Take a fresh look at your lifestyle.

نگرانی آمریکایی ها از ضعف سیستم آموزشی در تربیت فعالان کسب و کار

کارشناسان آمریکایی کسب و کار، معتقدند سیستم آموزشی این کشور توانایی لازم برای آماده کردن افراد برای مشاغل را نداشته و نیاز به بازنگری دارد.

کورتنی ویلیامز، کارآفرین و مدیرعامل استارتاپ، معتقد است در حال حاضر سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا با چالش های متعددی روبه رو است. به عقیده او، اگرچه نشانه هایی از امید در این سیستم مشاهده می شود، اما وضعیت نظام آموزشی آمریکا روز به روز بدتر می شود.

به گزارش زومیت، آمارها نشان می دهد که سیستم آموزش و پرورش آمریکا از لحاظ خروجی، در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته در جایگاه مناسبی قرار ندارد. این کشور در رتبه بندی اخیر سازمان PISA در رشته ریاضی در جایگاه ۴۱، در مطالعه در جایگاه ۲۴ و در بخش علوم در جایگاه ۲۵ کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد. ویلیامز معتقد است این آمارها برای کشوری مانند آمریکا با منابع و قدرت های گسترده، هشداری جدی و حتی یک تهدید است.

این کارآفرین آمریکایی، نکته منفی دیگر نظام آموزشی آمریکا را این نکته می داند که نوجوانان فارغ التحصیل شده از دبیرستان های این کشور، مهارت های لازم برای فعالیت در اقتصاد قرن ۲۱ را ندارند.

مشکلات ذکر شده، در قدم اول کارآفرینان و ارزش آفرینان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد. آنها برای استخدام نیروهای جدید باید افرادی را پیدا کنند که مهارت های لازم برای انجام درخواست های شان را داشته باشند و این کمبود مهارت در فارغ التحصیلان، رشد کسب و کارهای نوپا در این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد. این مشکل نه تنها استارتاپ ها، بلکه کشورهای باسابقه و بزرگ آمریکایی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. به بیان دیگر، شغل های آینده در آمریکا ساخت شده اند، اما افراد لایق برای تصدی آنها هنوز تربیت نشده اند.

نکته مهم این است که شغل های مورد نیاز در کسب و کار مدرن، نیاز به مدارک دانشگاهی نداشته اما نیاز به مهارت هایی اساسی دارند. برخی این مهارت ها عبارتند از منطق تصمیم گیری، آشنایی با وب مدرن، تکنولوژی  های موبایل و مهارت های نرم افزاری. اگرچه این مهارت ها در ذهن برخی افراد ساده و پیش پا افتاده هستند، جالب است بدانید درصد بالایی از فارغ التحصیلان دبیرستانی آمریکا، حتی توانایی مناسب برای صحبت کردن در جمع یا نگارش مطلبی ساده را ندارند.

درصد بسیار بالایی از فارغ التحصیلان آمریکایی توانایی های ابتدایی پاسخ دادن به یک مشتری را نیز دارا نیستند. آنها نمی دانند چگونه تماس یک مشتری را پاسخ دهند، به مشکلات او گوش دهند، اهمیت مشکلات را درک کرده و پس از آنالیز صحیح، راه حل مناسب را ارائه دهند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.