Take a fresh look at your lifestyle.

مشکل فروش

0

پرسش: تولید‌کننده لوازم هنری و نقاشی هستم که به تازگی با مشکلات فروش همراه شده و با اینکه محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنیم، اما وضعیت نامناسب بازار در چند ماه گذشته باعث کاهش فروش شرکت ما شده است. از نظر شما در خصوص بازاریابی و کسب سهم بیشتر بازار چه تصمیماتی را می‌توان اتخاذ کرد و چه برنامه‌ریزی‌هایی را باید در این خصوص لحاظ کرد؟

پاسخ کارشناس: با توجه به این موضوع که شما تولیدکننده‌ای هستید که محصولات خود را به خرده‌فروش‌ها ارائه می‌کنید، باید برنامه‌ریزی‌ مناسبی را در حوزه بازاریابی اتخاذ کنید که از طریق آن بتوانید ارتباط مناسبی را در فروشگاه‌های ارائه‌دهنده لوازم هنری برقرار کنید. با توجه به این موضوع می‌توانید فعالیت‌های ترویجی را برنامه‌ریزی کنید و با ارائه تخفیف‌هایی به فروشگاه‌ها، آنها را ترغیب به خرید از محصولات خود کنید.

یکی دیگر از اقداماتی که شما می‌توانید انجام دهید، برنامه‌ریزی برای نقطه فروش است. به‌عنوان نمونه به فروشگاه‌های ارائه‌دهنده لوازم هنری مراجعه کرده و محصولات خود را به‌گونه‌ای در قفسه‌ها بچینید که در معرض دید مشتریان باشد. در این میان از طریق ارائه تخفیف‌های مختلف به فروشگاه‌ها، بخشی از این تخفیف‌ها را برای مشتریان خود در نظر بگیرد. به‌عنوان نمونه هنگامی که مشتریان تا سقف یک مبلغ از فروشگاه‌ها محصولات شما را خرید می‌کنند، محصولات رایگانی را دریافت کنند.

برای گسترش این موضوع می‌توانید ویزیتور‌هایی را به کارگرفته و با آنها به‌صورت پورسانتی فعالیت‌های خود را پیش ببرید. در خصوص به کارگیری ویزیتورها می‌توانید آگهی استخدامی را در روزنامه‌ها و سایت‌هایی مانند دیوار درج کنید و تعدادی ویزیتور را استخدام کرده و به ازای فروش، درصدی پورسانت برای آنها در نظر بگیرید.

تحویل به موقع محصولات و ارسال رایگان به فروشگاه‌ها می‌تواند آنها را ترغیب به خرید بیشتر از شما کند. البته مشتریان باید از این سرویس شما مطلع شوند و از طریق ویزیتورها این خدمت خود را می‌توانید به مشتریان اطلاع دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ