Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره تبلیغات کاملا مؤثر

پرسش: صاحب یک شرکت فنی و مهندسی هستم و قصد تبلیغات دارم. به نظر شما برای تبلیغات مؤثر چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ کارشناس: برای انجام یک تبلیغ مؤثر مهم ترین عنصر شناسایی دقیق مخاطبان است. قبل از انجام هرگونه تبلیغی جامعه هدف خود را مشخص کنید و اگر ضرورت دارد برای این منظور هزینه کنید. هرچقدر اطلاعات شما راجع به مخاطبان بیشتر باشد تبلیغات شما مؤثر تر خواهد بود. بعد از شناسایی مخاطبین، باید روی پیام و نوع رسانه ای که می باید پیام شما را انتقال دهد تمرکز کنید. بدیهی است که برای هرگروه از افراد جامعه نوع کلمات و تصاویری که انتخاب می شود متفاوت است. حتما با کارشناسان تبلیغات و بازاریابی مشورت کنید و به جنبه های روان شناسی موضوع نیز توجه داشته باشید.

همچنین تنوع رسانه انتخابی نیز بسیار پر اهمیت است. برای انتخاب رسانه وسواس لازم را به خرج دهید تا به بیراهه نروید.

برای مثال برای گروه های سنی بالا که کمتر از رسانه های دیجیتال استفاده می کنند شاید ابزارهای دیجیتال مناسب نباشد. یا برای مخاطبان محلی درج آگهی گران قیمت در بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگراه ها پول دور ریختن است.

نکته مهم دیگر توجه به نسبت پولی که هزینه می شود با بازخورد تبلیغات است. ممکن است شما از یک تبلیغ بازخورد زیادی بگیرید، ولی به همان نسبت هزینه زیادی هم برای آن انجام داده باشید به طوری که نسبت به دست آمده چندان منطقی نباشد. همواره به این موضوع توجه داشته باشید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.