Take a fresh look at your lifestyle.

جلب رضایت کارمندان حوزه فروش

0

پرسش: مدیریت یک کارگاه تولید لوازم یدکی را برعهده دارم. برای جلب رضایت و خشنودی کارمندان حوزه فروشم راه‌‌‌های مختلفی را امتحان کرده‌ام اما نتیجه دلخواهم را نگرفته‌ام و به دنبال راهکاری تازه هستم. در این باره راهنمایی بفرمایید که از چه روش‌هایی می‌توان این رضایت را جلب کرد؟

پاسخ کارشناس: جلب رضایت و خشنودی کارمندان باعث بقا و رشد سازمان‌ها می‌شود. عوامل مختلفی در جلب رضایت و خشنودی کارمندان دخیل است. از میان این عوامل می‌توان به میزان و نحوه جبران خدمت کارمندان یا همان دریافتی آنها از کسب‌وکار اشاره کرد.

در این نحوه جبران، کسب‌وکارها باید منافع سازمانی خودشان را نیز در نظر بگیرند و مراقب باشند تصمیم‌گیری غلط در این زمینه باعث شکست آنها در بازار نشود. بعضی از کسب‌وکارها این جبران خدمت را فقط به دادن حقوق ثابت به کارمندان فروش‌شان محدود می‌کنند و در مقابل برخی دیگر از کسب‌وکارها دریافتی کارمندان‌شان را منوط به دادن پورسانت می‌کنند.

هر کدام از این روش‌های پرداختی اشکالاتی دارد که اگر برطرف نشود، کسب‌وکار را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. در مورد حقوق ثابت باید گفت در این حالت کارمندان احساس می‌کنند چه کار کنند چه نکنند، درآمد یکسانی خواهند داشت.

این دریافتی یکسان جلوی بالاتر رفتن انگیزه آنها برای تلاش بیشتر را می‌گیرد. کارشناسان معتقدند نیروی فروش حرفه‌ای برای پیشرفت و دریافت حقوق بیشتر باید حریص باشد. کسانی که به درآمدهای کم در بخش فروش رضایت می‌دهند، مناسب فروش نیستند و باید به دنبال کاری ثابت در سازمان باشند. از طرفی اگر تمام دریافتی کارمندان فروش محدود به پورسانت شود باز مشکلاتی برای سازمان و آنها ایجاد خواهد شد. این دسته کارمندان دائم نگران تامین هزینه‌های زندگی خود هستند.

این نگرانی به‌ویژه در روزهای کاهش فروش بیشتر می‌شود و مطمئنا در خروجی آنها نیز تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه کسب‌وکارها بهتر است برای جبران خدمت کارمندان بخش فروش خود از مجموع حقوق ثابت و پورسانتی استفاده کنند تا کسب‌وکارشان در بازار پویا و ماندگار باشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ