Take a fresh look at your lifestyle.

شخصیت‌های محبوب اینستاگرام صفحات برندها را می‌دزدند! ترفند جدید برای اینفلونسر مارکتینگ در اینستاگرام

اینفلونسر مارکتینگ یکی از ابزارهای جذاب چند سال اخیر بازاریابی آنلاین به خصوص حوزه شبکه‌های اجتماعی است.
دلایلی همچون قیمت پایین‌تر رسانه اینفلونسرها نسبت به سلبریتی‌ها، مخاطبان زیاد، دسترسی بدون واسطه و تنوع موضوعی و قیمتی باعث شده است اینفلونسر مارکتینگ مورد توجه برندهای متفاوت از نظر صنعت و اندازه کمپانی قرار گیرد.

اینفلونسرها در ایران بیش از هر شبکه اجتماعی در اینستاگرام، تلگرام و توئیتر ظهور می‌کنند که بالطبع برندها را بر آن می‌دارد تا اینفلونسرمارکتینگ خود را معطوف به این سه شبکه صرفا کنند. اولین اینفلونسرمارکتینگ صورت گرفته در ایران را می‌توان کمپین «آنر» شرکت «هوآوی» دانست که در دوسال قبل انجام شد.

اینفلونسرهای اینستاگرام در ایران به دسته‌های سبک زندگی، عکاس، مدلینگ، سرگرمی، کودک، خانواده و آشپز دسته بندی کرد که در دوسال اخیر برندهای مختلف به عناوین متفاوت همچون مسابقه آشپزی، مسابقه عکاسی، داور مسابقات، معرفی مستقیم محصول و…. به استفاده از اینفلونسرها پرداختند.

استقبال زیاد مخاطبان اینفلونسرها از برندها و درگیر شدن در جهت کمپین‌های هر برند توانست شرکت‌ها را برآن دارد تا قسمتی از بودجه کمپین خود را در دوسال اخیر حتما به اینفلونسرها اختصاص دهند. دراین میان هم بودند کمپین‌هایی که با حضور اینفلونسرها شکست خوردند و یا حتی بدون حضور اینفلونسرها بسیار موفق بودند اما مخاطبان زیاد اینفلونسرها باعث می‌شد که برندها برای آسودگی خیال بیشتر حتما از اینفلونسرها استفاده کنند.

با معرفی استوری اینستاگرام و استقبال کاربران اینستاگرام از استوری‌ها و همچنین امکانات استوری همچون قابلیت تگ کردن و قابلیت آدرس دهی و دیگر قابلیت‌ها که هر هفته کامل‌تر نیز می‌شود باعث شد همانطور که پیش بینی می‌کردیم برندهایی که اینفلونسر مارکتینگ می‌کردند نیز از موج جدید استقبال کنند و قسمتی از فعالیت‌های خود را اختصاص به فضای استوری ها قرار دهند.

برند «ال‌جی» با استفاده از ترفند جدیدی در اینفلونسر مارکتینگ با نام Take Over که برای اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد سعی کرد خلاقیت جدیدی را چاشنی اینفلونسر مارکتینگ خود کنند. این تکنیک بدین صورت است که اینفلونسر چند ساعت صفحه برند را در اختیار می‌گیرد و با استفاده از صفحه برند به قرار دادن استوری می‌پردازد. این ترفند باعث می‌شود مخاطبان بیشتری درگیر صفحه شوند.

این ترفند با استفاده از استوری سعی می‌کند تا مخاطبان اینفلونسرها را با خود همراه کند اما نکته اصلی و شایدهم از نظر برندها ریسک‌پذیر در این ترفند این بود که تمام فعالیت‌های مربوط به اینفلونسر برای همراه کردن مخاطبان خود با برند در صفحه برند رخ می‌داد؛ در حالیکه پیش از این شاهد آن بودیم که برندها اصرار داشتند حتما در صفحه اینفلونسر برای آنها به نوعی تبلیغ شود تا مخاطبان سریع تر برند را پیدا کنند.

این ترند که چند صباحی است مورد توجه برندهای مطرح خارجی در اینستاگرام قرار گرفته است با استقبال صفحه رسمی اینستاگرام نیز قرار گرفته است و شاهد آن هستیم سلبریتی ها و اینفلونسرها از سراسر جهان یک روز به صفحه اینستاگرام Take over کرده و به قرار دادن استوری می پردازند.


عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.