Take a fresh look at your lifestyle.

گزارش «فرصت امروز» از تبلیغات محیطی اکران شده در اردیبهشت ۱۳۹۶

اردیبهشت ماه گذشته (۱۳۹۶) بیش از ۱۲۰۰ سازه تبلیغات محیطی اکران شده در شهر تهران مانیتور شد که در متن پیش رو نتایج اولیه و کلی آن ارائه می شود.

کلیه گزارشات و مقایسه های ارائه شده در این مقاله براساس تعداد آگهی ها و تعداد سازه های انجام پذیرفته است. بررسی های دقیق تر و جزیی تر براساس ارزش ریالی، متراژ، ضریب اثر بخشی و. . . در صورت نیاز قابل ارائه است.

سازه های بررسی شده شامل بیلبوردها (تک وجهی و چند وجهی)، پل های عابر پیاده، پل های سواره رو، استرابوردها و سی ال بی ها هستند.

صنعت هایی که بیشترین تبلیغات را داشته اند

در اردیبهشت ماه شرکت های مختلفی از تبلیغات محیطی برای رساندن پیام های تبلیغاتی خود استفاد کرده بودند که در مجموع ۱۷۹ شرکت روی سازه های محیطی فعالیت های تبلیغاتی داشته اند.

پنج صنعتی که بیشترین تعداد تبلیغات محیطی را داشته اند به این شرح بوده است:

۱- اپلیکیشن ها

۲- ساعت ها

۳- اپراتورها

۴- بانک ها و موسسات مالی

۵- شرکت های ارائه دهنده اینترنت. 

اپلیکیشن ها

در ماه های اخیر یکی از روش های آگاهی دهنده اصلی در مورد اپلیکیشن ها و خدمات آنلاین، استفاده از تبلیغات محیطی بوده است. در اردیبهشت ماه تبلیغات محیطی خدمات آنلاین و اپلیکیشن ها به بیشترین حجم خود در ۹ ماهه اخیر رسیده است و شرکت های زیادی، خدمات متنوع خود را تبلیغ کرده اند. تاپ، رکاب، الو پیک، تپسی، شرکت کارت اعتباری ایران کیش و فروشگاه مجازی شهروند از جمله اپلیکیشن هایی بودند که در تبلیغات محیطی اردیبهشت ماه حضور داشتند.

براساس بررسی های انجام شده، اپلیکیشن و وب سایت رکاب -که به خریدوفروش و بررسی وسایل نقلیه می پردازد- پر تعداد ترین و گران ترین تبلیغات محیطی را داشته است.

شهر در شهر

به نظر می رسد یکی از ساده ترین راه های انتخاب نام مراکز تجاری با تمرکز بر فروش و ارائه محصولات خاص، استفاده از نام شهر است. به غیر از شهر فرش که مدت زمان طولانی است فعالیت تجاری خود را آغاز کرده و همیشه تبلیغات محیطی گسترده ای را ادامه داده است، شهر خودرو و شهر طلا هم در اردیبهشت ماه تبلیغات محیطی داشته اند و شروع فعالیت خود را اعلام کرده اند.

موسسات آموزشی

در این ماه بسیاری از تبلیغات محیطی تحت تأثیر نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی قرار گرفته بود و موسسات آموزشی و مدارس زیادی تبلیغات فراوانی را برای معرفی کادر آموزشی خود انجام داده بودند. اکثر طراحی های گرافیکی تابلوهای این موسسات آموزشی بسیار شلوغ بوده و نوع طرحی آنها برای نمایش روی این نوع از رسانه ها نامناسب بوده است.

بیشترین تنوع طرح های اکران شده

متنوع ترین طرح های تبلیغاتی این ماه مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی بود که با ۱۱ طرح مختلف به معرفی خود پرداخته بود. این صندوق که برای حمایت از مشاغل دانش بنیان و دانشگاهی تأسیس شده است به ارائه تسهیلات ویژه ای به گروه های مختلف می پردازد و از طریق طرح های تبلیغاتی متفاوت، نسبت به ایجاد آگاهی در زمینه خدمات خود در مخاطبان، اقداماتی را صورت داده است.

باغ کتاب تهران

همزمان با افتتاح باغ کتاب شهر تهران که با ایده تداوم نمایشگاه کتاب در طول سال و دسترسی افراد به منابع کتب ایرانی و جهانی شکل گرفته است و همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه، شهرداری تهران با به اکران در آوردن تابلوهای تبلیغاتی گسترده ای، به معرفی باغ کتاب تهران و دعوت از مردم جهت بازدید از این فضا پرداخته است.

نمایشگاه های این ماه

در اردیبشهت ماه نمایشگاه های تخصصی مختلفی در تهران برگزار شده است و نمایشگاه هایی که از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شده اند به این شرح هستند:

– نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

– نمایشگاه بین المللی گل و گیاه

– نمایشگاه بین المللی پروژه ایران

– نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کارگاه های کوچک

– نمایشگاه بین المللی ایران هلث

– نمایشگاه بین المللی تخصصی ماشین ابزار و تجهیزات فلز کاری از آلمان

کمپین هایی چند مرحله ای این ماه

تنها تیزینگ این ماه مربوط به شرکت کناف بود که با شعار«کناف کسیت؟» حس کنجکاوی مخاطبان را تحریک کرده و بیلبوردهایی را تنها با نمایش این شعار در سطح شهر به اکران درآورده بود.

چهره های سرشناس

بهرام رادان (نوین چرم)، سیروان خسروی (سان استار) و رضا کیانیان (نیوشا)، چهره های سرشناسی بودند که در اردیبشهت ماه روی تابلوهای تبلیغاتی حضور داشتند.

کنسرت ها

تلاقی ادیبشهت ماه با ماه شعبان و اعیاد آن، سبب شده بود که کنسرت های زیادی در تهران برگزار شود و در مورد زمان و مکان اجرای آنها از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شود. لیست آنها به شرح زیر است:

– کنسرت کاوه آفاق

– کنسرت چارتار

– کنسرت محمدرضا گلزار

– کنسرت مهدی براحی

– کنسرت علی زند وکیلی

– کنسرت فریدون آسرایی

– کنسرت گروه دارکوب

– کنسرت سیروان خسروی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.