Take a fresh look at your lifestyle.

خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده

خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده که در زبان انگلیسی تحت عنوان Programmatic Ad Buying مطرح می‌گردد، یکی از راهکارهای جدید و مهمی است که بازی را برای تبلیغات آنلاین تغییر خواهد داد و تاثیر بسیاری روی آن دارد. در ادامه می‌توانید با این راهکار بیشتر آشنا شوید و مزایای آن را به صورت کامل دریابید:

مفهوم خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده:

به بهره‌وری از نرم‌افزارها برای خرید سرویس‌های تبلیغات آنلاین، خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده گفته می‌شود. این راهکار دقیقا خلاف پروسه‌‌های سنتی خرید سرویس‌های تبلیغات است که معمولا با مذاکرات انسانی همراه هستند و به صورت دستی سفارشات دریافت و ثبت می‌گردند. در کلام ساده می‌توانیم بگوییم که این راهکار خرید تبلیغات را برای متقاضیان چنین سرویس‌هایی به اتوماسیون نزدیک می‌کند.

اهمیت خرید تبلیغات به این شیوه:

در یک کلام، خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده، سبب افزایش بهره‌وری می‌شود. در گذشته تبلیغاتی که در فضای آنلاین ارائه می‌شدند، توسط نیروی انسانی آژانس‌های ارائه‌دهنده سرویس تبلیغات به فروش می‌رسیدند. دخالت نیروی انسانی در این پروسه سبب می‌شد تا گاهی اوقات هزینه تبلیغات بیش از میزانی باشد که منطقی محسوب گردد و سبب می‌شد تا کسب‌وکارها اعتماد خود را نسبت به آژانس‌ها از دست دهند.

مشخصا با فازیش کیفیت، سرعت و بهره‌وری، هزینه کاهش می‌یابد و به همین دلیل تبلیغات برنامه‌ریزی شده پدید آمده

خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده پدید آمده تا پروسه سفارش و خرید سرویس‌های تبلیغات، به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد و هزینه کمتری بابت تبلیغات پرداخت شود و تا جایی که ممکن است، دخالت نیروی انسانی به حداقل خود برسد.

همچنان کامپیوترهای کاملا جایگزین نیروی انسانی نمی‌شوند:

درست است که با تبلیغات برنامه‌ریزی شده، دخالت نیروی انسانی به حداقل ممکن می‌رسد؛ اما نیروی انسانی همچنان نقش مهمی را ایفا می‌کند تا خدمات تبلیغاتی به دست کسب‌وکارها برسد! برای نمونه فراهم‌آوری استراتژی‌ها نیاز به فکر دارند و به همین دلیل نیروی انسانی همواره در آن دخیل است؛ یا حتی بهینه‌سازی کمپین‌ها از مواردی است که فقط با قدرت تفکر نیروی انسانی امکان‌پذیر است.

تبلیغات برنامه‌ریزی شده مسیری را برای متقاضیان تبلیغات و همچنین شرکت‌های ارائه‌دهنده تبلیغات آنلاین ایجاد می‌کند تا بتوانند زمان بیشتری را روی کیفیت کمپین‌ها و تبلیغات بگذارند و زمان آنها به خاطر ثبت سفارش و پروسه آن اتلاف نشود.

آیا تبلیغات برنامه‌ریزی شده، همان Real-time Bidding است؟

در حقیقت Real-time Bidding یکی از روش‌های مرسوم خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده است که مورد توجه خیلی از کمپانی‌های بزرگ چون گوگل قرار گرفته است و همچون آکشنی بهنگام می‌ماند که در آن به جای فروش آثار هنری، به صورت آنلاین فضاها و سرویس‌های تبلیغاتی به فروش می‌رسند.

به زودی در مورد بقیه انواع روش‌های خرید تبلیغات برنامه‌ریزی مطلبی منتشر خواهیم کرد.

در نتیجه:

مشخصا خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده آینده تبلیغات را نه تنها فقط در روش‌های تبلیغات آنلاین و دیجیتال، بلکه در دنیای تبلیغات سنتی هم رقم خواهد زد و کسب‌وکارها به جای مذاکره با افراد آژانس‌ها، در آکشن‌های آنلاینی نشست خواهند کرد تا بیلبورد، صفحه مجله یا آگهی تلویزیونی مورد نظرشان را رزرو کنند و آن را سفارش دهند!

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.