Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره فروش واحدهای آپارتمانی

پرسش :مدیر یک شرکت ساختمانی متوسط هستم و برای به دلیل رکود حاکم نیاز به راهنمایی دارم. برای فروش چه پیشنهادی دارید؟

پاسخ کارشناس: با توجه به رکود چند ساله اخیر بر صنعت ساختمان طبیعتا شرکتهای ساختمانی در فروش دچار مشکل شده اند و شما نیز یکی از آنها هستید اما در شرایط رکود فروش چه تمهیداتی باید اندیشید تا بتوان حداقل بخشی از سرمایه را به دست آورید؟

ما شناختی از شرکت شما و ظرفیت تولید ساختمانی نداریم، اما اگر جزو شرکت های متوسط هستید و می خواهید واحد هایی را بفروشید این نکات را رعایت کنید.

با توجه به نوع منطقه و نوع سازه و معماری و مصالح، مشتریان خود را انتخاب کنید. اگر در منطقه فرمانیه تهرانآپارتمان های بالای ۲۰۰ متری ساختید مشتریان این آپارتمان ها با مشتریان آپارتمان های ۶۰ متری که در منطقه پایین شهر ساختید تفاوت دارد. بنابراین شما باید اول تعیین کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند. در مرحله دوم شما لیستی از این مشتریان تهیه کنید.

در مرحله سوم به این دسته از مشتریان اطلاع رسانی کنید. با توجه به شخصیت مشتریان شیوه اطلاع رسانی هم باید متفاوت باشد. گاه با یک تراکت کوچک اطلاع رسانی میکنید ولی گاه الزم است هزینه های بیشتری انجام دهید.

یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید حضور در سمینارها و همایش های مختلف است. به طور فرض اگر گروه مشتریان شما پزشکان هستند میتوانید در کنگره های مختلف پزشکی حضور یابید و در لابی های مختلف با ارائه کاتالوگ های متفاوت واحدهای خود را به این گروه معرفیکنید.

یکی از شیوه ها بعد از اطلاع رسانی، ایجاد امکانات خدماتی و رفاهی برای بازدید است مثال در کاتالوگ اعالم کنید در صورتی که شما مایل باشید همکاران ما با اتومبیل به دنبال شما می آیند و درباره امکانات و موقعیت ساختمان توضیح خواهند داد.

یکی از شیوه هایی که در فروش واحدهای آپارتمانی جواب می دهد، اهدای جایزه است. شما با اطلاع رسانی درست به گروه مشتریان اعلام کنید که به صورت قرعه کشی به یک نفر از کسانی که جزو خریداران این مجموعه باشند یک دستگاه اتومبیل فرضا سانتافه اهدا میکنید. این کار یکمزیت رقابتی است چرا که همکاران شما این کار را انجام نمی دهند.

لطفا با یک مشاور بازاریابی و فروش مسکن حضوری مشورت کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.