Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره شراکت با خویشاوندان

پرسش: قصد راه اندازی یک کسب و کار با چند تن از خویشاوندان را دارم، اما نمی دانم این کار چقدر ممکن است با توجه به روابط نزدیک ما و رفت و آمدهای خانوادگی موفق باشد. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: مهم ترین نکته این است که آیا افرادی که قصد دارید با آنها شراکت کنید اساسا در کار با شما هماهنگ و سازگار هستند. بسیاری از آدم ها ممکن است افراد بسیار خوب و معتمدی باشند اما زمان کار کردن سلایق خاص خودشان را داشته باشند که با ویژگی های شخصیتی شما هماهنگ نباشد.

برای این منظور شما باید راجع به آنها تحقیق کنید. به محیط کار آنها بروید یا در نشست های خانوادگی بحث هایی را پیش بکشید که بتوانید از میان گفت و گوهای آنها به نکات لازم پی ببرید. تنها زمانی وارد شراکت شوید که این سازگاری برای شما محرز شود. نکته بعدی توانایی جدا کردن مسائل کاری از مسائل خانوادگی است. در هر صورت هم در مسائل خانوادگی ممکن است کدورت پیش بیاید و هم در مسائل کاری. نباید یکی از اینها روی دیگری تاثیر بگذارد. اگر شرکاء این توانایی را نداشته باشند سرانجام کسب و کارتان تنها شکست خواهد بود.

نکته دیگر مشخص کردن دقیق جایگاه هر شریک در کسب و کار جدید است. معمولا دوستان با یکدیگر تعارف می کنند و درباره هر کاری و تصمیمی همه نظر می دهند و معلوم نمی شود که بالاخره حرف آخر را کی می زند و مسئولیت هر کسی دقیقا چیست. اگر از همان ابتدا همه مسئولیت ها به دقت مشخص شود و هرکس جایگاهش تعیین شود و همه نیز آن را بپذیرند دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.