Take a fresh look at your lifestyle.

قبل از شروع استارتاپ کتاب صوتی، حتماً بخوانید!

یکی از اصولی که در شروع یک کسب‌و‌کار یا استارتاپ بسیار حائز اهمیت است، ارزیابی کمی بازار هدف و ارائه محصول است. در مقاله‌ای که در زیر آمده است گروه تحقیقات نظربازار نمونه‌ای را مورد بررسی قرار داده‌اند که در زیر به آن می‌پردازیم:

به‌عنوان مثال اگر شما در شرف استارت یک کسب‌و‌کار در خصوص کتاب صوتی هستید، در مرحله اول باید بدانید که جامعه هدف شما تا چه میزان به محصول شما علاقه خواهند داشت؟
طبق نظرسنجی نظربازار از ۵۲۶۷ نفر با نسبت مساوی زن و مرد، ۸۱ درصد از مخاطبین ترجیح می‌دهند کتاب مورد علاقه خود را بصورت کتاب صوتی در اختیار داشته باشند.

با توجه به ماهیت کتاب صوتی، مسلماً اولین برداشت از آن استفاده در وسایل نقلیه عمومی و در مسیرهای کار و منزل است. ولی با توجه به آمار که در زیر مشاهده می‌کنید بیشترین انتخاب برای گوش دادن به کتاب صوتی در منزل است و تقریباً گوش دادن به کتاب صوتی در مسیر و یا در هنگام انتظار، نزدیک به استفاده از آن در منزل است.

برای اینکه استارتاپ موفقی در حوزه عرضه کتاب صوتی داشته باشید، باید بدانید که پلتفرم اصلی برای این محصول با ۶۶ درصد،گوشی‌های هوشمند است و لپ تاپ و تبلت ها جمعاً ۲۰ درصد از پلتفرم این محصول را در اختیار دارند.

در هر کسب‌و‌کاری شما نمی‌توانید تمام مخاطبین را مورد هدف قرار دهید و بهتر است جامعه هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید با تمرکز بهتری روی آنها کار کنید. طبق آمار نظربازار گروه موضوعات سبک زندگی، علمی، ادبیات و کسب و کار از جمله موضوعاتی هستند که بیشترین علاقه برای مطالعه آنها وجود دارد و موضوعات سیاسی و کودک، کمترین علاقه را در حوزه کتاب صوتی به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت گذاری در ارائه محصول یکی دیگر از مواردی است که بسیار حیاتی و تاثیرگذار در شروع یک استارتاپ بوده و آمار زیر کاملاً مشخص می‌کند که مسیر کسب درآمدی بیزینس پلن شما چگونه بهتر خواهد بود!

با توجه به نمودار فوق ۵۵ درصد کتاب صوتی را بصورت رایگان دریافت می‌کنند. این موضوع می‌تواند بدان معنا باشد که طرح کسب‌و‌کار شما می‌تواند بصورت مدل درآمدزایی درون برنامه‌ای پلن شود و همچنین ۱۹ درصد نیز کتاب‌های صوتی تا قیمت ۶ هزار تومان را خریداری کرده‌اند. با توجه به میانگین قیمت کتاب ۲۵ هزار تومان، عرضه محصول در این رنج، قیمت گذاری منطقی است.

قبل از شروع کسب‌و‌کار یا بهبود فروش و توسعه استراتژی بازاریابی از آیمارکتور مشاوره بگیرید.


عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.