Take a fresh look at your lifestyle.

پیش‌ بینی درآمد ۵۰ میلیون دلاری توئیتر از تبلیغات در حین پخش مسابقات NFL

0

در پاییز سال آینده میلادی تمام نگاه‌ها به توئیتر خواهد بود. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توئیتر قصد دارد تا ۱۰ مسابقه از بازی‌های لیگ ملی فوتبال آمریکا را به‌صورت اینترنتی پخش کند. در این رابطه بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی معتقدند پخش اینترنتی مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا توسط توئیتر می‌تواند نتایجی دوگانه داشته باشد. این اقدام از یک سو می‌تواند گام بلندی در زمینه بدل شدن توئیتر به محلی برای تماشای مسابقات ورزشی باشد یا در صورت عدم پخش مسابقات با کیفیت HD یک شکست تمام عیار برای توئیتر محسوب شود.

در این راستا و در حاشیه جشنواره فیلم‌های تبلیغاتی در کن، مدیران توئیتر از نحوه پخش مسابقات مذکور و فروش فضاهای تبلیغاتی آن به بازاریاب‌ها و همچنین چگونگی پخش آگهی‌های بازرگانی در حین پخش زنده اینترنتی مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا سخن گفتند.

در این میان آنچه سبب شد تا تمام نگاه‌ها در صنعت تبلیغات به سوی توئیتر معطوف شود، برنامه این شرکت برای کسب درآمد ۵۰میلیون دلاری از تبلیغاتی است که در حین پخش بازی‌های NFL (لیگ ملی فوتبال آمریکا) پخش خواهد شد.

اعلام خبر مذکور از سوی توئیتر در حالی صورت می‌گیرد که یک منبع نزدیک به این شبکه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران از به فروش رسیدن ۶۰درصد از فضای آگهی تجاری آن برای پخش بازی‌های لیگ ملی فوتبال خبر داد و اعلام کرد مدیران توئیتر قصد دارند در نهایت ۱۰ الی ۱۵ بسته تبلیغاتی را به فروش برسانند. گفتنی است تاکنون شرکت‌های Bud Light / Sony Pictures / Bank of America و Nestle’s DiGiorno  از قصد خود برای تبلیغ در حین پخش اینترنتی بازی‌های NFL  خبر دادند.

در همین ارتباط «آزانیا اندروز» مدیر ارتباطات دیجیتال آمریکای شمالی شرکت  Anheuser-Busch  معتقد است: «ما سال گذشته همکاری بسیار موفقی با توئیتر داشتیم و مسابقات فوتبال شنبه شب فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم در آن زمان و در حین پخش مسابقات حضور داشته باشیم.

از سوی دیگر «الیاس پلیشنر» کارشناس حوزه بازاریابی دیجیتال در شرکت Sony Pictures  انتظار دارد پخش اینترنتی بازی‌های لیگ ملی فوتبال آمریکا زمینه را برای ورود سیل عظیمی از تبلیغات و بازاریابی همزمان فراهم خواهد کرد.

وی در این رابطه می‌گوید: «پخش مستقیم بازی‌های NFL به‌صورت اینترنتی در شبکه توئیتر با توجه به فعالیت مخاطبان گسترده علاقه‌مند به حوزه سینما در این وب‌سایت این فرصت را در اختیار آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریاب‌ها قرار می‌دهد تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت حضور در فضاهای تبلیغاتی توئیتر استفاده کنند.»

براساس مندرجات قرارداد توئیتر با NFL این شبکه اجتماعی محبوب موظف شده است تا تمام بسته‌های تبلیغاتی موجود را به فروش برساند. با این حال و به‌رغم پرداخت ۱۰میلیون دلار از سوی توئیتر برای پخش ۱۰ مسابقه از لیگ ملی فوتبال آمریکا، هنوز جزئیات مربوط به سهم توئیتر از درآمدهای تبلیغاتی مشخص نیست. لازم به ذکر است که مدیران لیگ ملی فوتبال NFL از پاسخ به پرسش خبرنگاران در این رابطه خود‌داری کردند.

در رابطه با بسته‌های تبلیغاتی موجود، مطابق اطلاعاتی که در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است توئیتر بسته‌های تبلیغاتی ۲ تا ۸میلیون دلاری برای ارائه به شرکت‌های تجاری برای پخش در حین انجام مسابقات فوتبال آماده کرده است.

کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به هنگام پخش مسابقات فوتبال قادر خواهند بود تا از قابلیت تماشای مسابقه در حالت full screen استفاده کرده یا صفحه نمایش ابزارهای هوشمند خود را به دو قسمت تقسیم کنند به این صورت که یک بخش از تصویر توئیت‌های ارسالی را نمایش می‌دهد و بخش دیگر به نمایش مسابقه فوتبال می‌پردازد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ