ارتباط میان بخشی
آیا می دانستید یکی از اصول خدمات به مشتریان، داشتن ارتباط مناسب با سایر بخش هاست؟ یکی از اهرم های موفقیت هر شرکت یا سازمانی داشتن ارتباطات درست و بر مبنای همکاری در بخش های مختلف آن شرکت یا سازمان است. در صورتی که مشکلی بین اجزای مختلف یک شرکت وجود داشته باشد، خدمات رسانی به مشتریان، میزان موفقیت و عملکرد آن شرکت افت خواهد کرد.
یکی از بخش هایی که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط است و دائماً بازخوردهای آنها را بررسی و شناسایی می کند بخش خدمات شرکت است. در بخش های خدماتی یک شرکت با استفاده از امکانات و رسانه های مختلف ارتباطی از قبیل تهیه کاتالوگ ها، ایمیل ها، شماره های تماس و. . . با مشتریان ارتباط برقرار می کنند.
این بخش از جمله بخش های مهم شرکت است. داشتن ارتباط مناسب با سایر بخش های شرکت و همچنین استفاده از تکنولوژی های به روز و جدید می تواند برای بخش خدمات شرکت بسیار مفید باشد تا خدمات به شکل صحیح، سریع و منظم به دست مشتریان برسد.
سعی کنید بخش خدمات و ارتباط با مشتریان را به شرکت های دیگری واگذار کنید ولی منابع قابل اعتمادی برای جمع آوری اطلاعات از آن شرکت ها و مراکز ایجاد کنید.