی ای نیوز، فیس بوک در پی ارتقای درجه، به هشتمین برند با ارزش جهان تبدیل شد و برای نخستین بار به فهرست ۱۰ برند برتر دنیا راه یافت.

این نتایج بخشی از گزارش مؤسسه اینتربرند با عنوان «بهترین برند های جهان» را تشکیل می دهند که روز ۲۵ ستامپر منتشر شد.

گزارش فوق نشان می دهد که در این فهرست فناوری، بخش غالب است. حفظ جایگاه نخست به وسیله Apple به عنوان ارزشمند ترین برند جهان برای پنجمین سال متوالی یا تداوم رتبه دوم گوگل برای مدت زمان مشابه این حقیقت را ثابت می کند. با ۴٫۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶، ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان امسال در مجموع به یک میلیارد و ۸۷۲ میلیون دلار رسید.

ارزش برند Apple تا مرز ۳درصد رشد پیدا کرد و به رقم ۱۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار دست یافت. در ادامه ارزش برند گوگل نیز تا ۶درصد افزایش را تجربه کرد و به ۱۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید. مایکروسافت در پی معامله جایگاه خود با کوکاکولا موفق به حفظ جایگاه سوم خود شد و یکی از ۱۶ برندی نام گرفت که به رشدی دو رقمی دست یافت. کوکاکولا در این فهرست مقام چهارم را کسب کرد و آمازون، سامسونگ، تویوتا، فیس بوک، مرسدس بنز و IBM نیز به ترتیب پس از آن در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

این رده بندی براساس سه عنصر مختلف شکل گرفت که به ارزش کلی برند کمک می کنند؛ عملکرد مالی محصولات و خدمات با نام یک برند خاص، نقش برند در تأثیر گذاری روی انتخاب مشتری و قدرت برند که باید قیمت اصلی یا درآمد های امن برای شرکت مورد نظر را مشخص کنند.

فیس بوک با افزایش ۴۸درصدی ارزش خود، شاهد بیشترین رشد در سال گذشته بود. پس از آن ارزش برند آمازون ۲۹درصد، Adobe 19درصد، آدیداس ۱۷درصد و Starbucks 16درصد رشد یافت.

به گفته جز فرامپتون، مدیر اجرایی جهانی Interbrand، ما در یکی از هیجان انگیزترین، اجتماعی ترین، تکنولوژیکی ترین و صنعتی ترین دوران تغییر در طول تاریخ زندگی می کنیم که البته این موضوع جنبه های مختلف تجارت و زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد. در چنین محیطی که مدام در حال تغییر است، افزایش میزان چالش برانگیز بودن روند رشد، از دلایل نیاز بیش از همیشه کسب و کار ها به برند های مختلف به شمار می رود. بهترین برند های جهان این موضوع را درک می کنند که برند ها پلتفرم رشد هستند.

ورودی های جدید شامل Netflix (رتبه ۷۸)، فراری  (رتبه۸۸) وsalesforce.com  (رتبه۸۴) می شوند. نیمی از ۱۰ نام برتر فهرست، برند های فعال در حوزه فناوری به حساب می آیند. در مقایسه با آن، این رقم در سال ۲۰۱۶، ۴۰ درصد بود. به هر حال، صنعت خودرو همچنان با ۱۶ برند، بیشترین سهم را در میان ۱۰۰ برند برتر لیست فوق به خود اختصاص داده است.

آنها در زمینه کسب تجارب گوناگون به مهارت فراوانی دست یافته اند که این عامل خود ارزش برند را بالا می برد. نزد هر ۱۰ برند برتر، هیچ چیز بی هدف اختراع نشده است. نوآوری های تازه که به شکل یکپارچه در اکوسیستم تجارب دیگر ادغام می شوند، کاملا اطراف برند های خود تمرکز خواهند کرد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.