Take a fresh look at your lifestyle.

همه چیز را نمی توانید کنترل کنید

فرصت امروز: در امر کسب و کار اگرچه توصیه می شود نسبت به همه چیز احاطه داشته باشید و آنها را در دست بگیرید، با این حال واقعیت آن است که انجام این کار عملا غیرممکن است.

برای مثال شما به هر میزان هم که تلاش کنید نمی توانید قوانین مرتبط با حرفه خود را تغییر دهید و همین امر باعث می شود مجبور باشید تحت یک چارچوب مشخص اقدام کنید. این امر اگرچه در ظاهر دست و پای شما را برای فعالیت بیشتر می بندد، اما با نگاهی عمیق، به ضرورت آن پی خواهید برد. بی شک بدون قانون شاهد هرج و مرج غیر قابل کنترلی خواهید بود که در آن تنها قدرتمندان هستند که می توانند باقی بمانند. به همین خاطر لازم است به عنوان مدیر همواره به این امر توجه داشته باشید که مالک همه چیز نیستید و اعمال شما توسط سیستم های نظارتی کنترل خواهد شد.

محیط کسب و کار به معنی مجموعه عوامل خارج از کنترل مدیران بنگاه هاست؛ قانون و مقررات از کلیدی ترین این عوامل محسوب می شوند. انتظار مشروع برقراری نظامی با ثبات، از طریق حکومت قوانین کارآمد و از آن مهم تر لازم الاتباع برای همگان، ضرورت بهبود محیط کسب وکار سالم و بانشاط است.

به همین خاطر قوانین برای کسب و کارها ضرورت هستند و فضا را برای رقابت و فعالیت سالم مهیا می سازند. تحت این شرایط شرکتی که تلاش و ایده بهتری داشته باشد، می تواند به راحتی رشد کند. درحالی که عدم رعایت قانون این امکان را از شرکت ها سلب خواهد کرد. وجود قانون باعث می شود برخی شرکت ها به فکر دور زدن آن باشند، با این حال فراموش نکنید که این امر از چشم نهادهای نظارتی دور نخواهد ماند و حتی اگر بتوانید به هر نحوی آنها را نیز گمراه سازید، سایر رقبای شما ساکت نخواهند ماند.

ایده

 پیتر مارتین، مدیرعامل شرکت Norgine (یکی از شرکت های خصوصی فعال در زمینه تولید دارو) است. این شرکت انگلیسی در مقطعی از زمان این فرصت را داشت تا با پایین آوردن کیفیت خود، زمینه را برای کسب سود بیشتر فراهم آورد. این امر در شرایطی رخ داد که اکثر شرکت ها به دلیل ضعف سیستم نظارتی، در این رابطه به همین شکل عمل می کردند. با این حال مدیر این شرکت به خوبی می دانست که زمینه کاری حساس آنها که با جان افراد در ارتباط است، حتی اگر با مشکلی مواجه نشوند، در آینده ممکن است توسط باقی شرکت ها به عنوان پرونده ای برای زمین زدن آنها استفاده شود. به همین خاطر هم آنها به شیوه سابق خود فعالیت را ادامه دادند. اگرچه این امر باعث شد در کوتاه مدت آنها نسبت به سایرین عقب بمانند و سود به مراتب کمتری کسب کنند اما اتفاقی رخ داد که ورق را به نفع این شرکت برگرداند.

با روی کار آمدن افراد جدید در سیستم نظارتی کشور انگلستان، پرونده های مشکوک شرکت های داروسازی به جریان افتاد و این امر باعث توبیخ و توقف فعالیت بسیاری از شرکت ها شد. تحت این شرایط و با کنار رفتن بسیاری از رقبا، حال این شرکت norgine بود که توانست بازار را به تصاحب خود درآورد و به سودی فوق العاده دست پیدا کند. این اتفاق به قدری برای این برند خوشایند بود که هنوز هم پس از گذشت سال ها از آن اتفاق، این شرکت گزینه اول بسیاری از مشتریان است.

بدون شک این میزان از موفقیت برای شرکت محقق نمی شد اگر پیتر مارتین سیاست درست خود را در پیش نمی گرفت و بر آن پافشاری نمی کرد. به همین خاطر هم است که همواره به مدیران توصیه می شود جهت بقا و خوشنام ماندن، به قوانین احترام بگذارند و تصور نکنند که می توانند بر آنها مسلط شوند و به نفع خود آنها را تغییر دهند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– تصمیم گیری ها توسط دولت یا سایر نهادهای نظارتی کاملا خارج از کنترل شما هستند. به همین خاطر بهتر است تنها خود را با آنها همگام سازید و به فکر دور زدن آن نباشید. فراموش نکنید مدیری موفق است که بتواند شرکت خود را برای سالیان دراز در کورس رقابت نگه دارد.

– با توجه به این امر که نهادهای نظارتی فعالیت شما را کنترل می کنند، لازم است نظارت خود را روی عملکرد تمامی قسمت های شرکت خود بالا ببرید.

– وجود هرگونه فسادی برای شما و شرکت تان مانند زهر است و کار را بسیار پیچیده خواهد کرد. فراموش نکنید که با توجه به افزایش امکانات ارتباطی، فعالیت های خارج از قانون شما می تواند در کسری از ثانیه مخابره شود و این به راحتی اعتبار شرکت را نابود خواهد ساخت.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.