Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره استقبال از رستوران

پرسش: مدیر و مالک یک رستوران شیک و زیبا در شمال تهران هستم. متأسفانه مردم زیاد از رستوران من استقبال نکردند. شما برای این مشکل چه پیشنهادی دارید؟

پاسخ کارشناس: شما برای اینکه مشتری بیشتری داشته باشید باید پارامترهای زیادی را رعایت کنید که زیبا و شیک بودن یکی از پارامترهای رستوران داری است.

نخستین نکته رعایت اصول بهداشت غذایی است. این مهم ترین اصل برای یک رستوران است. مواد غذایی شما باید کاملاً بهداشتی باشد و از مواد غذایی درجه یک استفاده کنید. آشپزخانه باید کاملاً تمیز باشد. کارکنان کارت بهداشت داشته باشند. مردم فرق بین خوب و بد را به درستی تشخیص می دهند.

دوم اینکه سرآشپز حرفه ای استخدام کنید. سرآشپز خوب می تواند رضایت مشتریان شما را برآورده و براساس ذوق و علاقه مشتریان شما غذا تهیه کند.

سوم اینکه محیط رستوران تمیز و آراسته و زیبا باشد. در محیط رستوران نخستین عامل تعیین کننده تمیزی است. هنگام تمیز کردن، کوچک ترین موارد نباید فراموش شوند. کف رستوران، دیوارها و مخصوصا دستشویی ها باید بسیار تمیز باشند. می توانید از دستگاه های خوشبو کننده استفاده کنید.

چهارم اینکه قیمت غذای شما باید یک قیمت رقابتی باشد. با توجه به مشتری هدف و غذایی که سرو می شود باید قیمت شما بتواند در بازار قابل رقابت باشد.

پنجم از کارکنان باتجربه و باادب استفاده کنید و مدام برای آنها کلاس های آموزشی بگذارید. کارمند شما باید بداند با مشتری چگونه برخورد کند. هر مشتری دارای سلیقه و علاقه خاصی است، بنابراین پیشخدمت شما باید تا حدودی با روانشناسی رفتاری آشنا باشد.

ششم اینکه از مسئله تبلیغات و اطلاع رسانی غافل نباشید. به شیوه های ممکن برای مشتریان هدف خود تبلیغات کنید. بیشتر کارکنان در نزدیکی محل کارشان به دنبال رستوران هستند. می توانید با شرکت ها در نزدیکی رستوران تان صحبت کنید و در قبال خرید از شما تخفیف ها ی ویژه و تحویل رایگان ارائه دهید. مطمئن شوید که تبلیغ رستوران شما در آگهی های تبلیغاتی به راحتی دیده می شود.

هفتم اینکه با مشتریان خود در ارتباط باشید و به انگیزه های مختلف پیام های شاد و خوبی به آنها بدهید. برای مواقعی که فکر می کنید فروش پایین است به آنها پیامک کنید اگر روزی که مشخص کرده اید به رستوران شما بیایند، با نشان دادن آن پیامک از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

هشتم یک تجربه لذتبخش برای مشتریان فراهم کنید. اگر سعی کنید صرف غذا در رستوران خود را به یک تجربه ماندگار تبدیل کنید مردم تجربه صرف غذا در رستوران شما را تکرار می کنند، اما اگر رفتارهای غیر حرفه ای اعم از تمیزی یا قیمت یا رفتار پیشخدمت ها و… تجربه تلخی برای شان به جا بگذارد بار دیگر به سراغ رستوران شما نمی آیند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.