Take a fresh look at your lifestyle.

جذب مشتریان در زمان رکود اقتصادی

0

 

پرسش: صاحب کسب‌و‌کاری هستم که تا چند ماه پیش فروش خوبی داشته اما رکود اقتصادی بر رفتار مشتریانم تاثیر گذاشته و فروشم کاهش پیدا کرده است. لطفا مرا راهنمایی کنید که چگونه می‌توانم در دوران رکود مشتریانم را حفظ و مشتریان بیشتری جذب کنم؟

پاسخ کارشناس: رکود اقتصادی تقریبا تمام کسب‌و‌کارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این طبیعی است که در زمان رکود اقتصادی رفتار مشتریان تغییر می‌کند. مشتریان که منبع اصلی درآمد کسب‌و‌کارها هستند در زمان رکود معمولا سعی می‌کنند خریدهای خود را به عقب بیندازند یا کالاهای ارزان‌تری را جانشین کالاهای گران قیمت قبلی می‌کنند اما این را فراموش نکنید که مشتریان هرگز دست از خرید بر نمی‌دارند، فقط شیوه خرید کردن خود را تغییر می‌دهند.

نکته‌ای که شما باید به آن توجه داشته باشید این است که رکود در تمام کسب‌و‌کارها وجود دارد و رقبای شما نیز با این مسئله روبه‌رو هستند اما تنها کسانی موفق خواهند بود که آگاهانه رفتار کنند. بنابراین کاری که شما باید انجام دهید این است که از تهدیدهای پیش روی خود فرصت بسازید. شما باید مشتریان خود را بهتر بشناسید، آنها را در شرایط سخت درک کنید و رفتارتان را با آنها تطبیق دهید.

یکی از کارهایی که بیشتر کسب‌و‌کارها در زمان رکود انجام می‌دهند کاهش هزینه‌های بازاریابی است در حالی که تجربه نشان می‌دهد کسانی که هزینه‌های بازاریابی خود را حفظ کرده‌اند موفق‌تر بوده‌اند. با تمام این اوصاف، رسانه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغات در دوران رکود هستند و شما را قادر می‌سازند با هزینه کمتری در سطح گسترده تبلیغات انجام دهید. همچنین یکی از اقداماتی که می‌توانید انجام دهید این است که با ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان، آنها را به خرید کردن تشویق کنید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ