Take a fresh look at your lifestyle.

امنیت شغلی

0

پرسش: مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارم. در حوزه فعالیتم همیشه تمایل به ایجاد فضاهای شغلی جدید دارم و همین موضوع کارمندانم را دچار مشکل کرده و آنها از نداشتن امنیت شغلی نگران هستند و این موضوع را به شیوه‌های مختلف ابراز می‌کنند. در این باره راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانم این نگرانی را در کارمندانم برطرف کنم؟

پاسخ کارشناس: امنیت شغلی همیشه در کسب‌وکارهای پیشرو پایین است و این موضوع دغدغه تمامی کارمندانی ا‌ست که در این کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند. کسب‌وکارهای پیشرو به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی جدید دچار این موضع سازمانی می‌شوند.

به هرحال تجارت و فعالیت در بازار ریسک‌‌پذیری خاص خود را می‌طلبد و این ریسک‌پذیری مخاطرات و مشکلات ویژه خود را برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد کرد. پس مدیرانی که در کسب‌وکار خود پیشرو هستند باید کارمندان خود را نسبت به موضوع امنیت شغلی آماده کنند و در این باره اطلاعات کافی را پیش از ورود به سازمان بدهند.

البته در چنین کسب‌وکارهایی نیز افرادی که شایستگی بیشتری دارند به نسبت کسانی که برای شایستگی خود فعالیت کمتری می‌کنند، نگرانی کمتری نسبت به امنیت شغلی خود دارند. چون مدیران ارشد در کسب‌و‌کارهای پیشرو کارمندانی را که برای ارتقای جایگاه و شایستگی خود تلاشی نمی‌کنند تحمل نکرده و سعی می‌کنند به سرعت آنها را از سازمان دور کنند.

چنین مدیرانی به خوبی می‌دانند که کارمندان شایسته باعث ارتقای سازمان‌شان خواهند شد و در پیشروی آنها در بازار موثر خواهند بود. پس کارمندان باید بدانند برای ایجاد امنیت شغلی در سازمان‌های پیشرو باید بر شایستگی‌ها و اطلاعات خود بیفزایند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ