Take a fresh look at your lifestyle.

داستان برند | تحولات گرافیکی استارباکس starbucks

0

استارباکس-sturbucks

استارباکس در سال ۱۹۷۱ در Seattle  تاسیس شد و طراحی بسیاری از  برند ها ی معروف را به دوش داشت  . فروش بعضی قهوه های معروف و دوست داشتنی در جهان باعث می شود  یک برند می آورد تصور خوبی از خود به جا بگذارد . لوگو ، حضور موثر و شیوه برندیگ آنها چالش هایی را به وجود آورد و کمک زیادی به ایجاد یکی از شناخته شده ترین برند ها در جهان کرد .

استار باکس یک قالب دریایی داشت که با نام و برند و لوگو هدایت و اجرا میشد . موسس‌ها اساسا تمایل به نامگذاری کافی شاپی به نام “Pequod” بعد از کشتی Ahab  داشتند . آیا میتوانید یک Pequod در هر گوشه از خیابان را تصور نمایید یا میتوانید Pequod  را هر صبح انتخاب نمایید ؟ در حالیکه هیچ تماس یکسانی با آن گرفته نمی شد.

در هسته برند، حوری دریایی “استارباکس” وجود دارد . این حوری دریایی طوری انتخاب شده که همانند خود قهوه ها فریبنده و جذاب باشد. بر اساس حکاکی Norse قرن شانزدهم میباشد.

چالش های در پیش رو

استارباکس‌ها به عنوان بزرگترین خرده فروش ها و سرخ کننده های قهوه مخصوص در جهان دارای تیم داخلی و موثر Global Creative  هستند که با Lippincott  همکاری کرده تا برندی را خلق کنند و کل طراحی های مجدد این برند را ما به خوبی میشناسیم و عاشق آنها هستیم .

بر اساس تحقیقات موضوعی Lippincott  استارباکس لوگو جدید و سیستم شناسایی بصری می خواهند تا همانقدر که راجع به گذشته میداند از آینده هم سخن بگوید . از لوگو که بگذریم آنها خواستار برنامه ای بودند که آزادی و انعطاف پذیری داشته باشد و به محصولات جدید و فرصت های تجربه ای و منطقه ای دست یابد درحالیکه آنها را با مشتری های جاری و آینده شان حفظ نمایند . “

یکی از چالش های موجود که تیم خلاق با آنها روبه روست یافتن طرح و برندی است که خواهان مردم سراسر دنیاست .

کافی شاپ بین المللی که در بیش از ۵۵ کشور کار میکند مشتری های زیادی دارد که بدان ها نیاز دارند .

فرایند

فرایند-استارباکس-sturbucks

Lippincott  در مواجهه با این چالش شگردهای بصری را تدارک دیده است که روی ارتباط ویژگی های شخصیتی و جایگاهی جدید کار می کند و در مورد تعداد زیادی از نکات مشتری هاست . هر روش بصری شامل روش استفاده ، الگو ، طرح ، حروف چینی ، تصویر ، شبیه سازی ، رنگ ، شکل ، مواد ، طرح کلی و زبان لوگو می باشد . آنها همچنین به بررسی طیف وسیعی از موارد اجرای گرافیکی از قبیل سایز و رابطه برای استفاده از نام کافه استارباکس برای نشان حوری دریایی پرداختند . “

لوگو و بسته بندی استارباکس چطور تحول بافت

استارباکس-sturbucks

در سال ۱۹۷۱ استارباکس شروع به فروختن دانه های قهوه در بازار Pike Place  سیتل نمود . لوگو سیاه و سفید اورجینال آن مربوط به حوری دریایی بود و این حقیقت که استارباکس بیشتر از قهوه فروش دارند .

8

در سال ۱۹۸۶  Howard Schultz  سعی کرد استارباکس ها را متقاعد سازد تا قهوه اسپرسو را به منو خود اضافه نماید . آنها از این نظر امتناع نموده سپس وی شروع به راه اندازی شرکت خود با نام II Giornale  نمود . لوگو اورجینال آنها هنوز با نام لوگواستار باکس کار می کند .

استارباکس-sturbucks

در سال ۱۹۸۷ صاحبان اصلی استار باکس ها تصمیم گرفتند آن را بفروشند و Schultz  از این فرصت استفاده کرد . او استار باکس را ۳.۸ میلیون دلار خرید و آن را به عکس مورد علاقه خود یعنی همان چیزی که در II Giornale  داشت تغییر داد . استار باکس علاوه بر آشامیدنی های اسپرسو دست ساز و اعلام هر دو شرکت از یک تصویر تمیز تر و حلقه مانند پرده برداشت . این لوگو به روز و طراحی مجدد برند به وضوح نشان دهنده لوگو اورجینال II Giornale   بود . پری دریایی استارباکس باقی ماند اما تصحیح گردید منسجم تر گردید و پشت آن زمینه مشکی قرار گرفت  و کمی هم جلوتر آمد . رنگ طرح نیز از قهوه ای به رنگی نزدیک به آن تغییر یافت که تقریبا سبز بود . نام آن نیز از ” چای ، قهوه و چاشنی های استارباکس ” به ” قهوه استارباکس ” تغییر یافت .

استارباکس-sturbucks

در سال ۱۹۹۲ استارباکس تصمیم گرفت تا خطوط مشکی بیرونی لو گو اش را به سبز تغییر دهد که آغاز تغییر طرح به رنگ سبز خالص بود . پری دریایی به روز شد بعضی قسمت ها حذف شد و جا به جا گردید طوری که فقط بالا وسط نشان داده میشد .

استارباکس-sturbucks

در سال ۲۰۰۸ استارباکس یگ گام جلوتر نهاد اما در عوض بیشتر عقب رفت . آنها به طور غیر قابل توضیحی تلاش کردند تا لوگو اورجینال ۱۹۷۱ را دوباره به خاطر آورند تا احتمالا به جنبش وسیع و پر طرفداری دست یابند . تلاش برند جدید از سوی طراحان و عموم به شدت رد شد . لوگو سبز ، فنجان ا و برند برای مردم آشنا بودند که تلاش های زیاد و تغییر چشم گیری مانند این را از ابتدا می طلبید .

استارباکس-sturbucks

امروز آنها کجاهستند

استارباکس-sturbucks

استارباکس-sturbucks

در ۲۰۱۱ استارباکس یک مشخصه ، برند و لوگو جدید ارائه داد و به موفقیت سبزاورجینال اش باز گشت . حالا خطوط بیرونی به طور کامل حذف شده اند و هیچ نامی از استارباکس در هیچ کجای فنجان نیست . این یک تلاش بی شائبه خصوصا بعد از سال ۲۰۰۸ بود . لوگو جدید و بسته بندی آن به جای پری دریایی به یک پالت سبز رنگ روشن مربوط میشد و نشان دهنده سایز و موقعیت لوگو بود . بدین معنا که کیف ها و اجناس اغلب کاربرد غیر اصلی لوگو را نشان می دهند تا بسته بندی حلقه ای و تمیز را با ان مخلوط نمایند .

امروزه این کافی شاپ چیزی بیشتر از قهوه ارائه داده است . چای ها و نوشیدنی های دست ساز ، بستنی غذاهای تازه اجناس بسته بندی ، محصولات مشتری ها چندین میلیارد دلار امپراطوری هارا به چنگ آورده است .

در طول این سالها استارباکس به طور مداوم لوگو و طرح بسته بندی خود را بدون از دست دادن تصویر اصلی خود به روز کرده است . طرح سبز رنگ ،  پری دریایی استارباکس و برند نیز در فروشگاه ها ، وب سایت ها ، هدیه فروشی ها ، برند های آنلاین و سایر بسته بندی ها حفظ شده است . حفظ لو گویی که دارای رنگ های مجزای یادی میباشد هزینه بردار است . متکی شدن به سبز به جای بقیه رنگ ها میتواندگزینه رنگی و چشمگیری را بدون در هم ریختن سایر رنگ های دیگر به وجود آورد .وقتی یک لوگو سبز و سفید همه آن چیزی باشد که شما میخواهید شناخته شوید بدانید که یک بسته بندی موفقیت آمیزی را خلق کرده اید .


منبع

ترجمه : ز.احمدی – یاقوت

цена сип панелейуслуги по созданию сайта ценараскрутка сайтовcar cover protect from hailопределить позицию сайтасамые дешевые туры в болгариюсправка ۰۰۱dbltjukfpjr

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ