Take a fresh look at your lifestyle.

استنلی روزر، مدافع پرشور تبلیغات علمی

0

در این شماره به معرفی یکی دیگر از مشاهیر رشته تبلیغات و بازاریابی، آقای استنلی روزر (Stanley Roser) می پردازم. استنلی روزر در تاریخ سی ام آوریل ۱۸۷۹ میلادی در سینسیناتی چشم به جهان گشود.

آقای روزر مدرک دانشگاهی خود را در سال ۱۹۰۱ میلادی از دانشگاه ییل دریافت کرد. سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۰۴ به عنوان فروشنده کار خود را در شرکت پروکتر و کولییر (Procter Collier) که شرکت تبلیغاتی داخلی پروکتر و گمبل (Procter Gamble) بود آغاز کرد.

در سال ۱۹۰۸ میلادی او و برادرش به استخدام یکی دیگر از مشاهیر دنیای تبلیغات یعنی آقای جی والتر تامپسون (J. Walter Thompson)  درآمدند تا شعبه سینسیناتی این آژانس را افتتاح کنند.

در سال ۱۹۱۶ میلادی آقای روزر و گروهی از دستیارانش شرکت تبلیغاتی JWT را خریداری کردند و او به عنوان مدیرعامل شرکت نایل شد و این مقام را به مدت ۳۹ سال حفظ کرد. او در سال ۱۹۱۷ در تاسیس انجمن آژانس های تبلیغاتی آمریکا همکاری ویژه ای داشت و در همین سال با یکی از همکارانش به نام هلن لنزدان (Helen Lansdowne)  ازدواج کرد.

شایان ذکر است همسر او یعنی هلن لنزدان به یکی از برجسته ترین متن نویسان عصر خود بدل شد. درسال ۱۹۵۵ میلادی و در سن ۷۶ سالگی آقای روزر به مقام ریاست هیات مدیره JWT رسید. او در سال ۱۹۶۱ بازنشست شد و در اکتبر سال بعد درگذشت.

شرکت تبلیغاتی جی دبلیو تامپسون تحت مدیریت آقای روزر، به بزرگ ترین آژانس تبلیغاتی جهان تبدیل شد و این مقام را برای مدت ۵۰ سال حفظ کرد. در عین حال آقای روزر نفوذ خود را فرای مرزهای آژانس تبلیغاتی اش، در کل حرفه تبلیغات گسترش داد.

میراث او در حرفه تبلیغات در سه اصل جمع شده است: او در استفاده از تبلیغات به عنوان موتور محرک اشتیاق مصرف کننده برای محصولات و خدمات پیشتاز بود. او از این مطلب که تبلیغات یک علم است بسیار پرشور دفاع می کرد و در نهایت اینکه او برای ترفیع موقعیت و جایگاه صنعت تبلیغات تلاش بسیار کرد.

در جوانی موقعیت اقتصادی خانواده آقای روزر رو به افول گذاشت. همین مسئله یعنی شرایط نامطلوب اقتصادی در دوران کودکی همسرش نیز وجود داشت. این مسئله از نگاه آقای استفان فوکس- مورخ معاصر- باعث شد تا با تاثیر از مسائل دوران کودکی و نوجوانی شان، این زوج نوعی از تبلیغات را توسعه دهند که در آن کالا و خدمات از طریق نمایش مطلوب بودن برای سبک زندگی طبقات بالاتر جامعه نشان داده شوند و شاید بتوان این سبک را یک سبک چشم و هم چشمی خواند.

در سال ۱۹۲۰ میلادی، استنلی روزر سبکی از تبلیغات-Testimonial- را احیا کرد که برپایه رضایت مشتریان قبلی استوار بود. آنها در این شیوه از افراد مهم و مشهور درخواست می کردند رنج وسیعی از محصولات زیبایی را تصدیق و تایید کنند. ادامه دارد…

ارتباط با نویسنده: alijah. ir

عضو هیات علمی  مدرسه کسب‌ و‌ کار  بن  ژیوار

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ